K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2012, 19:06   #1
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Lærer: Overtid 1 time, men afspadsering 1/2 time - er det rimeligt?

Hejsa,

Jeg er kommet i et dilemma på mit arbejde.
Jeg arbejder som lærer, hvor det er normalt, at når man holder fri en hverdag fx. mandag trækkes der 7,5 timers afspadsering (undervisning og forberedelse). Dette er selvfølgelig, når man er 100% ansat.

Da jeg er fleksibel på mit job tager jeg ind imellem en vikar time eller ekstra akkord, som jeg nu skal til at afspadsere, og her kommer mit problem så.

Jeg er 100% ansat, men arbejder kun 50% af tiden. Alle flexjobbere er jo 100% ansat ikk?

Lad os sige jeg har arbejdet 30 ekstra på et år -dvs. jeg fx. har deltaget i ekstra møder, undervist osv 30 timer ekstra.

Jeg vil så gerne have fri nogle hverdag, hvor jeg måske arbejder 2-4 timer. Her vil min leder så trække normalt 7,5 timer for denne dag. Dvs. jeg kun får halvdelen af min afspadsering fri - øv bøv - hvad gør I andre ?
Jeg synes jo jo han skal trække 50%, da jeg arbejder 50% tid. Han mener der står 100% i min kontrakt, så derfor vil han trække 100% på min fridag.

Så pludselig skal jeg arbejde 7,5 timer ekstra for at få fri en dag, hvor jeg kun arbejder 50% af 7,5 timer.

Hvordan gør I andre?

Håber I forstår, hvad jeg mener :-)
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:26   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen