K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2015, 13:56   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
måske" nyt job. lige et spørgsmåltil dette.

hej med jer

jeg har måske" fundet mig et nyt flexjob dog i den private sektor ( pædagogmedhjælper. ) det jeg vil høre om er... skolen som måske gerne vil have mig har brug for mig til at åbne SFO. kl.6.30 og lukke kl.8.00 når skoletimerne starter. Også møde ind igen kl.11.30 igen til kl.14.30 jeg har 18.timer fordelt over 4.dage.. mit spørgsmål lyder så på.

hvad er sandsynligheden for at en sagsbehandler går med til arbejdsfordelt hverdag på denne måde. ??

Mvh. Anne-christine.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 14:53   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Det er svært at svare på.

Det kommer jo bl.a. an på dine skånebehov-

Medmindre du bor lige i nærheden, vil du måske i længden blive træt fysisk som psykisk af at det hele går op i transport.

Du skal jo gerne kunne holde til det i længden og blive glad for det og ikke bare så forhippet på at få et job.

Jeg er ansat fra kl. 7-8 som pædagogmedhjælper, hvilket er fint for mig, da min energi er størst først på dagen.

Min leder vil også, som din, gerne have en pædagogmedhjælper i fleksjob senere på dagen.

Hvilket jeg ikke ville kunne p.g.a af opgaverne og mit energinivau.

I forhold til timeantallet, så får jeg det til 22,5 ugentligt, hvilket jo er mere end de 18, som du nævner og som jeg forstår, at du er visiteret til.

For mit eget vedkommende blev jeg "scoret" til 3 timer 4 x ugentligt med fri om onsdagen.

Jeg var efter tilkendelsen af fleksjob ude 3 steder i praktik i 1 måned, hvor der alle 3 steder ville have stået et fleksjob til mig bagefter, såfremt jeg kunne magte opgaverne.

Det var her, at det blev synligt, at de 12 timer var skudt for højt.

Jeg var i sin tid i arbejdsprøvning på et sted, hvor jeg var meget glad for at være og de var glade for mig.

Opgaverne og arbejdsvilkårene blev lavet så jeg kunne overkomme dem det meste af tiden men gav et urealistisk billede af min arbejdsevne, da de ikke findes ude på arbejdsmarkedet.
Måske har jeg forstået dig forkert men jeg får den ugentlige mødetid til 22, 5timer.

Jeg tænker om du kan holde til
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 15:40   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Måske har jeg forstået dig forkert men jeg får den ugentlige mødetid til 22, 5timer.
Det er kun 4 dage om ugen Anne-Christine skal arbejde, derfor bliver det 18 timer.
4 dage à 4½ (1½+3) timer

Jeg tænker også du skal se på hvor meget transport tid det vil give dig Anne-Christine. Og vil du kunne nå at slappe af i de timer du er hjemme mellem timerne?

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-02-2015 kl. 15:43.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 15:51   #4
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Ja, tænkte nok at det var mine matematiske evner som kom til kort.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 16:05   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror bestemt ikke at der skulle være noget i vejen for at du kan få dem til at oprette et fleksjob selv om det er delt op i løbet af dagen...forudsat at det opfylder de timer du er sat til..

Spørgsmålet er nok nærmere om du selv vil kunne klare det...og så selvfølgelig transporten...alt efter hvor langt væk det ligger fra din bopæl...

Men hvis du er i tvivl ja så kan du jo prøve at forslå at i opretter det som en praktik....prøvetid...i jobbet til at starte med...således du kan se om du kan klare det før du bliver ansat "rigtigt"..

Fordelen ved en praktik periode ja det er at man kan nå at sige fra hvis man finder ud af at man ikke kan klare det....helt uden at få karantæne....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 16:06   #6
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Ja, tænkte nok at det var mine matematiske evner som kom til kort.
hej igen

Det er netop det med transporten der er en fordel for mig der.
jeg har nemlig kun ca.10 minutters gå gang hver vej til den skole.
og 2.min på cykel. så det er derfor det både ville kunne være en fordel for mig og ikke mindst også noget af det andet personale. eks. skulle" der nu være snestorm en morgen,ja så er det jo heller ikke noget problem for en som mig at skulle åbne skolen,da jeg ikke er afhængig af bus el ligende.

Nogle af dem bor jo nok et stykke uden for byen. ( Nørresundby. i Nordjylland. )
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 16:23   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Det lyder da super godt

Jeg synes du skal prøve at skrive til din SB og spørge om det vil kunne godkendes?

Så har du det korrekte svar på skrift og kan samtidig få vejledning i hvordan du skal få det "godkendt" - sådan helt praktisk/ i forhold til "papirnusseriet"

Held og lykke med det
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2015, 16:34   #8
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Det lyder da super godt

Jeg synes du skal prøve at skrive til din SB og spørge om det vil kunne godkendes?

Så har du det korrekte svar på skrift og kan samtidig få vejledning i hvordan du skal få det "godkendt" - sådan helt praktisk/ i forhold til "papirnusseriet"

Held og lykke med det
Det har jeg også tænkt mig. for hun er nemlig sat ind i hvor psygisk" udkørt jeg er på min nuværende arbejdsplads. jeg er nemlig også kun"... nr.7 der gerne vil væk derfra ( 6. er smuttet. ) grundet blandt andet min leder konstant ansætter veninder m.m mere. men det er mange ting. og jeg har også lige rundet de 7.år der i januar. men været rigtig psygisk udkørt i snart 3.år men de lor.. reformer har jo ødelagt meget for mange flexjobbere.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2015, 21:13   #9
Robin91
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2011
Indlæg: 39
Styrke: 13
Robin91 er ny på vejen
Tillykke hvis du kan få et job du bliver glad for, bare du er obs på at du kommer over på ny fleksjob reform, hvilket betyder nedgang i lønnen. Du kan jo få kommunen til at lave en beregning på hvad du vil få i det nye job.
Robin91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2015, 19:08   #10
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Robin91 Se meddelelser
Tillykke hvis du kan få et job du bliver glad for, bare du er obs på at du kommer over på ny fleksjob reform, hvilket betyder nedgang i lønnen. Du kan jo få kommunen til at lave en beregning på hvad du vil få i det nye job.
Det satser jeg også på. hvis jeg ikke tager fejl,tjener en offentligansat" pædagogmedhjælper ca 19.400 kr om md. mit fradrag er på 6000.kr og så er det jo et spørgsmål om hvad det bliver udbetalt. ( Det er en privat skole jeg skal være på. )
jeg har selv prøvet at regne på det nogle forskellige steder men der er jeg ikke så skarp på den konto

jeg tjener nu 21,300 om md. i offentlige institution.
nogen der har et bud ??

lige et extra" spørgsmål. ledighedsydelsen er den et fast beløb hver md. eks hvis jeg får det nye job og så min stilling eks. blev nedlagt. er det så stadig de ca.15.700 i ledighedsydelse om måneden. ?? det er jo en privat skole jeg skal være på.

Sidst redigeret af annech; 16-02-2015 kl. 19:46.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension