K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2008, 15:49   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hvem gælder lovene for...?

Jeg er igang med at tygge et par love igennem og er nu i gang med Serviceloven. Da jeg så læser §1 om lovens formål og forebyggende sigte, så kommer jeg til at tænke på, om denne lov mon gælder ALLE inden for det offentlige? Altså om fx. en arbejdsmarkedssagsbehandler også er omfattet af det med det forebyggende sigte???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 21:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bliver nødt til at uddybe hvad du mener.

Hvis du er under afklaring, er det selvfølgelig væsentlig at der bliver lavet en plan som evt kan gøre dig istand at vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Dette kan så indkludere lov om social service, såfremt der er tale om varige, eller forebyggende indsats.
Men du er nødt til at uddybe for bedre svar.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 21:22   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Popiae!
Det er lidt svært at præcisere, hvad jeg egentligt mener - for jeg ved det faktisk ikke helt selv. Men jeg tænker på, om man fx kan gøre Servicelovens § 1. Formålet med denne lov er 1) at tilbyde rådgivning og støtte for at forebygge sociale problemer, gældende overfor fx en arbejdsmarkedssagsbehandler i forbindelse med arbejdsevneafklaring? Altså, at der skal ske noget mht afklaring for at forebygge sociale problemer jf Serviceloven? Eller gælder paragrafferne kun i forbindelse med de i loven nævnte servicer???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2008, 21:33   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Papir er taknemmeligt... eller eet er teori et andet praksis.

Love må IKKE stride imod Grundloven, men det må sagsbehandling og bureaukrati åbenbart.

Prøv at læse her:

Citat:
§ 74
Alle indskrænkninger i den fri og lige adgang til erhverv, som ikke er begrundede i det almene vel, skal hæves ved lov.

§ 75
Stk. 1.
Til fremme af almenvellet bør det tilstræbes, at enhver arbejdsduelig borger har mulighed for at arbejde på vilkår, der betrygger hans tilværelse.
Stk. 2.
Den, der ikke kan ernære sig eller sine, og hvis forsørgelse ikke påhviler nogen anden, er berettiget til hjælp af det offentlige, dog mod at underkaste sig de forpligtigelser, som loven herom byder.
http://www.grundloven.dk/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 09:01   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, Zuza, papir er taknemmeligt... Dét har jeg dog fundet ud af
Forstår jeg dig rigtigt, at jeg faktisk kan henvise til Grundloven, næste gang min økonomiske sagsbehandler ringer og truer med at smække pengekassen i...???
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 10:44   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, det kan du vist ikke bare liiige.

Du skal jo selv gøre noget også, og det påstår kommunen så bare, at du ikke har gjort. Evt. deltaget i opfølgning eller andet.

Men har man SELV overholdt ALT til punkt og prikke, så er tanken da interessant, ikke?

(Jeg er IKKE jurist.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 14:34   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øv, altså, Zuza! Nu troede jeg liiiige, jeg havde fundet den hellige Gral
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sådan ændre regeringen lovene østerbro Politik og Samfund 0 07-07-2012 10:20
Formuegrænse gælder ved ? Mr x Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-07-2012 00:58
Hm, mon dette gælder for alt? buster Alt det andet 1 04-09-2010 00:35
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension