K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2009, 14:48   #1
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
syg under en arbejdsprøve.

Hej.
Jeg har lige været til samtale hos JSV og konsulenten fortalte mig, at de nye regler siger at man ikke må lægge sig syg de første dage under en arbejdsprøvning.
Det skulle være på grund af at de skal være sikker på at man virkelig er syg og ikke bare "pjækker" (kontrolsamfundet).

Er det rigtigt at man ikke må lægge sig syg under en arbejdsprøvning eller fylder hun mig med løgn.?
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 14:51   #2
ogsåmig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
ogsåmig er ny på vejen
Ja man kan undres, tror de man selv styrer sygdommen ?
ogsåmig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 15:00   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil foreslå, at du beder om at få den påstand på skrift med henvisning til love og paragraffer.

Hvis det er en ny lov, så er den jo vigtig, ikke?

(Og nej, jeg har aldrig hørt om den "lov"... )

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 15:23   #4
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ogsåmig Se meddelelser
Ja man kan undres, tror de man selv styrer sygdommen ?
Man gør jo i hvert fald ikke det samme med folk i "fast" arbejde.
Tænk hvis alle som bliver syge skal skal møde på arbejde med f.eks en influenza, så ville arbejdspladsen blive tom i løbet af et par dage.

Jeg føler at man straffer folk i dag fordi der blev "smidt" førtidspensioner ud til højre og venstre i 80 og 90´erne.
Vi kender nok alle en eller anden som intet fejler og har fået førtidspension, men det er sq da ikke vores skyld at politikerne dummede sig den gang, eller hva´.

Samtidig vil Socialdemokraterne "forgylde" de førtidspensionister som fik pension på den gamle ordning med en støtte på 6.000 kr om året og dem på den nye må kun få 2.000 kr om året.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der skal være denne forskel.?
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 16:05   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er faktisk meget enig. En syg skal nemlig skraffes fordi folketinget havde en alt for lempelig politik på området før i tiden.


men vel heller ikke så underligt når staten stort set betalt alt.
kommunen har aldrig tænkt på de syge, kun hvad det koster

men har ikke hørt om nogen ny lov, at man ikke må være syg.
skulle kommunen så hente dig ud af sengen

den lov må være kommet efter den 17 januar 2009, da jeg var i arbejdsprøvning.
ellers havde jeg bedt om et udskrift af loven, det havde jeg ikke fundet mig i.

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-10-2009 kl. 16:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 16:05   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor har du læst det??

Men nej, dén kan jeg ikke svare på........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 16:24   #7
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
ang. mere i FP

jeg har kun læst på net,at folk på de gamle FP regler, skulle have 2000 kr,- mere i FP om året,men os på de nye regler fra 2003,vi skulle ikke have flere penge,da vi får mere i FP ,end dem på de gamle regler,men de eksrta penge,på FP regler fra 2003, spiser sig op i penge til medicin og udgifter,som vi får mere end dem, på de gamle regler...jeg har mødt flere som,syntes det var uretfærdigt,at vi på de nye FP regler fra 2003 fik mere i FP,ja,men de tænker ikke på,at vi IKKE får medicin kort mm.ingen varme tillæg,boligydelse,personlige tillæg,nedsat medie licens og kan kun søge til enkelt ydelse til ex.briller og så måske få afslag,vi kan få boligsikring og det er 15 % og ikke mere...så klap lige heste inden i muler over OS på de nye FP regler fra 2003...jeg er faktisk træt af,at skulle høre det hele tiden,fra andre..

@ rene madsen : ja,det er også rigtig der blevet givet FP i 70'erne og 80'erne til højre og venstre,som træerne skifter blade i naturen og det bliver vi straffet for i Dagens Danmark i dag,der er jeg helt enig med dig...samt jeg heller aldrig har hørt,at man ikke måtte være syg,i en arbejdsprøvning,hvor har de gravet den § op henne,ja,jeg spørg bare...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 17:03   #8
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er faktisk meget enig. En syg skal nemlig skraffes fordi folketinget havde en alt for lempelig politik på området før i tiden.


men vel heller ikke så underligt når staten stort set betalt alt.
kommunen har aldrig tænkt på de syge, kun hvad det koster

men har ikke hørt om nogen ny lov, at man ikke må være syg.
skulle kommunen så hente dig ud af sengen

den lov må være kommet efter den 17 januar 2009, da jeg var i arbejdsprøvning.
ellers havde jeg bedt om et udskrift af loven, det havde jeg ikke fundet mig i.
Hun fortæller at man mister sin ret til en arbejdsprøve igen hvis man udebliver fra jobbet på grund af sygdom og ryger direkte på kontanthjælp.

Nu har jeg skrevet til hende og forventer at få et svar på mandag og så vil jeg vende tilbage med et svar fra hende.
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 17:04   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
øh, syns da lige jeg vil blande mig lidt

Rene, jeg ville gøre som zuza siger: vis mig hvor det står(altså lovgivningen)?

Sygdom kan være kronisk men der står ingen steder at den er statisk eller at man selv kan styre den!
Alle kan vel også blive ramt af forkølelse, influenza mm -øh, tror du har fattet pointen

Du kan jo også vende den rundt og sige: tja, men det er jo så "dem" der har problemet med at hjælpe dig hjem, skaffe hjemmehjælp etc etc -for sådan siger lovgivningen jo også

Må jeg så lige blande mig i debatten omkring ny og gammel ordning af ftp.
Overordnet skal man ikke lede efter retfærdighed eller logik i disse ordninger(min påstand) -men jeg kan ved den søde grød ikke forstå at vi skal diskutere hvem der får mere eller mindre end de "andre".

For mig handler det om at vi står sammen -tykke og tynde- og får fortalt hvordan virkeligheden ser ud i dagens dk -for de syge, arbejdsløse mm -og IKKE om hvem der får mere eller mindre!

Pas på hinanden
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 17:47   #10
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Talking cowboy & indianer

@ buster

nej,helt klart skal vi ikke være cowboy & indianer,imod hinanden her på siden,det var ingen kritik af noget som helst,mener ellers alle må skrive deres menig her, på K10,var bare en OBS omkring den gamle FP og nye FP og nogle personer,nok lige skulle klappe hesten,inden de udtaler sig det logik for lægge høns,når de møder en,men så kan andre jo,læse hvad de kan sige næste gang,det bliver slynget ud...eller sige det tema er ikke til diskussion...mener ellers alle her er gode til at hjælpe hinnaden her og være støttestrømper det var bare det...

Sidst redigeret af anetta; 16-10-2009 kl. 17:53.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
om arbejdsprøve østerbro Politik og Samfund 1 29-04-2013 18:27
Arbejdsprøve FrkSilverfox Spørgsmål ang fleksjob 13 05-05-2011 21:05
Arbejdsprøve/kontankt hjælp Fie Alt det andet 2 21-10-2009 11:49
Vejen til arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 3 15-12-2008 14:30
Arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 06-11-2008 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension