K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2011, 11:50   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
MTVRV1 det er da surt ... du er godt nok hårdt prøvet det er helt sikkert ..
kan du ikke snakke med den psykiater ved han ikke hvad det betyder for din sag ?
  Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 11:57   #12
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Selvfølgelig skal alle kendte bivirkninger på bordet i forbindelse med ordinering af medicin til gravide - Jeg er helt enig!

Men man kan jo ikke kræve at læge oplyser om bivirkninger som man ikke kender til eller har mistanke om (når et præparat har været i brug i en lang årerække fx.).

Mht. Ssri præparater (lykkepiller) så virker de - så vidt jeg ved (jeg skal ikke gøre mig klogere ned jeg er:P) på stort set samme måde allesammen, så formodningen må være for at de kendte bivirkninger på et præparat er de samme som ved de andre. Om det så faktisk fremgår af indlægssedler i de enkelte præparater har jeg ingen kendskab til.

Ordinering er således en afvejning af risikoen ved ikke at behandle (sygdommen bliver ikke bedre - eller forværres - evt. med direkte skadevirkninger over fostret) overfor risikoen ved at behandle (kendte - eller formodede - bivirkninger).

Dette er ikke kun en vurdering der foretages i forbindelse med ordinering af ssri-præparater til gravide men i forbindelse med al ordinering af behandling, da stort set al behandling medfører en form for risiko.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 16:47   #13
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
MTVR....siger du 1 år, før det kan vurderes om antidepressiva har hjulpet dig? På smerterne??

Jeg skal igang med medicin på smerteklinik nu her, og satser dælme ikke på SÅ lang afprøvning??? Så er alt håb sgu da ude snart, de har netop skrevet far kommunen at de har udsat den endelige beslutning om forlængelse, til de har svar fra smerteklinikken medio maj. Hvad kan nås indenfor denne korte periode??


Den med at man er nødt til at indtage medicinen, for at de ikke skal kunne afvise ens sag pga uudtømte mulige behandlinger, er også grunden til at jeg skal det igennem det nu. Så det er ikke kun for at kunne beholde sygedagpengene nej, synes dette problem er lidt meget overset?

Knus og god weekend fra Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 16:50   #14
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej MTVRV1!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
MTVRV1 det er da surt ... du er godt nok hårdt prøvet det er helt sikkert ..
kan du ikke snakke med den psykiater - ved han ikke hvad det betyder for din sag ?
Jeg er meget enig med Hejdien i forslag at tale med psykiater om, hvad hans forslag betyder for din sag. Det ved han nok ikke - han ønsker næppe at medvirke til at udsætte kommunal beslutning i din sag - til stor gene for dig.

Her er video fra Åbent Samråd i Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg den 28. april 2011, som understreger:


Det er behandlende læge - efter dit eget frie valg af læge - praktiserende læge/speciallæge:

- der i samråd med dig afgør behandling - det understreger Bertel Haarder i samråd i Arbejdsmarkedsudvalg

- altså skal du tages med på råd i vurdering af psykiatrisk behandling MTVRV1 - jf. sundhedslov

- afvejning af fordele og ulemper for dig ved foreslået behandling mangler lige nu

- tal åbent ønskende venligt forklarende med psykiater om det

- som Hejdien anbefaler

- jeg tror, psykiater vil lytte og forstå og imødekomme dit ønske!


http://www.ft.dk/webtv/video/20101/a...px?as=1#player

Sidst redigeret af Katharina; 06-05-2011 kl. 17:10.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 18:27   #15
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Hvem har den side, der hedder lykkepiller.info? Hvad er hans faglige baggrund?

Den hjemmeside anser jeg ikke for at være seriøs. Den har kun ét ærinde, og det er at skræmme folk fra vid og sans, så de ikke tager lykkepiller.

Hvis i læser i indlægssedlerne til medicinen, så èr bivirkningerne nævnt, det passer ikke, at det ikke står der.

Selvfølgelig skal man oplyses om virkning og bivirkning - men man skal ikke kun høre skræmmescenarierne, man skal vel også nævne, hvad den gode virkning er. Al medicin kan have bivirkninger, det gælder ikke kun for lykkepiller - men det er ligesom oppe i tiden at snakke om lykkepillerne.

Jeg synes, den hjemmeside der bliver reklameret for er useriøs og uvidenskabelig - jeg savner mere solid dokumentation end blot alt det dårlige, og jeg savner også at vide, hvem der står bag. Er han læge, og hvad har han beskæftiget sig med, siden han mener at have en omfattende viden om emnet? At man lige har googlet hist og pist og fundet nogle artikler - jamen det kan vi alle gøre.

Der er ingen tvivl om, at befolkningen skal oplyses, men det skal sørme være på et ordentligt grundlag af fagpersoner.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 19:16   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Til alle dem som ved kun lidt om "lykke" - u l y k k e piller

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article958906.ece
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 22:33   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Hvem har den side, der hedder lykkepiller.info? Hvad er hans faglige baggrund?

Den hjemmeside anser jeg ikke for at være seriøs. Den har kun ét ærinde, og det er at skræmme folk fra vid og sans, så de ikke tager lykkepiller.

Hvis i læser i indlægssedlerne til medicinen, så èr bivirkningerne nævnt, det passer ikke, at det ikke står der.

Selvfølgelig skal man oplyses om virkning og bivirkning - men man skal ikke kun høre skræmmescenarierne, man skal vel også nævne, hvad den gode virkning er. Al medicin kan have bivirkninger, det gælder ikke kun for lykkepiller - men det er ligesom oppe i tiden at snakke om lykkepillerne.

Jeg synes, den hjemmeside der bliver reklameret for er useriøs og uvidenskabelig - jeg savner mere solid dokumentation end blot alt det dårlige, og jeg savner også at vide, hvem der står bag. Er han læge, og hvad har han beskæftiget sig med, siden han mener at have en omfattende viden om emnet? At man lige har googlet hist og pist og fundet nogle artikler - jamen det kan vi alle gøre.

Der er ingen tvivl om, at befolkningen skal oplyses, men det skal sørme være på et ordentligt grundlag af fagpersoner.

Mit forslag til dig vil være at spørge ham
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 07:25   #18
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Hvem har den side, der hedder lykkepiller.info? Hvad er hans faglige baggrund? (...)

Jeg synes, den hjemmeside der bliver reklameret for er useriøs og uvidenskabelig - jeg savner mere solid dokumentation end blot alt det dårlige, og jeg savner også at vide, hvem der står bag. Er han læge, og hvad har han beskæftiget sig med, siden han mener at have en omfattende viden om emnet? At man lige har googlet hist og pist og fundet nogle artikler - jamen det kan vi alle gøre.

Der er ingen tvivl om, at befolkningen skal oplyses, men det skal sørme være på et ordentligt grundlag af fagpersoner.
Fagpersoner? Hvorfor tror du, at "fagpersoner" pr definition er lutter engle, hvis eneste ærinde er at gøre patienterne det godt? Jeg har kendt de første 10 læger, der til fulde fortjener øgenavnet "Mengele" kan jeg hilse og sige.

Denne diskussion du her prøver at indlede handler ikke om Lykkepiller.info, men om dit (selv)forsvar for at bevare tilliden til den eller de læger, der skriver recepter på lægemidler til dig selv. Dit personlige udfald tyder på at du har noget personligt i klemme, og i processen vælger du hellere at beskytte dig selv mod tab af tilliden til lægerne - selv når det kan skade tilliden til den eneste danske samling af kilder til den medicinske forskning, der anfægter lægemiddelindustriens konstante forsøg på at sælge flere og flere produkter til flere og flere mennesker. Det er ikke fair. Behold du din egen tro og lad andre beholde deres.
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
At man lige har googlet hist og pist og fundet nogle artikler - jamen det kan vi alle gøre.
"Hist og pist"? "Nogle artikler"? Det kan du kun sige fordi du ikke turde nøje at gennemlæse hvad der vitterligt findes af indhold på Lykkepiller.info. Havde du haft mandsmod til netop at gøre det, ville du opdage, at der er forsvindende lidt af hjemmesidens egne kommentarer, stillet op imod de TUSINDER af videnskabelige kilder, hjemmesiden henviser til. Både førstehånds - videnskabelige artikler forfatter på baggrund af uafhængig medicinsk forskning og - andenhånds - dvs. medieomtaler på baggrund af interviews med medicinske forskere, læger og andre helsefaglige kilder. Uanset hvad der vil behage dig at skrive nu eller senere - kan det ikke ændre på, at Lykkepiller.info er en omfattende vidensbase til viden om psykofarmaka - medicinalindustrien med alt magt forsøger at holde offentligheden uvidende om.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 11:07   #19
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Fagpersoner? Hvorfor tror du, at "fagpersoner" pr definition er lutter engle, hvis eneste ærinde er at gøre patienterne det godt? Jeg har kendt de første 10 læger, der til fulde fortjener øgenavnet "Mengele" kan jeg hilse og sige.

Denne diskussion du her prøver at indlede handler ikke om Lykkepiller.info, men om dit (selv)forsvar for at bevare tilliden til den eller de læger, der skriver recepter på lægemidler til dig selv. Dit personlige udfald tyder på at du har noget personligt i klemme, og i processen vælger du hellere at beskytte dig selv mod tab af tilliden til lægerne - selv når det kan skade tilliden til den eneste danske samling af kilder til den medicinske forskning, der anfægter lægemiddelindustriens konstante forsøg på at sælge flere og flere produkter til flere og flere mennesker. Det er ikke fair. Behold du din egen tro og lad andre beholde deres.

"Hist og pist"? "Nogle artikler"? Det kan du kun sige fordi du ikke turde nøje at gennemlæse hvad der vitterligt findes af indhold på Lykkepiller.info. Havde du haft mandsmod til netop at gøre det, ville du opdage, at der er forsvindende lidt af hjemmesidens egne kommentarer, stillet op imod de TUSINDER af videnskabelige kilder, hjemmesiden henviser til. Både førstehånds - videnskabelige artikler forfatter på baggrund af uafhængig medicinsk forskning og - andenhånds - dvs. medieomtaler på baggrund af interviews med medicinske forskere, læger og andre helsefaglige kilder. Uanset hvad der vil behage dig at skrive nu eller senere - kan det ikke ændre på, at Lykkepiller.info er en omfattende vidensbase til viden om psykofarmaka - medicinalindustrien med alt magt forsøger at holde offentligheden uvidende om.
Ha ha, dette kan jeg ikke andet end grine af. Jeg har aldrig nogensinde taget lykkepiller, og jeg regner heller ikke med at komme til det, så det må være din egen frie fantasi, du giver udtryk for der.

Du kan altid finde for og imod. En side vælger så at komme med et unuanceret billede og kun nævne det dårlige og altså ikke det gode for de, der rent faktisk bliver hjulpet af medicinen. Det er godt nok skummelt.

Men igen, jeg forstår ikke, hvorfor det påstås, at det holdes hemmeligt. Alle indlægssedler ligger på nettet, læs dem dog!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2011, 11:20   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Alle indlægssedler ligger på nettet, læs dem dog!

hvad hjælper det, når du er tvnget til at tage antidepressiva
ellers kommer du aldrig videre i din sag
for alt skal være afprøvet, når man er syg
bivirkninger er lige meget, for det bliver der ikke taget hensyn til
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Magtmisbrug popiae Din historie 232 11-11-2014 18:10
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34
Ret intressant oplysning Hejdien Politik og Samfund 15 02-05-2010 01:36
Intressant artikel her Hejdien Politik og Samfund 9 24-03-2010 18:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension