K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2010, 18:40   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Sushi - det er trist at høre at din mand har det skidt! Det lyder på mig som om han falder igennem i systemet, og det er netop min pointe:

Vi skal behandle alle dem, som af x-grunde ikke kan være fuldbyrdet på arbejdsmarkedet, til at have ordentlige vilkår - uanset alder.

Jeg synes, at din mand skulle have hjælp ligesom dem, der er yngre end han, får det. I stedet bliver han nok bare parkeret "fordi han bare kan gå på efterløn", og det er en sørgelig tendens i vores samfund.

Men det glæder mig på jeres vegne, at der kommer ro på, når I kommer nogle måneder længere frem.
Han er på dagpenge, og må helst ikke blive syg det sidste år inden for så ryger efterlønnen, han når heller ikke at falde for de 2 år som blev vedtaget i sommers.


Jeg kender en ( skraldemand) han fik nye hofter og vupti, ud at arbejde 1900 timer før efterlønnen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 19:58   #12
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Og hvem skal så vudere om man er ned slidt nok til at gå på efterløn, tror sgu der vil lyde et rama skrig fra dem som bliver udelukket fra at få efterløn, dersom de osse har bidraget til efterlønnen.
Om man er nedslidt - eller har arbejdsevnen i behold - det må være en lægefaglig vurdering. Og, som en anden skrev - hvorfor ikke samme regler for alle fra 18-65 år?

Jeg er også helt sikker på, at der vil lyde et ramaskrig fra dem, der har planlagt at gå på efterløn i de kommende år, og selvfølgeligt skal efterlønsbidraget betales tilbage. Det bliver det også i dag til dem, der bevilges førtidspension.

Nu er jeg ret sikker på, at der ikke bliver ændringer i efterlønsordningen fra den ene dag til den anden.

Men hvor vil det i fremtiden være bedre at finde nogen af de manglende penge til velfærdssamfundet - end hos mennesker, der stadigt har deres arbejdesevne i behold?

Jeg synes, DK står i en rigtig svær situation. Der skal ikke være røde tal på bundlinien. Hvem skal tilgodeses - og hvem skal ikke?

Hvis der var penge nok til at leve, som vi har gjort det tidligere, var problemet der ikke. Nu skal der ske store forandringer, og det kan vi ikke lide.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 21:49   #13
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jørgine Se meddelelser
Om man er nedslidt - eller har arbejdsevnen i behold - det må være en lægefaglig vurdering. Og, som en anden skrev - hvorfor ikke samme regler for alle fra 18-65 år?

Jeg er også helt sikker på, at der vil lyde et ramaskrig fra dem, der har planlagt at gå på efterløn i de kommende år, og selvfølgeligt skal efterlønsbidraget betales tilbage. Det bliver det også i dag til dem, der bevilges førtidspension.

Nu er jeg ret sikker på, at der ikke bliver ændringer i efterlønsordningen fra den ene dag til den anden.

Men hvor vil det i fremtiden være bedre at finde nogen af de manglende penge til velfærdssamfundet - end hos mennesker, der stadigt har deres arbejdesevne i behold?

Jeg synes, DK står i en rigtig svær situation. Der skal ikke være røde tal på bundlinien. Hvem skal tilgodeses - og hvem skal ikke?

Hvis der var penge nok til at leve, som vi har gjort det tidligere, var problemet der ikke. Nu skal der ske store forandringer, og det kan vi ikke lide.

Jørgine
Så må man da bare håbe at det ikke bliver en af kommunene lægekonsulenter, for så er der vel ingen der kan komme på efterløn.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er næste tiltag fra kommunen stolpesten Alt det andet 1 23-02-2013 14:50
Hvad skal der dog blive af mig? annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 49 29-03-2010 12:11
Nå, hvad skal mit næste træk være?? Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 08-03-2010 17:46
Nogen der har en ide om hvad vores FP er næste år? pjeus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 19-10-2009 14:54
Hvad er næste skridt? Kan du hjælpe...? Nila84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-01-2009 12:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension