K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2012, 19:06   #1
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt?

Hejsa,

Jeg er kommet i et dilemma på mit arbejde.
Jeg arbejder som lærer, hvor det er normalt, at når man holder fri en hverdag fx. mandag trækkes der 7,5 timers afspadsering (undervisning og forberedelse). Dette er selvfølgelig, når man er 100% ansat.

Da jeg er fleksibel på mit job tager jeg ind imellem en vikar time eller ekstra akkord, som jeg nu skal til at afspadsere, og her kommer mit problem så.

Jeg er 100% ansat, men arbejder kun 50% af tiden. Alle flexjobbere er jo 100% ansat ikk?

Lad os sige jeg har arbejdet 30 ekstra på et år -dvs. jeg fx. har deltaget i ekstra møder, undervist osv 30 timer ekstra.

Jeg vil så gerne have fri nogle hverdag, hvor jeg måske arbejder 2-4 timer. Her vil min leder så trække normalt 7,5 timer for denne dag. Dvs. jeg kun får halvdelen af min afspadsering fri - øv bøv - hvad gør I andre ?
Jeg synes jo jo han skal trække 50%, da jeg arbejder 50% tid. Han mener der står 100% i min kontrakt, så derfor vil han trække 100% på min fridag.

Så pludselig skal jeg arbejde 7,5 timer ekstra for at få fri en dag, hvor jeg kun arbejder 50% af 7,5 timer.

Hvordan gør I andre?

Håber I forstår, hvad jeg mener :-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:26   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Som flekjobber skal du faktisk afvikle de timer du har for meget, med det samme, man må ikke samle sammen til hele dage... jeg kan ikke på nuværende tidspunkt huske hvor det står henne, men jeg skal se om jeg kan finde det.

Og er det 1 time du arbejder over er det 1 time du holder fri, det er meget enkelt.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:29   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvad siger fagforeningen/tillidsmanden??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:35   #4
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Lærerarbejdet er lidt anderledes end "normalt" arbejde. Nogle dage arbejder jeg 2 timers undervisning og ingen forbedredelse, fordi jeg har det skidt, andre dage arbejder jeg 5-8 timer, fordi jeg har det godt, så derfor er det muligt at hjælpe og derved få afspadsering.

Vi arbejder ud fra en årsnorm på 1928timer dvs. i årets start forberedes der årets arbejde fx. 60 timer til matematik, 400 timer til samarbejde osv. Min årsnorm (50% af de 1928) kan så vise lidt overarbejde fx. 30 timer i løbet af et år, men det betyder ikke så meget, da jobbet er fleksibelt, så jeg kan arbejde på de gode dage, ferier, weekender osv.


Fagforeningen og tillidsmanden siger at der ikke er nogle retningslinier, men rent juridisk må de gøre det?
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:54   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Fleksjobreglerne siger at...
Hvis man arbejder flere timer end man er visiteret til i en uge så skal det afspadsere senest ugen efter.

Men skuffe regnskaber eksisterer jo rundt omkring !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:55   #6
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Hvis du reelt og systematisk arbejder mere, og kan dette, end din fleksnorm lyder på (50%) - så bør der være en ændring af din norm.

Alle fleksjobbere er ansat på fuld tid og får løn for dette, men mange har skånehensyn i form af f.eks. nedsat arbejdstid.

Hvis du optjener timer til "afspadsering" (som man reelt ikke kan, når man er fleksansat) bør din fleks ændres, så du f.eks. arbejder 75% i stedet for 50%.
Nogle har en arbejdsplads, der går med til at lave skuffeaftaler m.h.t. afvikling af overtid, men reelt findes der ikke lovgivning er gør dette muligt eller lovligt.

(ret mig lige, nogen, hvis jeg tager fejl )
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:56   #7
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Hov, ABC var hurtigere

Kan du finde det med, at overtid skal afspadseres senest ugen efter, på skrift??
For jeg kan nemlig ikke.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 20:20   #8
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Hov, ABC var hurtigere

Kan du finde det med, at overtid skal afspadseres senest ugen efter, på skrift??
For jeg kan nemlig ikke.
Jeg har lige skrevet til formanden i Lafs, så måske vi får et svar, for jeg kan heller ikke finde det....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 21:54   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tror din leder har ret...

Jeg tror din leder har ret, som jeg har forstået reglerne følger fleksjobbere samme regler som andre fuldtids-ansatte fordi vi får løn for 37 timer om ugen. Uanset hvor mange timer vi faktisk arbejder.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 12:47   #10
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg har netop fået dette svar fra Lafs:

Som udgangspunkt arbejder en fleksjobber ikke over, skulle det alligevel hende, så bør det afspadseres time for time i samme lønperiode.


Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning time antal... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2011 11:05
vedr. afspænding time. kmmgyt Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2010 10:24
Time-out lena Din historie 6 29-03-2009 22:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension