K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2010, 14:05   #31
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Lola44.

Jeg bliver meget foruroliget over flg. i dit skriv: "dvs at de ting der burde være afprøvet for længst, har jeg ikke kunne pøve, fordi jeg har været dårlig, så kan min kontakt person ikke beskrive dem og jeg har fået at vide, at hvis de ikke er afprøvet, så kan pensionsnævnet afslå sagen, så jeg skal starte forfra i en ny arbejdsprøvning."

Reelt vil det jo sige, at man aldrig bliver færdig med en arbejdsprøvning, hvis de sætter baren for højt, hvad det kunne virke til at gør pt. Efter devisen: du skal kunne løfte 25 kg i strakt arm, uanset ud ingen arm har, så bare klø på indtil du kan!

Og hvem er det der siger, at pensionsnævnet kan afslå sagen? Altså hvilken funktion har vedkommende?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 22:28   #32
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Citat:
Du skal ikke selv søge på §17.

Du skal hele tiden have din læge med inde i dette forløb, for på et tidspunkt kontakter din sagsbehandler din læge og vil have en læglig beskrivelse af dig og jeg mener du har ret til at sygemelde dig fra arbejdsprøvning men HUSK at sige at det er ikke mig der sygemelder mig , men det er mit helbred der gør at jeg må blive hjemme/pga efter hvad du skrev i din dagbog

Bedst at din sagsbehander søger for dig og oplysninger via læge men også din personprofil opdagteret til dd. og kommer til til høring med du kan komme med nye noter

Ps har du en fagforening der hjælper dig
Jeg har lægen i ryggen, læs evt tidligere tråde, min læge venter nu bare på den anmodning fra sociallægen, så han kan lave den helbredsattest.

Citat:
Jeg har ikke søgt den endnu, jeg vil gerne se resultatet af helbredsattesten, sociallægens svar og afmeldings skrivelsen fra reva og se hvad de siger først.

Hvis der tydeligt på skrift stå det samme, som jeg har fået at vide mundligt, at jeg bør have en ftp og min nye sagsbehandler ikke lægger op til at ville søge en §18 på det grundlag, hvis han/hun igen prøver at trække tiden, så vil jeg selv søge §17.
Grunden til at jeg snakker om at selv at søge ftp via §17, er at kommunen har syltet min sag i årevis og efter at have læst spalte op og spalte ned om folk der selv søger §17, ved så derved at der kommer skub i sagen.

Ved godt at det er bedst med en §18, men jeg skal igen have en ny sagsbehandler og efter bitter egen erfaring, plejer en ny sagsbehandler ikke at have samme mening om sagen, før der er gået et års tid og helt ærligt, så er min tålmodighed ved at være brugt op, jeg har ikke tænkt mig at vente med tålmodighed endnu 1-2 år, før den nye sagsbehandler er overbevist og begynder på en §18 og til den tid, kan jeg risikere, at sagsbehandleren bliver skiftet ud, så det starter forfra for 4 gang.

Nej jeg har ikke været medlem af fagforeningen i mange år, meldte mig ud af den for 9 år siden, da jeg blev arbejdsløs, dengang var det for at spare penge, jeg har kun været medlem så længe jeg havde arbejde, da jeg blev sygemeldt, havde jeg været uden arbejde i knap to år, jeg meldte mig dog først ud af a-kassen for et par år siden, de "glemte" at fortælle mig, at der ikke var nogen grund til at blive ved med at indbetale, da jeg kom på kh.

Citat:
Jeg bliver meget foruroliget over flg. i dit skriv: "dvs at de ting der burde være afprøvet for længst, har jeg ikke kunne pøve, fordi jeg har været dårlig, så kan min kontakt person ikke beskrive dem og jeg har fået at vide, at hvis de ikke er afprøvet, så kan pensionsnævnet afslå sagen, så jeg skal starte forfra i en ny arbejdsprøvning."

Reelt vil det jo sige, at man aldrig bliver færdig med en arbejdsprøvning, hvis de sætter baren for højt, hvad det kunne virke til at gør pt. Efter devisen: du skal kunne løfte 25 kg i strakt arm, uanset ud ingen arm har, så bare klø på indtil du kan!

Og hvem er det der siger, at pensionsnævnet kan afslå sagen? Altså hvilken funktion har vedkommende?
Det er blandt andet min kontakt person, der har fortalt dette, i de 4 mdr jeg har været der, har hun udpeget 5 personer, der er/har været der igen af samme årsag, de har fået afslag på ftp, fordi der var nogle ting, der ikke var blevet afprøvet i første omgang.

Har også snakket med en "patient" derfra, som fik afslag, fordi h*n ikke havde fået afprøvet at bliver presset op i tid længe nok.

Jeg vil hellere blive der tiden ud, end at bruge 1/2 år på en ftp ansøgning, for at få et afslag, med den begrundelse at jeg ikke var afprøvet nok, for at bruge endnu et år, på en ny afprøvning og ansøgning.

Det er ikke sådan, at man bliver presset til at løfte rundt på 25kg sække, hvis man ved at man ikke kan, hvis man siger, det kan jeg ikke, med en god begrundelse hvorfor, så bliver det også accepteret.

Har forresten lige fået fortalt i dag af min kontakt person, at hun stadig overvejer at afslutte mig før tid, men lad os nu se hvad det bliver til.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal det hele ende med? Gardener Politik og Samfund 12 01-06-2012 11:34
En lykkelig ende på historien? Peppe Det er da strengt ! 5 26-01-2012 21:23
bange for at ende uden indkomst Taz Hvordan forløb det da du søgte fleks? 4 10-11-2011 09:42
Skruen uden ende MissSwitchie At søge førtidspension 3 18-05-2011 22:37
hvornår får de en ende Fodfolket Din historie 150 11-05-2010 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension