K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 17:17   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
ftp til os der er i gråzonen

har lige været til et "brug for alle møde" Her slog hende fra pensions afsnittet fast de for fremtiden KUN gav pension til folk der var stærkt hjerneskadet eller havde en fod i graven allerede. Alle os andre skulle altså bare have et flexjob. Dette til trods for jeg citerede det vores kære beskæftigelses minister sagde med flexjob i få timer KUN var til folk med udvikling potentiale.

Betyder dette i praksis jeg fra jeg er 30-65 skal gå på græs på kontanthjælp fordi jeg ikke lige er døende eller stærkt hjerneskadet.

Kan det virkelig passe
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:28   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
har lige været til et "brug for alle møde" Her slog hende fra pensions afsnittet fast de for fremtiden KUN gav pension til folk der var stærkt hjerneskadet eller havde en fod i graven allerede. Alle os andre skulle altså bare have et flexjob. Dette til trods for jeg citerede det vores kære beskæftigelses minister sagde med flexjob i få timer KUN var til folk med udvikling potentiale.

Betyder dette i praksis jeg fra jeg er 30-65 skal gå på græs på kontanthjælp fordi jeg ikke lige er døende eller stærkt hjerneskadet.

Kan det virkelig passe
Nja, det tror jeg ikke, men jeg tror, at mange kommuner i de næste par år vil forsøge at tolke loven, som omtalte person udtrykte det.
Jeg tænker, at der skal nogle principafgørelser på bordet, inden kommunerne reelt følger reglen om, at der skal være udviklingsmuligheder. Plus at begrebet 'udviklingsmuligheder' nok også skal defineres nogle gange vha principafgørelser
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:36   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Svært at svare på, de mener måske du har udviklingspotentiale, og at din fremtid ligger på hylden for fleks??

Måske står der allerede i dine papirer lægeerklæringer, speciallægeerklæringer mm, at der ikke ér udviklingspotientiale, og så er det jo det du må understrege.......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:37   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Det betyder at kommunerne jo som altid tolker loven til deres fordel og at de derfor får frit råderum for en tid, til der har været sager igennem hele ankesystemet.

En lov i Danmark ved man først hvad indeholder når den har været "taget i brug" når en lov vedtages er det altid kun intentioner man beskriver, men hvordan fungerer det i praksis... ? det er lige det !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:41   #5
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Svært at svare på, de mener måske du har udviklingspotentiale, og at din fremtid ligger på hylden for fleks??

Måske står der allerede i dine papirer lægeerklæringer, speciallægeerklæringer mm, at der ikke ér udviklingspotientiale, og så er det jo det du må understrege.......
gjorde jeg skam også gentagne gange og fortalte alt behandling mulighed var udtømt og så begyndte fysioterapeuten at mene terapi kunne hjælpe selvom der stort på hvidt står der IKKE er fysiske eller psykiske behandling muligheder og mine tilstande er stationære.

Var i noget ridning halløj først 2x½ time og det opdagede de jeg ikke kunne klare og gik ned til ½ time..Har papirer hvor der står det VAR en erhvervsafklaring og tilknytning til arbejdsmarked selvom de selvfølgelig benægter det her bagefter og siger der mangler en erhvervsafklaring. Sagen ligger i ankestyrelsen efter gamle regler nu.

Sidst redigeret af Tzari; 07-05-2013 kl. 17:46.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:47   #6
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
De vil køre os ekstra meget rundt i manegen de næste par år, til de ved hvad loven handler om.

Jeg tænker at i den periode kan man jo lige så godt "danse" efter deres pibe, det kommer man til under alle omstændigheder.
Så hvis fysioterapeuten mener der er udviklingspotentiale, så lad vedkommende bevise det, så det bliver skreve ind i din sag at det heller ikke virkede.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:49   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De er bindegale alle sammen, og der findes ingen kur!!

Tror desværre de nye reformer giver kommunerne frit spil til, selv at oversætte, tolke, sagsbehandle og trække tid ud, præcis som det nu engang passer dem

Syne alle får fortalt nu, at man de kan søge førtidspension med mindre de er døende eller svært hjerneskadet, også selvom der i reformerne er en åbning for, at man godt kan hvis ikke man har et udviklingspotentiale og at ressourceforløbet er åbenbart nyttesløst.

Men de oversætter jo frit, hvorfor Frup har en god pointe omkring principafgørelser (som jo ligger godt ude i fremtiden)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:58   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, jeg er ikke enig i jeres udsagn...

Kære Tzari.

Hvad din tåbe, og jeg mener TÅBE, af en SB, kan ikke tillade sig de beskrevne udsagn.

Jeg ved det er let at råde, især andre der muligvis ikke har overskuddet, men vi.. du.... os alle må straks bede om at få slige udsagn på SKRIFT.

Vi må selv på en voksen måde gå imod kommunernes måde at opfører sig på.
Vi forlanger en professionel og korrekt behandling, både i tale og skrift.

Vi er lige så stærke som disse tåber der får støtte af embedsmands ledelsen.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 17:59   #9
neemos
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 33
Styrke: 13
neemos er ny på vejen
Har været inde og smide en "opsang" til mette pige på face book, smut da lige ind forbi og syntes om
neemos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2013, 18:01   #10
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Tzari.

Hvad din tåbe, og jeg mener TÅBE, af en SB, kan ikke tillade sig de beskrevne udsagn.

Jeg ved det er let at råde, især andre der muligvis ikke har overskuddet, men vi.. du.... os alle må straks bede om at få slige udsagn på SKRIFT.

Vi må selv på en voksen måde gå imod kommunernes måde at opfører sig på.
Vi forlanger en professionel og korrekt behandling, både i tale og skrift.

Vi er lige så stærke som disse tåber der får støtte af embedsmands ledelsen.

Mange hilsner
Peter
Hvad er det du ikke er enig i, som anført i din overskriften til dette indlæg ?
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gråzonen hjælp petra1919 Alt det andet 4 12-03-2013 23:22
gråzonen ann Spørgsmål ang fleksjob 0 02-04-2006 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension