K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2010, 18:28   #11
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
ja .... se det er det der netop ikke må ske, ,,,,, at man kan spilles "ud mod hinanden".... der er ikke ret mange fam: der lever på kontanthjælp der kan standardiseres.... nogle har, som visse er inde på et problem, kald det alkohol, eller what ever....

en ting har de dog tilfælles , indtægten er næsten indentisk.... jeg har prøvet og regne lidt på sagerne.

bor man i kbh har man ca 20-25% højere boligudg: og man kan jo max få kr ? i boligsikring , lige meget hvor i landet man bor.

så er der dem der har fundet et lille hus, på lars tyndskids marker på lolland/lyø... eller lign.

de har så nogle transport problemer/udg: som byboerne ikke har...... og sådan kunne man blive ved.

Næææ man bliver jo nok nød til og have den enkelte sag for øje ....i hvert fald for og kunne "dømme" objektivt......

HVIS MAN ALTSÅ SKAL DØMME

dette vil jeg undlade og gøre .... og lade debatten være åben....

mvh eders ace dk... nooo judgment from me... just love, peace ,and harmony
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 19:23   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror nu heller ikke der er den store fordømmelse, men de der - for nogen, nedværdigende sætninger som 'folk bare får i hoved og røv' er med til at gøre debatten sådan lidt ensporet og rammer nok nogle mennesker som i forvejen er sårbare...

Her på k10 er det vel meningen at vi passer på hinanden og skriver pænt om hinanden, selvom meningerne kan være dybt forskellige...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2010, 19:35   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nu har jeg ikke de nøjagtigebløb osv og om der er forskæld i hvor landet man bor,men jeg kan bliver forarvet og hvad dem jeg keder har fået smift i nakken og hvad de har at penge eller hvad man skal kalde til dig selv kend din ret og du kan få bare med at kende loven og paragraffer osv så kan du få smidti i hoved og røv stadigt.generalt er der penge i børn det er en god forretning :P.det er abre kende loven være en omvranderene bistandlov

Sidst redigeret af superkok; 16-03-2010 kl. 19:39.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 09:32   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det var så lige sådanne diskussioner jeg ville holde mig ude af

Men men ...

Jeg kender nogen der er enlige forsørgere med et barn og de kan godt nok ikke få nogen som helst ender til at hænge sammen og får ikke i hovde og røv folk men flere børn har lidt mere at gøre godt med i kraft af deres børnepenge og forhøjet og ekstraordinært og tro mig jeg ved hvad jeg snakker om , jeg var på kontanthjælp med 3 børn og det kunne godt løbe rundt nu er jeg på ledighedsydelse med 1 barn og den er fandme tæt her ...

Og den store foreskel er børnepenge og familieydelse jeg fik maks boligsikring da jeg havde tre børn (ca 29000) det gør jeg så stadig væk med et barn ... men da det er ca 52000 om året (regn det ud på måneder) jeg har mistet efter de 2 store er blevet voksne så kan det altså godt lige mærkes en lille smule også selv om de jo så ikke bor hjemme mere

Så nej man kan som ace siger ikke sammenligne nogen som helst for man ved ikke noget som helst og de dage hvor man gik på kommunen og søgte det ene eller det andet og bare kunne kende § de dage er forbi , superkok prøv at peg på bare et sted i loven der helt klart fremstår at man som forsørger er berettiget til det eller det , ikke engang ekstra el regning kan folk på kontanthjælp få hjælp til mere , de kan nøjagtigt som du og jeg søge efter § 82 og det er så det....

Får dem du kender noget andet og mere så er der helt sikkert en grund til det og så er det ikke under kontanthjælpsloven den kan ikke baberes længere ned end den er tro mig ... (selv transport til aktivering får folk ikke længere pr automatik )

Når krybben er tom så bides hestene og når kassen er tom og de svageste grupper begynder at misunde hinanden så har en borgerlig regering os i sin hule hånd... der er dårlige eksempler og gode eksempler og ja jeg har sq problemer med at få enderne til at hænge sammen engang i mellem , men er ikke fattig jeg priotere måske bare lidt anderledes (og dumt he he ) har det sådan at jeg er så mange timer hjemme at jeg VIL have et ordentligt hjem , og så bruger jeg heller penge på det (men har da truet mine veninder med at vi skal på druk og ja rigtig druk , de skal bare love at få mig hjem har ikke rørt en øl i 10 år ha ha ) men ser i mig på gaden så er det altså ikke fordi jeg er alkoholiker og priotere sprut , det kunne da bare være meget sjovt en enkelt gang

I min verden er det så vigtigt at vi i den laveste gruppe ikke begynder at bitceh på hinanden.. fortjent eller ej ... vi skal jo passe på ikke at blive så sterotyp som visse andre

Kontanthjælp er på 12.629 kr.
boligsikring maks 2900

og med børnepenge følger børn

Kolonni
mad
tøj
sfo
arregementer
sport
og alt det løse og det er alt det løse der er det dyreste .... åh åh jeg har konfirmation om et år ......
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 10:17   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Kontanthjælp er på 12.629 kr.
boligsikring maks 2900

og med børnepenge følger børn
det erogsåfint medde pengemenviglemte nsten den vigtigste ting børn koster vher dagok man får extrabla blaosvhver 3 md men stadig.

nr2 dem jeg kender får i hoved og røv andre bliverforarved over vhad de kan få men kan du loven ihoved kan du fåmere en andre det er abre kende din ret gælder om det er fp kontanthjælp osv

Citat:
superkok prøv at peg på bare et sted i loven der helt klart fremstår at man som forsørger er berettiget
ved kontanthjælp det er min viden remelig rusten har ikke været på det **** i mange år heldigvis ikke for at formerme nogen der er på kontanthjælploven skal jeg vide noget om lov osv ringer jeg til min moster hun er en omvanderene lov maskine så jeg skal sørge hver gang men ved hver ting de siger kan man ikke mere har jeg afaret der er en udvej til at få sin hjælp osv.
Citat:
Kontanthjælp er på 12.629 kr
ledighed ydelse 14795 mener jeg..
Citat:
konfirmation om et år
op og søg på komenun eller har de også fjernet den hjælp men ialt handler det hvis man er på kontanthjælp at spare hvisman vil nyde livet lidt men ialt kommer det and på om man vil .jeg har selv været på kontanthjælp ved det er svært men med en vijle er der er vej .nogen der har/får detblad de kalder beborbladet et totalncie blad der var bla noget om bolig sikring jeg ikke vidste noget som helst om men K10 kan man desvære ikke ligge scan billeder ind..http://i41.tinypic.com/2aak45x.jpg havde jeg ikke læst det havde jeg ikke vidst det

Sidst redigeret af superkok; 17-03-2010 kl. 10:40.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 11:14   #16
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
tjaaa det er ikke blevet mere nuanceret end i starten af tråden.

mvh eders ace dk.... som hopper af den her.!!!!
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 12:31   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja jeg er også ude af den her

men vil dog lige sige superkok ang beboerbladet ja det er et godt blad det er heldigvis også på nettet... du finder det her http://www.beboerbladet.dk/ der er rigtigt meget nyttig information i det også til dem der ikke bor i almennyttigt byggeri...

(og nej man kan ikke få noget som helst økonomisk hjælp til en konfirmation det er jo ikke noget nødvendigt eller noget uforudset ) men men den klare vi nok alligevel har en god familie og en god far til ungerne
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:36   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes tråden startede som et godt oplæg til en generel debat om samfundets behandling af de svageste borgere, og om hvorfor så mange mennesker må gå fra hus og hjem hvert år.

Men debatten er skredet af sporet og det er en skam, så jeg står ligeledes af.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:03   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Måske kan vi komme på sporet igen ,vad at spørge om ,hvor bliver de af de der billige boliger der har været snakket om der skulle bygges,til folk med lavindkomst ?

Jeg er selv heldig at have en billig bolig,og får derfor ikk så meget i boligsikring.
ville enlig gerne i noget mindre,men det bliver svært at bytte min for den næste skal tage den som andel...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:45   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
billige boliger har de lovet i året vis efter hånden der skulle være en lov lover du bilige boliger skla de holdes til det men så igen hvor skal pengene komme fra
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På gaden ? morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-05-2013 19:50
620 københavnere sat på gaden i år buster Politik og Samfund 2 06-12-2010 06:06
tvinger min søn på gaden. Shj Alt det andet 26 10-10-2010 01:16
Førtidspensionister og lejere kan ikke få medlemskreditkort hos FDB zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 05-03-2008 17:10
Lejere smides på gaden som aldrig før ! Stella Det er da strengt ! 14 16-04-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension