K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 12:35   #1
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Juleferie.

Hejsa hvor meget juleferie har i i år og skal i arbejde mellem jul og nytår.

Jeg har fri i alle hellig dagene samt lørdag hvilket jeg altid har,og det betyder fri jule og nytårsaftens dag i år dejligt,jeg arbejder på et plejehjem sååh.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:12   #2
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er jo en rigtig "arbejdsgiverjul" igen i år, da Jul falder i en weekend, men jeg har også ferie mellem Jul og Nytår. måske holder jeg også nogle dage før den 23., har lidt afspadsering til det.

Jeg er chauffør, arbejder heller ikke weekender. Er man i servicesektoren, som fx sygehus, plejehjem osv, så ved man jo at der kan komme vagter i helligdage.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:14   #3
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg har spurgt om en fri dag eller to der mellem jul og nytår men det kan jeg ikke få da de ik kan undvære mig der det er selfølgelig os dejligt nok,jeg gør rent hos beboerne,men syntes godt at der kun tages lidt hensyn til at jeg som flex jobber godt kunne bruge et par dage der mellem jul og nytår men sådasn er det åbenbart ik he he.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 00:43   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er nok planlagt for længe siden vedr. fri- og feriedage. Hvis du arbejder helligdage, får du så ikke det der hedder FO-dage?

Jeg håber ikke du er sat på vagt, fordi du er "billig" i drift, fordi du er i fleksjob.

Jeg har fri mellem Jul og Nytår, fordi jeg arbejder med byggebrancen og der har de fleste jule- og nytårsferie og flere har vinterfyret deres ansatte.

Derfor kan jeg også få afspadsering før Jul.

Min arbejdstid svinger lidt ind i mellem og de ekstra timer, sparer jeg op til ekstra frihed, gider ikke ha dem udbetalt.

Jeg ligger 50% på alle mine ekstratimer, det er helt ok med virksomheden. Noget vil jeg ha for den tid jeg er der ekstra og gider ikke arbejde 1:1, når jeg arbejder fx 1 time ekstra.

Det gode ved mit job, er at jeg også nogle gange kun har fx 3 timer, mod normalt 4 timer/dlg.
Så kommer der bare -1 i min bog

Man må gerne arbejde fx 1 time ekstra ind i mellem i fleksjob (har spurgt), det må bare ikke være systematisk overarbejde.

Jeg jobber som chauffør og der kan tiden godt løbe fra mig engang i mellem. Holder jeg fx 1 time fra virksomheden, når jeg har fri, er det jo ikke nemt.

Det passer mig fint det er sådan, mens det sikkert for andre er skod og hvor de har det bedst med et fast tidspunkt hver dag.

Nå, jeg kom vist væk fra det oprindelige

Sidst redigeret af Webmaster; 22-11-2011 kl. 00:47. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 12:00   #5
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Jeg er på en virksomhed som lukker mellem jul og nytår, derfor tvungen ferie hvilket passer mig super godt, så er der masser af tid til familien.

Håber at få fri den 22 samt 23 også så børnene ikke skal i institutioner, og vi kan julehygge.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 15:19   #6
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Jeg er ansat indenfor staten i fleksjob og min arbejdsplads holder lukket mellem jul og nytår = tvungen ferie.
Jeg tager også ferie 22.+23.12 samt 2.1.

Det er superdejligt! Jeg kommer fra en specialinstitution i pædagogverdenen, hvor jeg har været vant til at alle dage skulle dækkes og fordeles blandt personalet, så det er rigtig skønt bare at have ferie uden de store krumspring og "personalepuslespil", der skal passe først

Min arbejdsplads er desuden meget large m.h.t. hvornår jeg holder ferie - det styrer jeg selv.
Jeg arbejder 15 timer om ugen og kommer jeg en sjælden gang (f.eks. p.g.a. kursus eller andet) over de 15 timer noterer jeg det ned, og de optjente ekstratimer holder jeg selv justits med. Det giver mulighed for en ekstra fridag f.eks. til en lang weekend ind imellem.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:52   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Pop hår
Ja det er sikkert planlagt for længe siden vedr. fri- og feriedage tror jeg så må huske at skrive det i ferie bogen næste år.

Nej jeg arbejder aldrig hellig dage lørdag-søndag så jeg optjener ikke til FO

VH Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 09:40   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Åh gid min mand også fik fri...han skal jobbe d. 24 og d. 26 dec..... han har sjovt nok jobbet d. 26 de sidste 6-7 år! På trods af de siger de planlægger så alle "får lov" at arbejde på de hellige dage..... hmmmm - den plan virker vist ikke for godt!!!!!

D. 24 har vi en chance for, at han kommer hjem hen på eftermiddagen, men sikker kan vi ikke være og det ville være så træls, for netop i år kommer hans forældre her (det gør de hvert 3.år)......

Ja, jeg er her jo.....altid

Gooooooo' Juuuuuuul på bedste bum vis
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 09:41   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er ledig men skal i praktik,måske butik

Jeg bliver stress bare tanken om at jeg selv skal handle-er lidt bange for at blive sat til at pakke julegaver ind-så der i hver fald ikke noget der hedder jule ferie
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension