K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 09:15   #51
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Som "nødbremse" kan du søge en § 17, men du skal Maile til hende NU!

I din situation er det en udmærket sidste udvej at prøve... Og husk at får du ikke førtidspension så kan det være du skal have fleksjob, alt efter vurderingen af din arbejdsevne
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 09:23   #52
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Tutteren

Citat:
Samtidig skriver han så, at det er usandsynligt at jeg nogensinde genvinder fuld arbejdsevne. Det er det lille "usansynligt" der gør de ikke vil forlænge min sygedagpenge på trods af min tilstand er kronisk og stationær.
Jeg undrer mig over, hvordan "usandsynlig" i denne sammenhæng
kan åbne nogen muligheder?
Hvis han havde skrevet "ikke usandsynligt" , så jow, men da ikke som det står !
Hvad er usandsynlig ?
I ordets egentlige forstand betyder det : ikke sandsynlig = ikke forekommende.

Om det er her hunden ligger begravet,
altså at din sagsbehandler ikke forstår ordets betydning,
eller det mere handler om, at de vil følge lægens udtalelse :
Citat:
"Det findes særdeles tankevækkende, at der ikke anmodes om udarbejdelse af en psykiatrisk speciallægeerklæring, hvor pt.s forhold vil kunne blive tilfredsstillende uddybet og nyanceret, f.eks. i forbindelse med funktionsniveau samt det tætte forløb pt. har haft i det opsøgende psykoseteam."
ved jeg ikke, men jeg ville bede om at få forklaret,
hvordan "usandsynligt" bliver opfattet !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 09:36   #53
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Som "nødbremse" kan du søge en § 17, men du skal Maile til hende NU!

I din situation er det en udmærket sidste udvej at prøve... Og husk at får du ikke førtidspension så kan det være du skal have fleksjob, alt efter vurderingen af din arbejdsevne
Først skal jeg lige have det på skrift præcist hvorfor de ikke vil forlænge mig? Jeg har heller ikke været i en arbejdsprøvning er slet ikke blevet tilbudt det. Med andre ord kommunen har siddet på deres hænder og bare ventet på at de 52 uger er gået.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 09:38   #54
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Tutteren

Jeg undrer mig over, hvordan "usandsynlig" i denne sammenhæng
kan åbne nogen muligheder?
Hvis han havde skrevet "ikke usandsynligt" , så jow, men da ikke som det står !
Hvad er usandsynlig ?
I ordets egentlige forstand betyder det : ikke sandsynlig = ikke forekommende.

Om det er her hunden ligger begravet,
altså at din sagsbehandler ikke forstår ordets betydning,
eller det mere handler om, at de vil følge lægens udtalelse :
ved jeg ikke, men jeg ville bede om at få forklaret,
hvordan "usandsynligt" bliver opfattet !
Jeg forstår det heller ikke og min kontaktsygeplejske var virkelig indigneret og vred på mine vejne. Om ikke andet så skulle der vel være en chance for at vinde en anke...håber jeg.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 12:16   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Først skal jeg lige have det på skrift præcist hvorfor de ikke vil forlænge mig? Jeg har heller ikke været i en arbejdsprøvning er slet ikke blevet tilbudt det. Med andre ord kommunen har siddet på deres hænder og bare ventet på at de 52 uger er gået.

Tutteren, tag det ikke så tungt, det jeg skrev, jeg blev nok bare lidt knotten over at du hellere vil lytte til din social rådgiver omkring sdp. stop. i går aftes altså.

Du skriver at du ikke har været tilbudt arbejdsprøvning, kan det være der at geden ligger begravet? Hvorfor har du ikke været i arbejdsprøvning, er din lidelse ikke stationær, måske er det det? Dog burde du stadig kunne forlænges efter §27 stk. 1 nr. 4 i forhold til det lægerne har skrevet, det vil jeg mene. En anke af sdp. stop er meget svær at få medhold i og ved BAN er der lang ventetid. Det er bedre at få tingene på plads NU.

I et evt. afslag der vil de nok bare remse op de 7 numre i §27 stk. som du ikke kan komme under.

Som Ricky skriver få fat i din sagsbehandler NU pr. mail og få en status. §17 er som at tisse i bukserne og lad det tørre, men det er jo en mulighed.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 12:40   #56
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Afslaget

Så har jeg de triste kendsgerninger på skrift. Hun beskriver på alle punkter hvorfor en forlængelse ikke er mulig.

§27 stk. 1 pkt. 4 her skriver de:
"Det kan ikke udelukkes, at du vil kunne opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Bestemmelsen forudsætter, at det er endeligt afklaret, at du ikke vil kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. Psykiater XX skriver at der er tale om en kronisk lidelse og at det er usansynligt, at du vil kunne genskabe fuld arbejdsevne.
Således vurderes det på nuværende tidspunkt, at der ikke er en sikker prognose, om hvorvidt din arbejdsevne er varrigt nedsat og det ligeledes ikke kan udelukkes, at der kan ske en udvikling af arbejdsevne."

Jeg syntes ikke helt de følger loven mht. § 7A?
De skriver således:

"Kommunen vurderer ikke, at du er berettiget til hverken revalidering, fleksjob eller førtidspension.
I forbindelse med ophør af sygedagpengeudbetaling henvises du til at kontakte enten din A-kasse eller at søge kontanthjælp ved henvendelse til Social og Ydelseskontoret. Vær opmærksom på at du først vil være berettiget til kontanthjælp fra den dato, hvor du henvender dig personligt og søger herom.

Såfremt du ikke er berettiget til kontanthjælp, har du stadig mulighed for at kommunen hjælper dig tilbage til arbejdsmarkedt, når dette bliver relevant/afklarer din arbejdsevne.

Er det nok?

Jeg vil selvfølgelig anke, men skal lige have lidt ro på tankerne først...
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 12:45   #57
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Tutteren, tag det ikke så tungt, det jeg skrev, jeg blev nok bare lidt knotten over at du hellere vil lytte til din social rådgiver omkring sdp. stop. i går aftes altså.

Du skriver at du ikke har været tilbudt arbejdsprøvning, kan det være der at geden ligger begravet? Hvorfor har du ikke været i arbejdsprøvning, er din lidelse ikke stationær, måske er det det? Dog burde du stadig kunne forlænges efter §27 stk. 1 nr. 4 i forhold til det lægerne har skrevet, det vil jeg mene. En anke af sdp. stop er meget svær at få medhold i og ved BAN er der lang ventetid. Det er bedre at få tingene på plads NU.

I et evt. afslag der vil de nok bare remse op de 7 numre i §27 stk. som du ikke kan komme under.

Som Ricky skriver få fat i din sagsbehandler NU pr. mail og få en status. §17 er som at tisse i bukserne og lad det tørre, men det er jo en mulighed.
Godt at høre.

Du kan tro jeg tager, eller forsøger, at tage alle de ting til mig som jeg får at vide. Og jeg ER virkelig meget usikker på om jeg vil søge den der §17. Det er også derfor jeg har snakket med HK.

Deres socialrådgiver kommer selvfølgelig først i morgen. Så jeg får endnu en travl dag i morgen.

Jeg har snakket med SB og hun mente ikke jeg lukkede nogle døre ved at søge §17 men hun har jo også sin kommunekasse at passe på.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 12:46   #58
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Man fatter nada af det de skriver!! Som sædvanligt

"Psykiater XX skriver at der er tale om en kronisk lidelse og at det er usansynligt, at du vil kunne genskabe fuld arbejdsevne. "

Hvordan hulen kan de så skrive at der er mulighed for at du vil kunne komme tilbage og arbejde på ordinære vilkår???

Ricky et godt bud på en forklaring??

§7a om hvad du så kan lave, hopper de tit over, så det skal med i klagen. Men Tutteren du har 4 uger. Du kan også indvolvere din fagforening, men lad det ikke blive en sovepude, fagforeningerne er sjældent gode i sdp. regi.

P.. og l... når man sådan smides ud af systemet, vi må se om der ikke kan strikkes en god anke sammen.

Så lige at du ikke må arbejdsprøves i "øjeblikket", dog bør du stadig kunne forlænges i hht. 27 stk. 1 nr..4. blot du vil kunne afklares inden for 26 uger, mener jeg.

Jeg havde også HK i 2007 under min sdp. sag, hvor vi dog ikke havde nr. 4. Det var HK Kbh., og selvom de hjalp mig med at sætte en klage sammen havde de ingen forstand på sdp. loven, det erfarede jeg så først efter forløbet, da jeg fik sat mig ind i loven. Forhåbentlig går det bedre med HK Fyn. Du skal også høre om ikke dit fagforenings gebyr bliver eller er blevet nedsat medens du har været på sdp. og fremover (måske) på kh.

Husk i øvrigt lige af checke www.pensionsinfo.dk for at se om du har noget tab af erhvervsevne at få udbetalt, hvis du ikke allerede har det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 28-02-2012 kl. 13:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 15:30   #59
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
For hævled, Tutteren !

Den sagsbehandler kan s`gu da ikke LÆSE eller FORSTÅ ?

Jeg tror hun overser det "u" foran sandsynligt !

Der skal ankes !

@ enteneller
Man barberer geden, eller begraver hunden
Men ok, man kan vel også gøre det omvendte
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 09:32   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal i din klagesag, FREMHÆVE; At speciallægen mener at du burde have en speciallægeerklæring lavet.

Brug gerne div citater fra speciallægen i klagen, også vedr din fremtidige arbejdsevne. bla skriver han at du IKKE får forbedret arbejdsevne fra den eksisterende behandling!

(herunder kan det være relevant om der findes andre behandlingsmuligheder. Alternativt SKAL der kunne peges på dette NU).
Det betyder, at du IKKE kan få afslag på noget/muligheder i fremtid der MÅSKE kommer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
udfærdiggørelse af min status mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-03-2011 09:51
Status, Tak, og spørgsmål... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 11 03-11-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension