K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2013, 04:05   #11
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Der må også være en anden faktor, der spiller ind ... og man skal måske grave dybt i menneskets natur for at finde den.
Det er så der hvor jeg vil tvivle på præmissen, hvis mennesket ikke har nogen natur er der ikke noget at grave i, det kan jo være i opdragelsen det hele er.


Citat:
Det er vel ret patetisk, ikke at gøre det rigtige under henvisning til, at det gør alle andre heller ikke ... jeg tænker ikke at man finder fred med sig selv og verden ved bare at køre ud af den tangent.
Hvis man gør noget for at finde fred med sig selv, er man jo allerede i krig med resten af verden og det resultat man prøver på at undgå, vil være resultatet når det kommer til stykket. Man bliver hvad man bekæmper.


Citat:
Det er jo en kendt vinkel i kunsten at misinformere at blande "sandhed" og "løgn" i et passende forhold, så modtageren ikke aner hvad der er op og ned.Min påstand er her: med såkaldt "sund fornuft" kommer man langt i den kontekst.
Det er netop at vende op og ned på det som man troede man vidste, det er den med konformiteten. Som Shakespeare, han var jo folkelig i sin tid, og nu sidder de allesammen og analyserer ham til døde.

Citat:
Da Orton-folkene julenat 1967 sad og hyggede sig i en bunker gravet ned et sted i Borup krat & omegn ... var det også svært at lade være med at ryste på hovedet (lidt bagrund her: http://skeptica.dk/artikler/?p=1022 ).
Jeg er nu ikke dommedagsprofet, men der er noget større under opsejling. For mange krigstrommer, stråmænd, afledningsmanøvrer og dækhistorier efterhånden, der er noget man ikke vil have frem og for alt i verden vil undgå kommer frem.

Citat:
Astrologer har også glemt at stille de rigtige spørgsmål - derfor tror de at det er himmellegemers placering, der har betydning for diverse begivenheder i fortid, nutid og fremtid ... hvor de måske bare har fået forståelsen helt omvendt galt i halsen.
Astrologi var jo blot forgængeren til Astronomien, ligesom Alkymi var forgængeren til Fysik og Kemi. Sådan holdt nede af Kristendommen i middelalderen. De fik først en renæssance og blev udviklet da kirkens magt blev brudt med Reformationen hvor Trosmonopolet blev brudt. Og ja, sådan kunne vi blive ved.


Citat:
Det skal man på sin vis ikke underkende ... omvendt er der det der med hestens mund og visse interessenters lyst til at blande pærer & bananer.
Det er så det man kalder et bias. Og pærer og bananer, sådan en frugtcocktail er jo fin, og du kan se hvordan folk bare sluger det hele råt. Som Fattig Karina, den sag dukkede op på nøjagtigt samme tid som den ovre i U.S. Det var koordineret propaganda. Nogen skal jo stille sig op imod den enøjede konge i de blindes land, hvis det er mit lod i livet at tale det imod, så må det jo være med livet som indsats.



Citat:
Visse fagfolk har med afsæt i bla. billeddokumentation udtalt, at der er indikation for at både tårnene og den 3. bygning blev "taget ned" med kontrollerede sprængninger ... ser man på billeddokumentationen, så er der ingen grund til at antage, at det ikke skulle kunne være en mulighed.

Forsikringssvindel kunne være en evt. forklaring ... eller man kunne brygge en konspirationsteori sammen med afsæt i noget petro-økonomisk haløj eller endnu længere ude en historie om: ORDO AB CHAO med tilhørende mørkemænd.
Det kan jo være mange ting, man kan vel sige at der er mange forskellige interesser i det samme, men forskellige formål. Det lader jeg være ved det, jeg er trods alt ikke frimurer, selvom jeg blandede dem ind i noget politisk og det er jo forbudt overhovedet at tale om i de kredse. Sådan gør man hvad man gør, og det er jeg sikker på at jeg kommer til at betale en ganske høj pris for. Sådan er det jo.



Citat:
Hvis bordellet er dit tempel ... så fred være med det ... men det har næppe noget med religiøsitet at gøre ... folk blander igen ting og sager sammen på en meget ... æh ... menneskelig måde.
Det kommer jo an på hvilken religiøs praksis, det er ikke anderledes end hvad der foregik i de ægyptiske templer, eller når man fejrede Pan i det gamle rom. Verdens ældste erhverv, fordi de tjente. Og her taler vi ikke om penge, selvom nogen jo også tilbeder den slags.


Citat:
Pharmaka er business, så hvis du hiver stakaterne frem, så er det da tænkeligt, at du kan få et eller andet jubelprodukt ... der kan hive dig ned fra træet igen ;-)
Desværre, ja. Det er også derfor jeg ikke har tillid til dem. Det er en forretning og de har ingen interesse i at finde en kur, det ville omgående ruinere dem, men symptombehandling er der jo rigeligt med penge i, ligesom de opfinder sygdomme for at kunne sælge nogle flere produkter.




Citat:
Enhver må jo mene sit under ansvar :-)
Jeg er ligeglad med lovgivningen, uanset hvad man gør, mener eller siger er der en eller anden paragraf der gør det ulovligt, og truslerne om injurier. Det er jo bare intimidering og trusler for at træde nogen under fode, om kritikken så er berettiget eller ej. Som minkavlerne der fik en dom for at det var injurier at kalde det for dyremishandling. Sjovt, det var aktivisterne og deres vedholdende kritik af minkavlerne der gjorde at de kunne sælge deres skind dyrt når det kom til auktionerne. De havde jo lært at gøre det bedre end dem der hoppede over hvor gærdet var lavest.

Sidst redigeret af Experimental; 18-05-2013 kl. 04:08.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2013, 23:38   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Frem og tilbage er lige langt ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Experimental Se meddelelser
Jeg er nu ikke dommedagsprofet, men der er noget større under opsejling. For mange krigstrommer, stråmænd, afledningsmanøvrer og dækhistorier efterhånden, der er noget man ikke vil have frem og for alt i verden vil undgå kommer frem.
Der er altid "noget større" under opsejling - supervulkanen Yellowstone er på vippen til at gå i udbrud (statistisk skulle den ca. være futtet af).

Når det sker, vil det får samtlige konspirationsteorier til at blegne og ligne en ren skovtur på en solskinsdag, herefter kan man stikke sine røde, blå og sorte bolcher med tilhørende symbolik skråt op et vist sted ...

Man kan læse lidt op på emnet: supervulkaner fx her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Supervolcano

Som i kan se er Yellowstone en class 8 vulkan, der smider så meget stof op i atmosfæren, at det kan give menneskeheden problemer med at overleve her på jorden.

Hvis Christiansborg får en Yucatan class meteor i roen, så går den offentlige trafik i Københavnstrup med opland helt i stå ... og resten af landet i øvrigt ... og Europa er nok ikke noget rart sted at opholde sig ... så også her kan man jo konspirere sig grøn i roen til ingen nytte eller sidde og tromme på trommen for en lille hurtig "brydekamp" uden at det giver mening.

Skulle en Type II Civilization, der behersker: stellar engineering af én eller anden grund se sig sure på vores roden rundt i vores lokale myretue: Jorden, og derfor futte en supernove eller en hypernova af inden for passende afstand (100 henholdsvis 10.000 lysår) ... så får vi virkelig ristet r*ven godt & grundigt ... futter den bare af at sig selv, bliver det ikke stort bedre ...

Slipper der en højpotent virus ala Ebola eller et nyt artsoverført højpotent patogen ud i pandemisk omløb, så får vi også der noget at tænke grundigt over ...

Det jeg siger er: der findes vigtigere udfordringer at bruge kræfter på end at sidde læse gamle skrifter forfra og bagfra samt pille i politisk navleuld, konspirere imod hinanden og skyde med ærtebøsse og andet ved hånden efter hinanden, når risikoen er, at vi derved overser de egentlige trusler - ikke bare for dig & mig, men for menneskeheden som art.

Men dumhed kender åbenbart ingen grænser ...

Det må være en proletar-hjernen på størrelse med en ært (også hos de ... her under politiske ... "ledere", rød som blå), der slår igennem på det punkt ...


Citat:
Astrologi var jo blot forgængeren til Astronomien, ligesom Alkymi var forgængeren til Fysik og Kemi. Sådan holdt nede af Kristendommen i middelalderen. De fik først en renæssance og blev udviklet da kirkens magt blev brudt med Reformationen hvor Trosmonopolet blev brudt. Og ja, sådan kunne vi blive ved.
Der er dem der skal have krisehjælp blot de skal forholde sig til en simpel filosofisk problemstilling ... men astrologi patter de i sig med en nemhed, som var det modermælk ...

Det er da altid noget - i det mindste - at Mejlhede ikke stillede diagnoser ud fra patientens horoskop med næsen oppe i en hønsenumse ...

Men det astrologi cirkus trives i bedste velgående og er ikke bare et historisk fænomen ... problemet er, at astrologerne har fået tingene vendt på hovedet ... lige som så mange andre platugler ...


Nåh ... vi har efterhånden fået afsporet oplægget en del fra Fattig Karina & Dovne Robert ... men budskabet er nok, at selv om det er den grønne gren der er afsættet for al den brægen politisk op og ned af stolpe, så så skal der ikke megen rysten af træet til, før det bliver svært at holde fast ... både med og uden ministerpension i udsigt ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karina Adsbøl, Folketingsmedlem, Handicapordfører. phhmw Politik og Samfund 5 08-08-2013 17:55
Bloggeren Karina Pedersen sviner på ny underklassen til halse Politik og Samfund 6 01-05-2012 12:04
Fattige førtidspensionister zuza Politik og Samfund 6 26-01-2008 02:10
Fattige kommuner, fattige fleksjobbere rammes zuza Manglen på Fleksjob 9 17-01-2008 18:55
De fattige. Stella Dit og Dat 2 24-02-2007 14:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension