K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2011, 08:35   #11
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Modregnes krone for krone

Hej.

Lønindtægt modregnes krone for krone i kontanhjælpen. Det er sådan set ok, men det havde været en bedre "gulerod" hvis det blev modregnet "time for time" som det gør i dagpenge.

Noget helt andet er alt det bøvl det giver, at have et par arbejdstimer om ugen ved siden af kontanthjælpen.
For et par år siden fik jeg muligheden for at undervise på aftenskole 3 timer om ugen i 10 uger. Jeg fik lov til det af sagsbehandleren.
Bøvlet kom af, at jeg fik lønsedlen lige inden den første i næste måned. Lønsedlen skulle så indsendes til den sagsbehandler der stod for udbetalingerne. Fair nok, men sagsbehandleren kunne ikke udbetale kontanthjælpen før næste torsdag, da alle udbetalingssager kun "kørte" i systemet om onsdagen.
Det kunne slet ikke komme på tale at udbetale bare en del af kontanthjælpen, selvom min beskedne lønindtægt kunne forudsiges.

Resultat: kontanthjælpen blev altid udbetalt 1 uge for sent = jeg måtte låne for at kunne betale mine regninger.

Ydermere kunne systemet så efter at undervisningen var stoppet ikke finde ud af, at jeg ikke havde lønindtægt længere - jeg måtte i 3 måneder efter hver måned rykke for at få udbetalt kontanthjælpen.

Jeg ville virkelig gerne undervise på aftenskole - bare for at kunne skrive noget på CVét og tjene "rigtige penge".
Det der stopper mig, er alt det burokratiske bøvl der er ved at have så få timer pr. uge i en relativ kort periode.

Et fleksjob har jeg endnu ikke fået, men jeg arbejder ihærdigt på det. Har fundet drømmejobbet og drømmearbejdspladsen, men er desværre stadig for "løntung".

Hilsen
Cordulla
ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 13:22   #12
Cookieofdoom
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Cookieofdoom er ny på vejen
Hey, så er jeg tilbage og har set svarene.

Og ja, jeg ANEDE IKKE at man skulle kontakte dem, så sorry mit tilsynladene dumme spørgsmål... Jobcenteret er åbenbart også ligeså uvidende som mig, for de havde heller ikke tænkt på det.. Eller brugt det før for den sags skyld! Jeg var tilkaldervikar alligevel, så de ringede jo bare når det var de skulle bruge mig.
Men tilbage til pointen. Jeg bliver harm over det fordi at det åbenbart SKAL koste mig penge at PRØVE et arbejde. Jeg kan vitterligt ikke fatte det. Ja i siger at der er en mening med galskaben og så videre, men det kommer jo i sidste ende til at koste mig penge at ARBEJDE.
Hvis bare jeg fik sk*** 200 kroner ud af det arbejde jeg lavede, så ville jeg være godt tilfreds.. Eller bare en hund! At jobcenteret der prøver at få en i arbejde smider en ud i noget der kommer til at koste mig mere end det tjente..
Kan godt se at andre ikke skal udnytte systemet og alt det, men for pokker.. Lad mig dog prøve et arbejde uden omkostninger.

Men fair nok! Jeg fik mit svar, og fik pointen.. Der er ikke andet at gøre end at punge ud. Så vil jeg hellere sidder og lave nada end at prøve at få arbejde, hvis det er sådan det hænger sammen x.X
Cookieofdoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 18:09   #13
johnnybgoode
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
johnnybgoode er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tjele88 Se meddelelser
hejsa håber i kan svare på mit spørgsmål

jeg går og venter svar på om jeg er berettig til flexjob, men hvis nu jeg ikke er det ryger jeg på kontanthjælp,

mit spørgsmål er så, hvis jeg ryger på kontanthjælp må jeg så have vikartimer ved siden af, fx 20timer ugenligt eller

Hej tjele.
Få en snak med din sagsbehandler om hvordan med vikarjobs.
Hvis du er motiveret og dine vikartimer er OK skal du da ikke lade dig stoppe.
Blot vær sikker på det ikke slår bak mht. boligsikring med mere. Det kan jeg ikke se ud af dit indlæg.
johnnybgoode er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 18:14   #14
johnnybgoode
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
johnnybgoode er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Øhm... Jeg fik et honorar på 750 kr. på et tidspunkt, og det blev modregnet 100% så vidt jeg husker.
Nok fordi der ikke var et timetal angivet. Bad luck.
johnnybgoode er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik og derefter vikar Oline Spørgsmål ang fleksjob 20 01-07-2013 20:38
Vikar Firma ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 2 20-02-2012 13:11
Revalidering -Vikar job Diddii Alt det andet 1 29-09-2010 09:58
vikar job bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension