K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2009, 13:08   #1
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Sagsbehandlingstid

Jeg har haft min sag til partshøring, uden videre kommentarer og sendt den tilbage til min sagsbehandler. Dette er nu 14 dage siden, da jeg så intet har hørt siden, skrev jeg en mail til førnævnte for at høre hvor langt de er kommet i behandlingen.

Svaret var, at det tager mange måneder endnu (!!!!)

Og så er det jeg tænker HMMMMM, jeg skal indsende kommentarer indenfor en uge, men kommunen "må godt" være mange måneder om at behandle?!

Hvor lang tid er mange måneder og hvad står der egentlig i lovgivningen omkring sagsbehandlingstid?
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 13:21   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mordanmark Se meddelelser
Jeg har haft min sag til partshøring, uden videre kommentarer og sendt den tilbage til min sagsbehandler. Dette er nu 14 dage siden, da jeg så intet har hørt siden, skrev jeg en mail til førnævnte for at høre hvor langt de er kommet i behandlingen.

Svaret var, at det tager mange måneder endnu (!!!!)

Og så er det jeg tænker HMMMMM, jeg skal indsende kommentarer indenfor en uge, men kommunen "må godt" være mange måneder om at behandle?!

Hvor lang tid er mange måneder og hvad står der egentlig i lovgivningen omkring sagsbehandlingstid?
Er det en FP sag? ... i så tilfælde har de 3 måneder til at færdigbehandle sagen... alt tid det tager over dette, skal de tilbagebetale fuld FP for, bare så du ved det. Dette er en lovfæstet regel, så de kan IKKE vige fra den... det er 3 mdr. og så SKAL svaret falde.
  Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 13:25   #3
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Ja, det er en FP sag.

Er det 3 mdr fra partshøringen er modtaget retur fra mig? Eller 3 mdr fra jeg har modtaget sagen til gennemlæsning?
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 14:25   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mordanmark Se meddelelser
Ja, det er en FP sag.

Er det 3 mdr fra partshøringen er modtaget retur fra mig? Eller 3 mdr fra jeg har modtaget sagen til gennemlæsning?
Det er som jeg har forstået det 3 mdr. fra du bliver indstillet til FP... Det er jo kommunalbestyrrelsen i din kommune der skal indstille dig, og ikke din sagsbehandler... så når de holder møde om den slags, bliver det vurderet om der mangler mere, og gøre der ikke det, så sendes det til nævnet... og fra den dato mener jeg bestemt at de 3 mdr. gælder...

Hvis jeg er galt på den, så må nogen af de andre kloge hoveder på banen og korrigere mig

Men hovedsagen er, at det står indskrevet i loven om social pension, at de har 3 mdr. til at vurdere sagen når den er indstillet, og ikke længere... vil det tage længere tid SKAL de oplyse dig om en tidshorisont, og alt der tager ud over de tre måneder skal tilbagebetales bagud... også selv om du er nødsaget til at modtage sygedagpenge eller kontanthjælp i den periode der ligger ud over de 3 mdr.

Du kan se det hele i "lov om social pension"

Sidst redigeret af Razmo; 24-02-2009 kl. 14:28.
  Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 22:55   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg mener bestemt, at der max må gå 3 mdr. fra den dag sagen er indstillet efter §17 eller §18?
Nogen der ved mere?

Nævnet kommer sagen kun til, såfremt der gives afslag!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 05:01   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis der er søgt på forliggende grundlag....som vi plejer at kalde en §17...ja så må der kun gå 3 måneder fra du har ansøgt...(dette kan ses i en principiel afgørelse på ankestyrelsen side...har desværre ikke tid til at finde linket nu)

Hvis det er kommunen der har indstillet dig...så må der gå 3 måneder fra den dato hvor din sag overgår til behandling af førtidspension...

Den dato kan/skal du have oplyst...af kommunen...ring evt derop og spørg til den...

Men de kan sagtens trække det i langdrag hvis det er kommunen der har ansøgt...for som sagt...så gælder de 3 måneder kun fra den dato hvor sagen overgår til behandling af førtidspension...

Man kan dog klage til statsforvaltningen hvis sagen trække ekstraordinært ud...

Du skal lige huske en ting om din ressourceprofil...

Når du har givet kommentarer til en ressourceprofil....så skal du have den til partshøring igen når de har skrevet tingene ind...

Dette skal du fordi at når de skriver tingene ind i profilen...så er det ikke sikkert at de giver dig ret i dine rettelser...og der hvor de ikke giver dig ret...der skal de skrive hvorfor og så samtidig huske at skrive dine rettelser ind i profilen alligevel...

Dette skal ske hver gang du har rettelser til profilen...mange kommuner "glemmer" dette..

Hvis det er mindre rettelser..uden den store betydning for selve sagen....så ville jeg personligt undlade at gøre dem opmærksom på dette...da det hurtigt kan være med til at trække sagen længere ud...end højst nødvendigt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 08:26   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Webmaster:
Fra Ressourceprofilen:
"Da alle andre muligheder for selvforsørgelse således vurderes udtømte, indstiller jeg hermed P til pension efter Pensionsloven §18"
Underskrevet 17.11.09.

Dette må da betyde, at sagen skal være afgjordt inden 3 mdr.?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:23   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det ville jeg mene...
Der står jo direkte "indstiller jeg hermed" og det kan vel kun betyde at sagen er overgået til behandling af førtidspension...

Datoen forstår jeg så ikke helt...he he
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:28   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Et spørgsmål til denne tråd.
Når man har søgt efter §18 og i starten er indstillet af sagsbehandler og de så pludselig skifter mening uden der er sket ændringer i sagen, så man er indstillet til afslag. Hvad gælder så?
mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:34   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

hahah det skete også for mig...det betyder at de sender den til pensions nævn ...men der er noget der er helt galt kan du se det ...de indstiller dig selv...og så til afslag...det er tosset .

BURDE IKKE KUNNE LADE SIG GØRE !
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Annebeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-12-2009 12:28
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39
ftp sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-11-2008 10:42
sagsbehandlingstid zuza Spørgsmål ang fleksjob 1 17-08-2008 02:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension