K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 15:59   #1
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
hjælp til at finde mindsteløn til udregning

Hej K10.

Gider i hjælpe mig endnu engang :-)

Jeg blev fyret fra job for 2½ mdr. siden, men er så heldig at jeg er meget tæt på at have fundet nyt, men jeg har en uduelig jobkonsulent, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde den mindsteløn vi (firmaet og jeg) skal bruge som udgangspunkt for lønsamtalen og udregning af tilskuddets størrelse. Jeg skal være it-supporter i privat virksomhed i østjylland. De har ikke overenskomst med nogen fagforening, så det er vel PROSA eller Samdata der skal konsulteres, men jeg er bare ikke særlig snu til at læse sådan noget...


Håber i har tid og lyst.



/BJ
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:16   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis du er IT-Supporter, har du jo ingen problemer med at surfe løn statistikker.

Samt firmaet ved jo osse ca. hvad de vil betale, så det er vel bare at forhandle sig frem, med den uddannelse du har bag dig.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:35   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Ring til Prosa ell Samdata, håber du er i fagforening? de vil kunne hjælpe dig med at forhandle løn og især tillæg, det kan godt betale sig. De er prof på deres felt - ligesom du er på dit
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 16:38   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bjp Se meddelelser
Hej K10.

Gider i hjælpe mig endnu engang :-)

Jeg blev fyret fra job for 2½ mdr. siden, men er så heldig at jeg er meget tæt på at have fundet nyt, men jeg har en uduelig jobkonsulent, så jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde den mindsteløn vi (firmaet og jeg) skal bruge som udgangspunkt for lønsamtalen og udregning af tilskuddets størrelse. Jeg skal være it-supporter i privat virksomhed i østjylland. De har ikke overenskomst med nogen fagforening, så det er vel PROSA eller Samdata der skal konsulteres, men jeg er bare ikke særlig snu til at læse sådan noget...


Håber i har tid og lyst.





/BJ
du kan finde mindste lønnen for det område hvor du bor i. ved jobindex.dk

du får lige linket her... http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi

Sidst redigeret af maja-bell; 19-08-2011 kl. 16:43.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 19:47   #5
bjp
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 16
bjp er ny på vejen
Først mange tak for alle svarene..


Maja: Jeg er skam i fagforening, den er bare gul, og de er sgutte til megen hjælp har jeg måtte erfarer... I hvert fald ikke det farlige hus (ironi kan være anvendt) Men jeg prøver PROSA og HK mandag om de vil fortælle mig noget når jeg ikke er medlem ved dem.


Jasch:

Jeg kan sagtens surfe rundt i alle de lønstatestikker, men jeg fatter sgutte meget af de termer de bruger... Hvad er nedre kvartil, median, og øvre kvartiler for noget... jeg er bedst til 0 og 1 taller.... :-) Selve lønforhandlingen med virksomheden er jeg ikke nervøs for, for ja de har nok en idé om hvad de vil give, og så må jeg jo "sælge" mig selv til den bedste pris.


Maja-Bell

Tak for linket. Det kigger jeg lige nærmere på, det er i hvert fald brugbart, men det er noget med at en eller anden fagforening skal diktere mindstelønnen iht. overenskomsten for at få lønrefusionen bla bla bla et eller andet meget andet teknisk jadadada. Det er noget talknuseri det offentlige skal bruge.
bjp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 20:36   #6
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hvis du er IT-Supporter, har du jo ingen problemer med at surfe løn statistikker.

Det var ski da en træls kommentar at komme med. Hivs det ikke var et problem, havde det jo ikke været nødvendigt at spørge her!!!
ØV....måtte lige af med det, for det er fatisk den slags kommentar der virkelig kan virke som en mavepuster hvis man i forvejen ikke er helt på toppen...
og faktisk også den slags der afholder mig selv fra at stille nogle af de mange spørgsmåljeg selv sidder med nogle gange!!!
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:07   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det var bestemt ikke ment sådan.....

Jeg er selv uddannet og derfor skriver jeg som, jeg gør, der er sørme forskel på at kende til regler paragraffer og ligende, til at være IT-supporter.

Der er intet ondt ment forsagt i tidligere.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 20:43   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
De der kvartiler, de står for hhv. 25, 50 og 75 % af folks løn, dvs. ikke gennemsnittet, men hvor gennemsnittet er for de 25 % som har den mindste løn - så det vil nok ikke være et helt forkert udgangspunkt med nedre kvartil...

Og ellers er det link til jobindex også ganske godt!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 08:08   #9
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
hjælp til mindsteløn

Hej

Du skriver

Citat:
De har ikke overenskomst med nogen fagforening,
Så er firmaet ikke forpligtet af nogen mindsteløn
Da mindsteløn er en overenkomst ting ikke en lov

Det er udelukkende en forhandling mellem jer to parter

Prøv at se http://www.ug.dk/job/dataitogteletek...ter.aspx#fold4

Håber det kan hjælpe dig

Hilsen

NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 09:56   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Men der er stadig brug for en slags mindsteløn ift. kommunens andel af lønnen.
Men der vil et bd fra en relevant fagforening eller en af de fine lønudregninger for dit område være fint at bruge som udgangspunkt.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til udregning MP84 Spørgsmål ang fleksjob 6 10-07-2013 15:53
Hjælp til simpel udregning... Siv Alt det andet 9 23-03-2012 10:00
hjælp til udregning ? nille60 Alt det andet 6 06-10-2011 21:51
Hjælp til udregning nille60 Alt det andet 14 07-01-2010 09:22
Hjælp til udregning af 52 uger ama Alt det andet 4 09-11-2009 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension