K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2010, 13:40   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
I vildrede om hvad jeg skal....

Jeg kender til en privat virksomhed som har haft ansat en flekser til lidt forfaldende arbejde, hovedsageligt at holde styr på værktøjet.
Han blev den anden dag bedt om ikke at møde op mere, og han har 3 ugers opsigelse.
Grunden for opsigelsen var at firmaet holder ét stort personalemøde om året, hvor han nu 2 gange har bedt om fri dagen efter, mødet er efter arbejdstid, da han skal holde sit time tal, og det har han ikke fået lov til og derfor er han blevet væk fra mødet begge gange.
En grund mere er også at han vist ikke var så effektiv, ihverttilfælde kunne han præsterer at sidde i sit rum i kælderen med lyssensor, uden at aktiverer lyset samt pausefisk på PCèn.
Jeg er lidt i vildrede om jeg skal lade som ingenting vedr. firmaets politik omkring afspadsering vedr. ekstra møder, for der er jo altså nogle lidt andre regler for dette ved fleksjob. Jeg tænker her på om jeg skal lade et ord falde på jobcentret, for de vil højst sandsynligt sende en anden person derud, da ham her var nr. 2 de har haft....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 15:37   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Måske der ligger meget mere i den opsigelse, end du lige ved her og nu.

Så medmindre den fyrede har givet dig grønt lys til at kontakte jobcentret, så er min mening at du ikke skal blande dig.

Den fyrede fleksjobber kan nok tale for sig selv, og selv underette jobcentret er skånehensyn m.m ikke overholdt.

Ikke alle vil fortælle den helt rigtige grund til en fyring, har man som et eksempel kaldt chefen et dumt s... og ryger ud, så er det ikke ligefrem det man vil sige til andre.

Så medmindre du har en GOD og rimelig grund til at blande dig, så lad være. Fleksjobbere er ikke et særligt folkefærd, der ikke kan tale og handle selv.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 17:16   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg vil også sige lad være med at blande dig.

Og det du fortæller med lyssnoren og pausefiskene hmm det lyder ikke som om du kunne hjælpe den fyrede-tænker også om lige den "adfærd" kunne være en slags skåne hendsyn
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 16:56   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Nu er det ikke den fyrede person jeg har det fra....

Og det er ikke for at hjælpe den fyrede for jeg kender ikke vedkommende, men mere at man som firma opfører sig sådan, og jobcentret der sender flekser derud kender til deres måde at opfører sig på, de har helt deres egne regler faktisk på mange områder og hvis ikke du indretter dig bliver du fyret.
Jeg bliver sur når en arbejdsplads opfører sig sådan overfor en person der i forvejen ikke kan så meget, og tror vedkommende kan behandles som de andre "raske" som finder sig i hvad som helst....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 11:53   #5
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
En virksomhed kan ikke forlange af en ansat fleksjobber, at timesedlen passer. Hvis vedkommende ikke kan klare mere arbejde den dag, har vedkommende ret til at gå hjem - MED løn. Vedkommende skal dog meddele til arbejdsgiveren, at man går hjem.

Hvis en virksomhed ikke overholder præmisserne for fleksjobbernes vilkår og skånehensyn, og man har håndfaste beviser for dette, bør man efter min mening tage kontakt til kommunen eller jobcentret med sin viden.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
I vildrede... hvad nu..??? Gekko Alt det andet 20 17-05-2012 20:31
I vildrede... Goldie87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-07-2011 02:38
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension