K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2012, 14:07   #1
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Arbejds-prøvning ?

Er der nogen som har været i arbejdsprøvning på Reva herinde fra som kan beskrive hvordan det foregår sådan rent mentalt ? Snakker dem på Reva pænt til én ? Presser de måske én i forhold til at finde ud af hvor éns grænser går ?
Jeg har nemlig aldrig været i arbejds-prøvning før og har mareridts-agtige forestillinger om hvad der skal ske.
Faktisk har jeg nu ventet på at komme i arbejdsprøvning i et helt år.
De fandt ud af at de manglede papirer fra en speciel-læge i psykiatri før jeg måtte komme på Reva. Problemet er bare at speciel-lægen ikke sådan lige kan blive færdig med papirerne og jeg tror der går mindst 4 md'er endnu inden vedk. er færdig med papirerne sådan har jeg forstået det. Pykiateren mener ikke at jeg kan klare en arbejdsprøvning uden en kontakt-person knyttet til hjemmet. Problemet er bare at jeg har ventet i over et år på vente-liste til at få en kontakt-person og der kan godt gå længe endnu inden det bliver min tur.
Er der nogle af jer der ved noget om hvilke regler der findes for hvor længe man skal stå på "vente-liste" til at komme i arbejds-prøvning for det ser ikke ud som om at en arbejds-prøvning er sådan en almindelig rettighed man har som borger.
Jeg kan tilføje at jeg er 41 og har stort set været på kontanthjælp siden jeg var 18. Jeg har nogle forskellige diagnoser og har dem også dokumenteret. Det værste er bare at jeg har ikke kræfterne til at kæmpe imod da jeg i forvejen føler mig handlings-lammet, husker meget dårligt og har svært ved at få min hverdag til at fungere med de helt basale ting.
Hilsen Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:17   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Birkes-musen

Vil du ikke være rar at lave afsnit ved brug af en mellemrumstast, således at dine skriv ikke fremtræder så massive og ud i en køre?

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 14:33   #3
flora
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2006
Lokation: Roskilde
Indlæg: 47
Styrke: 18
flora er ny på vejen
Jeg ved ikke hvordan det foregår der hvor du skal hen, men jeg var i arbejdsprøvning på Bomi i Roskilde og var rigtig glad for det. Der var nogle søde og kompetente fagfolk derinde der styrede forløbet og de lyttede fint til hvad jeg gav udtryk for af behov/ikke behov, grænsesætning mm.
Det var mest mig selv der overskred mine grænser, det var også en læreproces for mig, at finde ud af hvor mine grænser var og at sige til og fra.
flora er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 15:16   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også en fordel hvis du bliver i én tråd og opretter div spørgsmål under 'samme tag' så er det meget lettere at råde dig, for så kender man til sagen på forhånd.

Lige nu kan jeg se flere tråde på forsiden, og så mister jeg overblik.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 15:31   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Birkes-Musen,

Netop på et reva center er de oplært i at passe på folk som dig når man skal i arbejdsprøvning. Dog er det også vigtigt at du også passer på dig selv.

Jeg skal selv i arbejdsprøvning på et lign. center og starter i morgen med 2 timer, 2 dage om ugen. Jeg var i arbejdsprøvning på en reel arbejdsplads i 2008 og der overskred jeg mine egne grænser og troede at jeg kunne meget mere end jeg kunne og det gav bagslag.

Du vil helt sikkert komme til et for møde sammen med din sagsbehandler. Stedet vil få udleveret alle papirerne i din sag, naturligvis med dit samtykke og ud fra dette vil de sammen med dig tilrettelægge hvordan arbejdsprøvningen skal foregå. Det er godt at tænke over hvor mange timer man vil starte med, deri skal man naturligvis holde de pauser man har brug for.

Det er vigtigt at du prøver at følge arbejdsprøvningen i forhold til hvad du kan. Hvis du f.eks har det bedre med at møde kl. 11 og i starten kun 2 - 3 dage om ugen så er det det du prøver at få på plads med Reva og din sagsbehandler. Det kan også være at man i starten har det hårdt med det og ikke kan trappe op i tid som de sikkert ønsker. Der er ikke nogle timer eller ting man skal kunne klare i arbejdsprøvning, det er vigtigt at man "blot" viser hvad man kan i forhold til stadig at have et godt liv ved siden af.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 16:25   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Det er også en fordel hvis du bliver i én tråd og opretter div spørgsmål under 'samme tag' så er det meget lettere at råde dig, for så kender man til sagen på forhånd.

Lige nu kan jeg se flere tråde på forsiden, og så mister jeg overblik.

Kan du se noget som jeg ikke kan?

Brugeren har en tråd oppe og en tråd under politik og samfund?...og det er ikke ting som skal blandes sammen...indholdet af de to tråde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 16:46   #7
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Hej Birkes-musen

Jeg har været tilknyttet RevaHuset i Odense i flere omgange - både i aktivering, sundhedsfremmende tiltag og virksomhedspraktik (arbejdsprøvning).
Min oplevelse af RevaHuset er at de gør deres arbejde godt og kompetent, så det behøver du ikke være så bange for.
Mit råd er at du er åben overfor dem med hensyn til hvordan du har det med deres krav. De er flinke til at lytte og respektere, men hvis man ikke gør opmærksom på sine grænser vil man blive presset.

Held og lykke.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 20:11   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har været i arbejdsprøvning på REVA Aalborg, jeg havde en masse forbehold da jeg kom men min frygt blev gjort til skamme.

Jeg blev faktisk ret glad for at være der ( mener at det var 16 uger ) jeg startede på 20 timer pr uge iflg aftale med sagsbehandleren.
planen var at jeg skulle op i tid, men det kom jeg aldrig, da jeg de fleste dage gik hjem efter 2 - 3 timer pga smerter, og ikke ville ikke sætte mig op i tid så længe jeg ikke kunne klare 20 timer.

Du skal gå hjem, når du ikke kan mere pga smerter og lign, det er den måde du bedst viser dem, hvad du kan klare timemæssigt, og sig fra hvis der er arbejdsopgaver du ikke kan klare, det er helt legalt at sige fra, og du vil ikke møde sure miner over det.

Held og lykke med din arbejdsprøvning.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 20:16   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
20 timer, det er jo rigtigt meget at starte med Supersus. Hvad mundede din arbejdsprøvning så ud i ?

Havde du forinden eller tidligere været i arbejdsprøvning andet steds i en virksomhed for eksempel ?

Man vælger vel ofte reva når man er usikker på en praktik på det "almindelige" arbejdsmarked.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2012, 20:37   #10
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Tak for svarene ang. arbejds-prøvning

Tak for svarene ang. arbejds-prøvningen.

Mht at sige fra i forhold til arbejde og til alt andet er det meget svært for mig.

Jeg presser mig selv hver gang til det yderste og så pludselig går det helt
galt og jeg begynder at tude eller få et raseri-anfald. Det er jeg meget flov over og derfor er jeg bange for at være i situationer hvor jeg selv skal sætte grænserne.

Jeg kan ikke finde ud af at passe på mig selv og lader mig udnytte og misbruge af andre og så får jeg det så skidt bagefter.

Men hvis de bare er forstående overfor folk på REVA skal det nok gå. Jeg må jo fortælle dem at jeg overskrider mine egne grænser konstant for at gøre som der bliver forventet af mig.

Hilsen Birkes-musen
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejds tid på flexjob johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 12 01-05-2013 12:29
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59
Arbejds prøvning med dyr ?? Tzari Dit og Dat 26 01-01-2010 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension