K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2014, 08:10   #21
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Men tilbage til det oprindelige spørgsmål

Hvad ville I gøre hvis I opdagede at nogle der ikke har noget med jeres sag eller behandling at gøre snagede i jeres e-journal/medicinkort?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 13:19   #22
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Melde det til datatilsynet.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 19:13   #23
Kvæstet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kvæstet er ny på vejen
Sundhedskoordinator

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Melde det til datatilsynet.
Er der andre end mig, som har oplevet, at sundhedskoordinator har skrevet i jeres sygehusjournal på www.sundhed.dk? Jeg opdagede det ved et tilfælde en måned efter møde med Rehabiliteringsteamet, at hun allerede to uger forinden mødet havde skrevet - iøvrigt væsentlig fejlbefængt- om mig. Jeg har mailet til Patientombuddet, om hun er berettiget til dette, men har endnu ikke fået svar.
Kvæstet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 08:56   #24
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kvæstet Se meddelelser
Er der andre end mig, som har oplevet, at sundhedskoordinator har skrevet i jeres sygehusjournal på www.sundhed.dk? Jeg opdagede det ved et tilfælde en måned efter møde med Rehabiliteringsteamet, at hun allerede to uger forinden mødet havde skrevet - iøvrigt væsentlig fejlbefængt- om mig. Jeg har mailet til Patientombuddet, om hun er berettiget til dette, men har endnu ikke fået svar.
Nej men hvis du mener at der er ukorrekte oplysninger, er der på sundhed.dk et nr. på hvem du kan kontakte. Ellers kontakt sundhedsstyrelsen eller en patientvejleder.
Hvis hun har skrevet i en sygehusjournal kommer den formentligt automatisk til at ligge på sundhed.dk. Du kan også bare ringe til Patientombuddet er den tilknyttede afd. Det går nogle gange hurtigere.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 16:31   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et gammelt ordsprog, inden for de sorte fag, siger..

... "Alt, hvad der ikke er nagelfast, bliver stjålet"

Hvor, misbrug kan udføres, vil misbrug blive udført. Det er den menneskelige natur.

http://www.hk.dk/Aktuelt/Nyheder/201...nkelige-opslag

"En stikprøvekontrol i Region Midtjylland viser, at uautoriserede personer muligvis har kigget ulovligt i patientjournaler.

54 ud af 341 opslag i journaler, foretaget over ét døgn i Region Midtjyllands e-Journal, kan muligvis have været foretaget af personer, som ikke har behandlingsansvaret for den enkelte patient. Altså ulovlige opslag. Det oplyser Region Midtjylland ifølge Dknyt i en pressemeddelelse.

Regionens jurister er ifølge Bjørn Andreasen fra Region Midtjyllands it-organisation nu i færd med at undersøge opslagene.

- Endnu kan jeg ikke sige, om der har været nogle ulovlige opslag. Det vil juristernes arbejde vise. Men det er super vigtigt, at vi har fokus på at sikre patienternes fortrolighed, siger Bjørn Andreasen.
"

Fyret for ulovligt opslag

"Ud af i alt 3.108 opslag foretaget 18. marts 2014 er 341 er blevet nærmere gennemgået.

I januar sidste år fyrede regionen en ansat, efter en lignende kontrol viste, at personen havde set i patientjournaler, uden det var relateret til vedkommendes arbejde.

Regionen foretager i dag stikprøvekontrol af journalopslag to gange om året
."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 07:56   #26
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et gammelt ordsprog, inden for de sorte fag, siger..

... "Alt, hvad der ikke er nagelfast, bliver stjålet"

Hvor, misbrug kan udføres, vil misbrug blive udført. Det er den menneskelige natur.

Jamen, nu er den jo gal i SKAT!

http://politiken.dk/indland/ECE22723...agning-i-skat/

"Uden en dommerkendelse har Skat i flere år krævet – og efter eget udsagn også fået – personfølsomme oplysninger om borgeres kommunikation udleveret fra teleselskaberne.

Oplysningerne om, hvor og hvornår telekunder har ringet, og hvem de har ringet til, er nemlig et effektivt redskab til at kortlægge, om en borger har pligt til at betale skat i Danmark.

Men problemet er, at metoden ifølge landets førende eksperter er ulovlig
."

Og det bliver de ved med, indtil de bliver stoppet!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-04-2014, 15:20   #27
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Altså spørgsmålet var jo bare om man ville anmelde en pårørende for at se i ens journal. Kan ikke se hvad SKATs gennemgang af telefonlister har med sagen at gøre. Begge dele er ulovlige, ja, men det er nok lettere at melde skat end ens tante
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension