K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 18:42   #1
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
svar på klage

jeg har en venninde der har klaget over sagsbehandlingen i sin kommune. i sidste uge modtog hun så svar - lignede en standartskrivelse over hvordan den afdeling arbejder . men intet klagevejledning/anke...hun ringede naturligvis med det samme da brevet ikke på nogen måder havde svar på hendes klager - så idag blev hun ringet op af denne afdeling hvor man fortalte af det ikke var et svar på hendes klage og derfor kunne hun ikke anke den. højeste indstands på denne type svar var borgmesteren.

mit spørglsmål går nu på skal kommunen ikke svare på en klage, hvori der er fremlagt adskellige beviser for klagerne og ikke blot feje borgeren af med denne type svar hvor man derved ikke har mulighed for at få sin klage behandlet

hvor henvender vi og evt for at få sagen behandlet nu kommunen forsøger at lukke munden på hende ved dette
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:51   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jailbird Se meddelelser
jeg har en venninde der har klaget over sagsbehandlingen i sin kommune. i sidste uge modtog hun så svar - lignede en standartskrivelse over hvordan den afdeling arbejder . men intet klagevejledning/anke...hun ringede naturligvis med det samme da brevet ikke på nogen måder havde svar på hendes klager - så idag blev hun ringet op af denne afdeling hvor man fortalte af det ikke var et svar på hendes klage og derfor kunne hun ikke anke den. højeste indstands på denne type svar var borgmesteren.

mit spørglsmål går nu på skal kommunen ikke svare på en klage, hvori der er fremlagt adskellige beviser for klagerne og ikke blot feje borgeren af med denne type svar hvor man derved ikke har mulighed for at få sin klage behandlet

hvor henvender vi og evt for at få sagen behandlet nu kommunen forsøger at lukke munden på hende ved dette
Det er kun ved en klage over en afgørelse(afslag), hvor der skal foreligge en klagevejledning.

Man kan dog godt klage over selve sagsbehandlingen, men det er lidt noget andet. Her kan det nogen gange være lederen af et center besvare klagen. Nu ved jeg ikke, om hun har sendt klagen direkte til sagsbehandleren. Det bør være til lederen i centret.

Man kan godt klage over en sagsbehandling til borgmesteren. Som regel henvender de dog til forvaltningen, da de har ret til at se på klagen. Men borgmesteren eller dens sekretariat kan følge op på klagen og besvare den.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:58   #3
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
klagen var på ialt 23 sider med bilag - den blev sendt til borgmesteren - chefen for socialforvaltningen samt lederen af afdelingen og medarbejderen selv.

det der er det frygtelige er man netop intet siger om nogle af klgepunkterne...og nu forsøger at stoppe hende klage denne vej
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 19:13   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sammen med kopi af din klage med bilags og det svar som du har fået, skal du aflevere sagen videre til borgerrådgiveren. Men du kan også henvende dig til ombudsmanden, det har jeg gjort.
Men det hjalp lige meget, dog ombudsmanden kom med et vigtigt skrivelse, som blev brugt på et senere tidspunkt. Det er det rene vanvid med det udspekulerede spil disse r…h…er, spiler med folk.

Sidst redigeret af Karo; 08-11-2010 kl. 19:16.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 19:39   #5
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej

Du skal sende det til Statsforvaltningen. De har tilsyn med at kommuner overholder de formelle regler for sagsbehandlingen

Det er rigtigt at indholdet i afgørelser det skal indklages til de forskellige nævn og der følger der klagevejledning med. det gør der ikke ved de formelle sagsbehandlingsregler

Hvis det er personalet man klager over, deres måde at være på, så er det hos borgmesteren, da han er den øverste ansvarlige på personaleområdet
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:18   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, vil også sige som de øvrige ærede: send den videre til Ombudsmanden
ELLER Statsforvaltningen, som netop har Tilsyn med at kommunerne opfører sig ordentligt.

Har selv engang i tidernes morgen henvendt mig skriftligt til Statsforvaltningen da vi netop IKKE kunne få hverken sagsbehandler eller Borgmester(skynder mig straks at sige,tidligere Dianalund Kommune) til at reagere på noget som helst!

Det interessante var svaret vi ENDELIG fik fra Dianalund Kommunes Borgmester:
løgn!

-og skynder mig også lige at sige, det har vi selvfølgelig dokumentation på, at han var fyldt med løgn!
(ps: i dag sidder han på den indvendige side af toiletsæddet, og der blir han sidende! )

Men, det betød dog at der skete bare LIDT i sagen!

Samtidig kan du/i jo også gøre dette, at i sender sagen til alle i Byrådet eller endnu bedre, stil nogle gode relevante spørgsmål til dem og forlang et skriftligt svar.

På den måde gør i også alle i kommunen opmærksom på sagen, ingen kan sige at de intet vidste vel

(i disse tider, hører vi jo gentagne gange at man skal tage ansvar, hmm...!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svar ? hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-05-2012 20:37
Svar fra speciallægen Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-10-2011 22:34
Mangl. svar ved klage Supercarla Alt det andet 10 26-09-2009 00:33
svar fra lægekonsulenten frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 22-06-2009 12:34
svar fra kommune vedr.klage Mai-Britt Dit og Dat 2 29-05-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension