K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2012, 18:22   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
ADHD-børn må snyde i køen

MetroXpress.dk
13/08 2012
Når køen er lang til rutsjebanen i Djurs Sommerland, Fårup Sommerland, Legoland eller en af de andre danskeforlystelsesparker, kan det være svært at bevare tålmodigheden. Især for børn med ADHD. Derfor kan de få et særligt armbånd, som leder dem og deres ledsagere udenom køen og direkte op i de forskellige forlystelser. ”Hvis børn har ADHD eller en anden form for handicap, der gør, at de ikke på normal vis kan stå i kø sammen med andre, så yder vi den her service, så de også får mulighed for at besøge parken,” forklarer administrerende direktør i Djurs Sommerland Henrik B. Nielsen. I ADHD-foreningen er formand Jette Myglegaard glad for, at forlystelsesparkerne viser det hensyn.

”Det giver familier med et barn med ADHD mulighed for at få en god fælles oplevelse på lige fod med alle andre. Børn med ADHD har ekstra svært ved at udsætte deres behov, så sådan en familiedag kan hurtigt blive ødelagt, hvis børnene skal stå i lange køer, før det bliver deres tur. Jeg synes, det særlige armbånd er en rigtig god idé.”

Hvor er det herligt at fornuften for lov til at komme op til overfladen.

Fortsat herlig sommer

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 19:05   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det var da en god ide - spørgsmålet er bare, om den kø ikke også bliver for voldsom?
Og om forældre, er villige til at gøre opmærksom på, at man har et barn med problemer der kræver særlig køkultur?
- kan godt forestille mig hvordan andre vil omtale dén kø

Jeg har lige været til foredrag om ADHD og der vurderede de, at der er ca 1-2 børn i hver klasse har ADHD - synes det er mange, og det lød som om tallet stiger hvert eneste år - dog skulle ADHD medicin til børn, være faldende.

Har selv diagnosen ADD. Men er uenig i denne.

Sætter lige linket ind til artiklen hvis andre også vil læse den.

http://www.metroxpress.dk/nyheder/ad...m!yWef9Yu9ab6/

Sidst redigeret af Ninja; 18-08-2012 kl. 19:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2012, 23:26   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har lige været til foredrag om ADHD og der vurderede de, at der er ca 1-2 børn i hver klasse har ADHD -
Når jeg tænker tilbage på min egen skoletid, så er jeg helt overbevist om, at 2 af drengene (den ene flyttede i 2. klasse, eller deromkring) havde ADHD.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 00:20   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er overbevist om at jeg havde det
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 01:41   #5
Papdronning
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2012
Indlæg: 39
Styrke: 12
Papdronning er ny på vejen
Tivoli og Bonbon land har også et "vis hensyn" klistermærke som giver mulighed for at komme foran i køen. Vi har brugt det et par gange for vores datter som er udviklingshæmmede, og hvis det er nogen som protesterer spørger jeg dem om de vil bytte med hende og tage hendes handicap med hjem. Det plejer at lukke for misundelses bemærkning rimeligt hurtigt.
Papdronning er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 02:09   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når jeg tænker tilbage på min egen skoletid, så er jeg helt overbevist om, at 2 af drengene (den ene flyttede i 2. klasse, eller deromkring) havde ADHD.
Har faktisk også sådanne erindringer omkring et par stykker i min klasse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 21:34   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Har faktisk også sådanne erindringer omkring et par stykker i min klasse
Så indtil nu passer din foredragsholders udtalelse meget godt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 22:29   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Jeg er overbevist om at jeg havde det
Det vist ikke noget man vokser sig fra men man blive bedre med aldren til at indpasse sig .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 22:35   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så indtil nu passer din foredragsholders udtalelse meget godt.
Præcis, og ADHD køen i forlystelsesparken bliver lige så lang som den almindelige kø
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 22:38   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papdronning Se meddelelser
Tivoli og Bonbon land har også et "vis hensyn" klistermærke som giver mulighed for at komme foran i køen. Vi har brugt det et par gange for vores datter som er udviklingshæmmede, og hvis det er nogen som protesterer spørger jeg dem om de vil bytte med hende og tage hendes handicap med hjem. Det plejer at lukke for misundelses bemærkning rimeligt hurtigt.
Skal man ikke vise eller bevise noget for at få sådanne et klister mærke,ellers kunne jeg forstille mig det kunne udnyttes af andre.

Selv kunne jeg godt bruge et mærke vis hensyn,når jeg handler-jeg er blevet så langsom,varene skal være på en bestemt måde i posen og det kan drille,min pung skal også PÅ PLADS og jeg kan ikke bare kaste det hele samme,det kan godt føles stressende,og jo mere stres jo være bliver det med at få det samlet sammen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner afsløret i at snyde borgerne Webmaster K10 Nyheder 0 04-03-2013 13:30
Det er fortsat en god forretning for kommunen at snyde sine egne borgere. phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2012 10:34
spring køen over RichardSørense Skal kommuner ikke overholde loven? 1 24-02-2012 00:29
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension