K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 17:40   #1
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
oprette et nødtestamente

Kan man bruge/er det gyldig i retten at have lavet et nødtestamente hvor jeg bare har spurgt den døende om er det viggo og sofie der skal arve alt fra dig. hvor den døende nikker og svarer svagt ja. Er det viggo og sofie som står for fodenden af din seng der skal arve alt efter dig.Han svarer igen med et nik og ja og peger på viggo og sofie og siger bank og reviser.
jeg spørger om jeg skal skrive alt dette ned. Han svarer med et nik og svagt ja.

Kan det godkendes i retten som et nødtestamente når han ikke selv har sagt hvem der skal arve og jeg bare har stillet spørgsmål.Der er en søn mere som jo ikke er nævnt

Jeg har læst alt hvad der er på nettet ang nødtestamente
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 17:52   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Det tvivler jeg på det er som ,at lægge ord i munden på ham og hva med hans hjerne er den klar? uden en advokat kommer det til, at gå helt galt, så er der lige den der med tvangs aven, man kan ikke undlade et barn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:01   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
Kan man bruge/er det gyldig i retten at have lavet et nødtestamente hvor jeg bare har spurgt den døende om er det viggo og sofie der skal arve alt fra dig. hvor den døende nikker og svarer svagt ja. Er det viggo og sofie som står for fodenden af din seng der skal arve alt efter dig.Han svarer igen med et nik og ja og peger på viggo og sofie og siger bank og reviser.
jeg spørger om jeg skal skrive alt dette ned. Han svarer med et nik og svagt ja.

Kan det godkendes i retten som et nødtestamente når han ikke selv har sagt hvem der skal arve og jeg bare har stillet spørgsmål.Der er en søn mere som jo ikke er nævnt

Jeg har læst alt hvad der er på nettet ang nødtestamente
Den dur ikke, de evt. vidner der er, er jo samtidig dem som arver, så de er inhabile i at erklære at det er sket frivilligt, og at vedkommende var klar i hovedet da det skete...

Man kan anerkende sådanne nødtestamenter, men det kræver uvildige vidner, og de skal skrive hele oplevelsen ned umiddelbart efter det er sket. Dette skal så afleveres til skifteretten.

Plejepersonale er udmærkede at få som vidner...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:33   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror ikke at den går igennem, tror at der skal være en advokat tilstede for at det er gyldigt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:39   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg tror ikke at den går igennem, tror at der skal være en advokat tilstede for at det er gyldigt.
Nej det er ikke nødvendigt... Alle kan oprette et testamente, og det skal så registreres ved skifteretten. Et nødtestamente er gyldigt med uvildige vidner, det er jo hele pointen ved et nødtestamente. Det er jo sjældent man har en advokat ved hånden;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:58   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
Kan man bruge/er det gyldig i retten at have lavet et nødtestamente hvor jeg bare har spurgt den døende om er det viggo og sofie der skal arve alt fra dig. hvor den døende nikker og svarer svagt ja. Er det viggo og sofie som står for fodenden af din seng der skal arve alt efter dig.Han svarer igen med et nik og ja og peger på viggo og sofie og siger bank og reviser.
jeg spørger om jeg skal skrive alt dette ned. Han svarer med et nik og svagt ja.

Kan det godkendes i retten som et nødtestamente når han ikke selv har sagt hvem der skal arve og jeg bare har stillet spørgsmål.Der er en søn mere som jo ikke er nævnt

Jeg har læst alt hvad der er på nettet ang nødtestamente
Nej det dur ikke
så kunne man jo true folk til at skrive at man skulle arve
uanset om man ligger for døden eller ej

der skal være vidner som ikke vinder noget ved sagen
personale på et sygehus er nok det bedste bud
fordi de netop kender til den person som ligger for døden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:48   #7
Fruen49
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Indlæg: 24
Styrke: 14
Fruen49 er ny på vejen
tak for alle jeres svar.det er rart at høre andres mening.
Der Skal ikke være vidner til at oprette nødtestamente,men jeg vil mene den der er dødene selv skal oplyse hvem der skal arve og dem der er til stede skal skrive det ned med det samme og sætte dato på og underskrive det.det kan gøres på et stykke toilet papir hvis det er det eneste man lige har og det er min søn der ikke er nævnt:derfor havde jeg brug for at høre jeres mening uden i viste for meget.
Nødtestamente er først kommet frem efter min søn og de andre arvinge har snakket frem og tilbage om at dele arven i mere end en måned.Og efter min søn valgte at skifteretten skulle ordne boet.
Fruen49 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:55   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
tak for alle jeres svar.det er rart at høre andres mening.
Der Skal ikke være vidner til at oprette nødtestamente,men jeg vil mene den der er dødene selv skal oplyse hvem der skal arve og dem der er til stede skal skrive det ned med det samme og sætte dato på og underskrive det.det kan gøres på et stykke toilet papir hvis det er det eneste man lige har og det er min søn der ikke er nævnt:derfor havde jeg brug for at høre jeres mening uden i viste for meget.
Nødtestamente er først kommet frem efter min søn og de andre arvinge har snakket frem og tilbage om at dele arven i mere end en måned.Og efter min søn valgte at skifteretten skulle ordne boet.
taget fra www.scheibel.dk:

"Nødtestamente:
Nødtestamente kan oprettes, når man er i nød. Dette kan eksempelvis være i en situation, hvor man finder det meget sandsynligt, at døden er nært forestående, og man ikke har mulighed for at oprette et almindeligt testamente, f.eks. hvis man sidder i et fly, som er ved at styrte ned. Et sådant testamente kan enten laves skriftligt egenhændigt af testator underskrevet uden der er vidner tilstede, eller det kan laves mundtligt. I sidstnævnte tilfælde vil testator skulle give udtryk for sine testationsønsker til to vidner, der skal være tilstede samtidig, og disse vidner skal så snarest muligt herefter nedskrive testamentet og underskrive det. Man skal endvidere være opmærksom på, at nødtestamenter kun gælder i nødsituationen. Det vil sige, hvis nødsituationen efterfølgende ophører, således at man ikke længere er i nød, vil der skulle laves et vidne- eller notartestamente for at man gyldigt har et testamente."

Borger.dk om testamenter
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:02   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
tak for alle jeres svar.det er rart at høre andres mening.
Der Skal ikke være vidner til at oprette nødtestamente,men jeg vil mene den der er dødene selv skal oplyse hvem der skal arve og dem der er til stede skal skrive det ned med det samme og sætte dato på og underskrive det.det kan gøres på et stykke toilet papir hvis det er det eneste man lige har og det er min søn der ikke er nævnt:derfor havde jeg brug for at høre jeres mening uden i viste for meget.
Nødtestamente er først kommet frem efter min søn og de andre arvinge har snakket frem og tilbage om at dele arven i mere end en måned.Og efter min søn valgte at skifteretten skulle ordne boet.
Husk man kan ikke undgå tvangsarven, som er 1/8. dvs. det hele omregnes til kontanter, og divideres med 8, det beløb som fremkommer, er det en evt. tvangsarving skal have.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:31   #10
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fruen49 Se meddelelser
tak for alle jeres svar.det er rart at høre andres mening.
Der Skal ikke være vidner til at oprette nødtestamente,men jeg vil mene den der er dødene selv skal oplyse hvem der skal arve og dem der er til stede skal skrive det ned med det samme og sætte dato på og underskrive det.det kan gøres på et stykke toilet papir hvis det er det eneste man lige har og det er min søn der ikke er nævnt:derfor havde jeg brug for at høre jeres mening uden i viste for meget.
Nødtestamente er først kommet frem efter min søn og de andre arvinge har snakket frem og tilbage om at dele arven i mere end en måned.Og efter min søn valgte at skifteretten skulle ordne boet.
Så er der jo ingen beviser og jeg kan lave et testamente hvis min mor var døden nær og sige at hun kun ønskede jeg skulle arve, og ingen kan bevise at det ikke passede....
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan ikke oprette en ny tråd i forum Flex Hjælp til Forum Brug 8 09-09-2011 20:18
Udnytte restarbejdsevne ved at oprette ApS?? Robin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-08-2009 09:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension