K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2011, 12:10   #11
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Tak Nol

Det er godt nok noget af en jungle, når man hele sit liv bare har klaret sig selv.

Det er rigtig dejligt at få så meget råd og vejledning herinde.

P.g.a. meget lidt energi og en nedsat indlæringsevne er det en uoverkommelig opgave hvis jeg selv skulle have gravet alle de ting frem - så mange tak.

Med forårshilsen fra BMP24
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 12:29   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser

Vil kommunen så bare sige at de timer jeg kan klare i den beskyttede tilværelse bare kan overføres til en "normal" arbejdsplads ?
Hvis du visiteres til fleks, så vil der, forud for etablering af et fleksjob, være en praktikperiode bl.a. for, at se hvor meget du kan klare i netop det job .

Alt afhængig af jobbet kan der jo være forskel på hvor mange timer man kan klare, det du præsterer i en arb.prøvning kan kun blive vejledende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 13:51   #13
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Vil lige spørge om noget ang. fleks. Har lige hørt at der er kommet nye regler for visitering til fleks. At hvis man kan arbejde 20 timer eller mere kan man ikke blive visiteret til fleks da de så mener man selv kan opretholde en løn, er der andre der har hørt dette?

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 13:56   #14
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej mams.

Ja det har jeg også hørt. At man skal have ca. 50% nedsat arbejdsevne.

Jeg ved ikke om det er rigtigt for jeg har ikke fundet det nogle steder på tryk, men sb sagde det da vi talte om flex.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 15:27   #15
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej igen - så har jeg igen lige et par spørgsmål til jer kloge hoveder herinde

Jeg har i dag været hos psykiater og hun skal skrive en rapport til min forsikring om hvordan det går.

Det hun nu vil skrive er at jeg er i arbejdsprøvning p.t. og at hendes vurdering er at jeg kun kan klare 1½ - 2 timer 2x ugenligt - men at selv det forringer min tilstand.

Hun vil også skrive at det er permanent og at der ikke er ydeligere behandlingsmuligheder - at min eneste chance for at få det godt er at gå hjemme og ikke have arbejde overhovedet.

Mit spørgsmål er så : når jeg får en kopi at den rapport skal jeg så give den til kommunen så de eventuelt kan få sat en pensionsansøgning i gang - eller er det bedre at de selv spørger psykiateren.

Det jeg tænker på er at hvis kommunen får den rapport er der så en chance for at de afbryder den arbejdsprøvning jeg er i p.t. (som jeg slæber mig afsted til 2 gange om uden) eller er det en fordel at jeg udholder det den sidste 1,5 måned ?

Tak for alle tidligere svar - håber der er nogle der vil byde ind med nogle gode råd her også.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 20:13   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser

Mit spørgsmål er så : når jeg får en kopi at den rapport skal jeg så give den til kommunen så de eventuelt kan få sat en pensionsansøgning i gang - eller er det bedre at de selv spørger psykiateren.
Jeg synes du skal tage en kopi, som du så afleverer på kommunen, men husk at få en kvittering på, at de har modtaget den.

Ting har det med at forsvinde.

Det er ikke sikkert, at kommunen stopper din arb.prøvning, men nu har du da papir på, at du ikke magter mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 21:12   #17
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej vovse

Tusind tak for svar - jeg vil følge dit råd
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 16:16   #18
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej igen

Så er min sag sendt videre til vurdering om jeg kan få pension.

I min ressourceprofil skriver SB :

det drejer sig om en 55 - årig kvinde, der indtil for et år siden har haft fast tilknytning til arbejdsmarkedet.

Som følge af multiplide infarkter i den hvide substans i begge storhjerne-hemisfærer har xxx udviklet en organisk personligheds- og adfærdsforstyrrelse, der bevirker at hun ikke kan fastholde koncentrationen omkring en simpel opgaveløsning i mere end 1-2 timer 2 x ugenligt.

dette er dokumenteret gennem en 3 mdr. lang arbejdsprøvning, hvor alle skånehensyn har været tilgodeset i form af meget simpel administrations-opgave i rolige omgivelser.

Revalidering skønnes ikke mulig p.g.a den nedsatte koncentration, hukommelse og indlæringsevne, og det faktum at det ikke har været muligt at øge arbejdstiden til mere end 2x2 timer ugenligt over en 3 mdrs periode. Arbejdsevnen rækker derfor heller ikke til flexjob.

Der er således tale om en varig og væsentlig nedsat arbejdsevne med et generelt nedsat funktionsniveau, som betyder at der ikke kan peges på tiltag - herunder hjælpemidler og personlig assistance - som kan bedre arbejdsevnen.

Arbejdsevnen vurderes nedsat i et hvert erhverv i en grad, der ikke rækker til selvforsørgelse - hverken på almindelige eller særlige vilkår.

Lyder det ikke som en god sag eller ??

Jeg får svar d. 25. august og hvis det er positivt vil jeg få pension allerede fra d. 01.09 - så jeg er meget meget spændt.

Foreløbig tak for alle de gode råd og tanker jeg har fået fra jer.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 16:36   #19
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Det lyder som en rigtig god sag.

Det er bare at afvente. Kan forestille mig tiden kommer til at føles lang, så prøv at gør lidt gode ting for dig selv, så du får tankerne lidt væk fra det hele
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 16:40   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det lyder bare rigtig positiv og godt, krydser fingre for det kun er en papirsag til du får din FP.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP eller flexjob jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-05-2013 12:43
Flexjob eller??? CHNEVIDE Spørgsmål ang fleksjob 19 24-08-2009 23:54
flexjob 1/2 eller 2/3 andi1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 15-06-2008 12:37
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension