K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2016, 07:22   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg mener det ikke nagtivt tænker bare med kommunens øjne, da jeg skulle afklares sartete de med et supermarkede, selv om jeg har en bedre udannelse, senere efter jeg fik fleks kom jeg i den ene efter den anden praktik, hvor jeg satte styr på folks års regnskab.
4 gange træk , fik jeg af vide de ikke kunne bruge mig, efter jeg havde sparet dem for en revisor, så bad jeg jobcentret stoppe de praktikker og kikke på noget andet.
tit er praktikker jo gratis arbejdskraft og ingen spøgr os
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 09:37   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Vi andre har jo også været i praktik langt under vores uddannelsesniveau.
Det kommunen vil vide er jo ikke kun hvad man kan klare af timer i et bestemt fag, så det er fuldstændigt underordnet hvad man laver og om det er ufaglært.
Jeg har flere uddannelser på bacelor-niveau og har suppleret med flere universitetsfolk.
Alligevel har jeg både i praktik og fleksjob fungeret som piccoline og arkiv-medarbejder.
Når det viser sig at man ikke kan forblive i eget fag må man stile mod beskæftigelse på et andet niveau, det er en mental process som man må være forberedt på.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 21:36   #13
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Vi andre har jo også været i praktik langt under vores uddannelsesniveau.
Det kommunen vil vide er jo ikke kun hvad man kan klare af timer i et bestemt fag, så det er fuldstændigt underordnet hvad man laver og om det er ufaglært.
Jeg har flere uddannelser på bacelor-niveau og har suppleret med flere universitetsfolk.
Alligevel har jeg både i praktik og fleksjob fungeret som piccoline og arkiv-medarbejder.
Når det viser sig at man ikke kan forblive i eget fag må man stile mod beskæftigelse på et andet niveau, det er en mental process som man må være forberedt på.
Kan ikke se at det er underordnet, men nu skal jeg jo IKKE afklares men op i tid, så de kan raskmelde mig. Kan ikke se at det kan give et reelt billede og det er IKKE på piccoline eller arkivmedarbejder niveau. Det er at tørre krummer af på et køkkenbord på et kontor og sætte en opvaskemaskine i gang.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 22:06   #14
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
I forhold til hvordan man har det med at have gennemført en højere uddannelse er det nok ikke underordnet hvad man laver. Man vil jo gerne bruge dét man har lært, og de evner man har, arbejdsmæssigt.

Men i forhold til kommunens vurdering af ens arbejdsevne er det "underordnet" hvad man har af uddannelse m.v. Kan pågældende uddannelse bruges til at nedsætte eller afslutte udbetaling af ydelse fra det offentlige, kan det bruges. Kan man ikke fortsætte indenfor det man er uddannet til, eller lignende erhverv, ja så må man acceptere at ens erhvervsevne/arbejdsevne skal afprøves indenfor "alle fag/områder" (så længe eventuelle skånevilkår overholdes), så længe man får udbetaling af offentlige ydelser.............
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 22:22   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
I forhold til hvordan man har det med at have gennemført en højere uddannelse er det nok ikke underordnet hvad man laver. Man vil jo gerne bruge dét man har lært, og de evner man har, arbejdsmæssigt.

Men i forhold til kommunens vurdering af ens arbejdsevne er det "underordnet" hvad man har af uddannelse m.v. Kan pågældende uddannelse bruges til at nedsætte eller afslutte udbetaling af ydelse fra det offentlige, kan det bruges. Kan man ikke fortsætte indenfor det man er uddannet til, eller lignende erhverv, ja så må man acceptere at ens erhvervsevne/arbejdsevne skal afprøves indenfor "alle fag/områder" (så længe eventuelle skånevilkår overholdes), så længe man får udbetaling af offentlige ydelser.............
Det er vel fint nok at de arbejdsprøver i alle mulige fag, hvis jobbet altså findes, jeg har bare svært ved at forestille mig at de7smådværge kan finde et lønnet job på det ordinære arbejdsmarked hvor h*n får penge for at tørre krummer af på et køkkenbord og sætte en opvaskemaskine i gang.

Det er lidt noget fis hvis de arbejdsprøver i et fag som der ikke udbydes job i for til sidst at sige:
Du har nu konstateret at du er rask nok til at arbejde, gå du ud og find dig et job på 25 timer, eller hvor meget de vurderer, hvis de7smådværge vitterligt ikke er rask nok til at passe et rigtigt job.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 22:34   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan godt forstå din fustration, tror også tit de giver folk job hvor de keder sig ihjel.

Men vil man have deres penge kan man kun gøre som de siger, tit er praktiker jo noget der aldrig vil kunne give et rigtigt job, hvilket jo på en måde jo er ok, så konkurer de praktiker da ikke med andre der søger job.

Syntes det er være,at komme i en afprøvning/praktik hvor de bruger ens evner som gratis arbejdes kraft, så heller nussse job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 22:56   #17
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Det er vel fint nok at de arbejdsprøver i alle mulige fag, hvis jobbet altså findes, jeg har bare svært ved at forestille mig at de7smådværge kan finde et lønnet job på det ordinære arbejdsmarked hvor h*n får penge for at tørre krummer af på et køkkenbord og sætte en opvaskemaskine i gang.

Det er lidt noget fis hvis de arbejdsprøver i et fag som der ikke udbydes job i for til sidst at sige:
Du har nu konstateret at du er rask nok til at arbejde, gå du ud og find dig et job på 25 timer, eller hvor meget de vurderer, hvis de7smådværge vitterligt ikke er rask nok til at passe et rigtigt job.
Det er det min frustration går på. Tak !

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
kan godt forstå din fustration, tror også tit de giver folk job hvor de keder sig ihjel.

Men vil man have deres penge kan man kun gøre som de siger, tit er praktiker jo noget der aldrig vil kunne give et rigtigt job, hvilket jo på en måde jo er ok, så konkurer de praktiker da ikke med andre der søger job.

Syntes det er være,at komme i en afprøvning/praktik hvor de bruger ens evner som gratis arbejdes kraft, så heller nussse job
Så hellere nussejob ?? Undskyld men jeg prøver faktisk at komme tilbage på arbejdsmarkedet
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 23:19   #18
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvis du synes det er helt gak gak det de sender dig ud i nu, og du selv vurdere at du sagtens kan magte mere, OG din praktik ikke er for at afklare din arbejdsevne, så ville jeg da i dit sted selv finde et egnet praktik sted hvor du kan være til du igen kan være på fuld tid. det kan kommunen da umuligt have noget imod.


vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 01:03   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man har desuden altid muligheden for at klage over de tilbud man får...specielt hvis det slet ikke giver mening...altså det tilbud man har fået...

Hvis man skal klage over sådan et tilbud...så er det borgmesteren og kommunalbestyrelsen man skal klage til...

Findes der en borgerrådgiver i kommunen så kan man tage denne med ind over sin klage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2016, 11:50   #20
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
kan godt forstå din fustration, tror også tit de giver folk job hvor de keder sig ihjel.

Men vil man have deres penge kan man kun gøre som de siger, tit er praktiker jo noget der aldrig vil kunne give et rigtigt job, hvilket jo på en måde jo er ok, så konkurer de praktiker da ikke med andre der søger job.

Syntes det er være,at komme i en afprøvning/praktik hvor de bruger ens evner som gratis arbejdes kraft, så heller nussse job
Jeg synes principielt at det er ligegyldigt om det er et nussejob, bare jobprøvningen afprøver på samme niveau, altså fysisk og psykisk, som man forventes at holde når man først kommer ud på arbejdsmarkedet.
Jeg tænker at man kan sætte en 5 årig til at tørre krummer og tømme opvaskemaskiner, men der er svært at finde et job på dette niveau i dagens samfund.

Hvis samfundet jobprøver på dette niveau er der en risiko for at man raskmelder personer til det ordinære arbejdsmarked som i virkeligheden ikke kan bestride et job under normale forhold, men det er vel også meningen, så kan samfundet spare penge.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension