K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2009, 15:54   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja jeg....

....ville også nødig undvære min budgetkonto, så ville jeg da være sikker på at det hele gik i skudder mudder.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 22:46   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er sikkert rigtigt Helene, men man må ikke eje bolig eller bil, der kan omsættes til værdier/formue. Måske kommer det an på hvor i Danmark man bor Ragdoll ?? Du bor i Åbenraa, måske er de lidt mere eftergivende end i Kbh !??
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2009, 23:20   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er sikker....

....på at de er mere eftergivende da de fleste borgere i Aabenraa kommune bor udenfor selve Aabenraa og må transportere sig til og fra arbejde.

Men en ting er jeg også sikker på, og det er at hvis der var en regel i loven der forbød det at eje bil og være på kontanthjælp, så ville de heller ikke tillade det i Aabenraa, det er den mest nærige kommune jeg har været ude for.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 00:56   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man må godt have bil, selvom man er på kontanthjælp her i København! Det kender jeg da mange der har. Fordi man er på kontanthjælp er det jo ikke ensbetydende med at man er 'undermenneske' og SKAL være afhængig af bus og tog. For nogen er det billigere med en lille bil, end med udgifter til offentlig transport....

Det ville jo også være en krænkelse af menneskerettigheder, hvis ikke engang måtte have en bil.

Jeg har så hverken bil eller kørekort, men pga mine diagnoser, har div sagsbehandlere da sagt at det ville kunne hjælpe mig hvis jeg havde en bil og kunne komme mere ud....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 09:14   #15
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har også

både bil og budgetkonto på kontanthjælp........så det må og kan man godt have.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 09:35   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De københavner jeg kender på kontant hjælp som har bil ,de har selv fortalt at det er forældre eller søskende der har ejerskab af bilen, de står så som bruger af bilen og en enkelt snyder lidt mere så forsikringen også er billiger ...for københaven ser ikk gemmen fingerne hvis bilen er mere end 10.000 kr hver på et kursus ver der en der blev meldt og kassen blev lukket ,og bilen soldt inden hun fik hjælp igen,hun havde 3 børn,så der blev der ikk lagt finger imellem....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 11:25   #17
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa ja det må du godt, det var vi da men du skal så være opmærksom på at den ikke bliver regnet med hvis du skal søge om enkelt ydelser, til tandlægen, psykolog osv.
Det fik jeg da ihvertifald at vide selvom mit rådighedsbeløb ik er så stort selv når jeg har en budget konto da der bliver trukket penge til den hver måned men det var kun den rene husleje, varme, el og licens de brugte af udgifter hos mig selv om der er andre ting der bliver trukket hver måned fra bugdet der bliver der jo automatisk trukket penge til. Så har fået afslag de gange jeg har søgt om noget desværre.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 11:31   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Regnestykket bliver det samme om man har budgetkonto eller ej. Man skal jo dokumenterer alle indtæger og udgifter - og så vurderer de selv hvad der er en reelt udgift. Forbrugsgæld, mobiltelefoni, kontigenter mm er IKKE udgifter i deres regi, da det så er udgifter man kan vægle ikke at have.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 09:32   #19
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
jep men man bestemmer jo også selv om man vil have tv eller radio og de skal have licensen med og de fleste har jo også pc med internet adgang men regnes heller ikke med.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 09:58   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er ikke altid deres regnestykke ser helt normal ud...

Jeg har droppet at søge om tandlægehjælp, fik ellers skema og det hele, og da jeg skulle udfylde det, så tænkte jeg pludselig ,,gu' vil jeg EJ''.........det løb mig koldt ned af ryggen og gav mig flashback over mine 21 år på kontanthjælp.

Jeg vil næsten hellere miste tænderne end at skulle bede dem om noget mere!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger interview personer på kontanthjælp. :) Projektgruppe Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 03-05-2013 23:28
Kan SB kræve, man opsiger sin ulykkesforsikring og bruger sin budgetkonto? emilj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 07-09-2012 09:51
Førtidspension - hvad er godt at vide inden du søger 1970girl Alt det andet 0 17-01-2012 22:49
Søger førtidspension efter 3 år på kontanthjælp. Cecilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 06-12-2011 13:27
Søger et godt råd... Sander Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-01-2006 23:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension