K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2012, 15:08   #21
majse4970
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
majse4970 er ny på vejen
jeg har altså godt forstå han ikke vil kunne modtag kontanthjælp i mens men det jeg snakker om er hvad de regner ud fra antal måneder han skal leve på sin tabt arbejdsfortjeneste og hvornår vil kunne søge igen

han har fået lidt mere i sygedagpenge end hans løn var så der vil vi ikke søge, er kun mens han er på kontanthjælp da det er langt under det han vil ha fået udbetalt da han arbejde så er faktisk det jeg spørg efter

men jeg snakker med hans sagsbehandler på ydelses kontoret
var kun hvis der var nogle som viste nået om det
majse4970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 15:55   #22
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majse4970 Se meddelelser
jeg har altså godt forstå han ikke vil kunne modtag kontanthjælp i mens men det jeg snakker om er hvad de regner ud fra antal måneder han skal leve på sin tabt arbejdsfortjeneste og hvornår vil kunne søge igen

han har fået lidt mere i sygedagpenge end hans løn var så der vil vi ikke søge, er kun mens han er på kontanthjælp da det er langt under det han vil ha fået udbetalt da han arbejde så er faktisk det jeg spørg efter
Noget er da galt, hvis han har fået mere i sygedagpenge end ved at arbejde.

Og god idè, at tale med kommunen. Selv om det nu ikke lige er sådan en forsikringssag fungerer. Din kæreste skal ikke regne med, at han får fuld efterbetaling og så regner kommunen så ud, hvor længe han skal leve af pengene. Får han tabt arbejdsfortjeneste, fra den dag ulykken skete - så trækker kommunen naturligvis de penge de har udlagt og fremadrettet skal han så leve af sin tabte arbejdsfortjeneste, så længe har har dèn ret.

Jeg ved godt, at det er svært at forstå - men i har ikke været opmærksom på de rettigheder din kæreste har haft, i forhold til tabt arbejdsfortjeneste. Systemet fungerer ikke sådan, at i kun kan søge fra han overgik til KH og fik mindre end sygedagpenge. Som var højere end hvad han tjente ved arbejde!!!

Mærkelig sag, og den viser alt om - at det er klogt med en advokat.

Pøj med det hele - jeg forsøgte at forklare og hjælpe.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2012, 16:05   #23
majse4970
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
majse4970 er ny på vejen
bettebitte glem hvad jeg har skrevet og sagt for du forvirrer mig mere og forstår ikke hvad det er jeg spørg om du kommer med en masse ting uden og svare mig på det jeg skriver på

og det er 500 kr mere han har fået i sygedagpenge så nej der er ikke nået galt med for du ved ikke hvor mange penge han har fået

ja undskyld jeg skriver sådan men det du siger gavner mig ikke nået du gør mig mere forvirret og få mig til og føle mig dum
majse4970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 06:53   #24
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af majse4970 Se meddelelser
bettebitte glem hvad jeg har skrevet og sagt for du forvirrer mig mere og forstår ikke hvad det er jeg spørg om du kommer med en masse ting uden og svare mig på det jeg skriver på

og det er 500 kr mere han har fået i sygedagpenge så nej der er ikke nået galt med for du ved ikke hvor mange penge han har fået

ja undskyld jeg skriver sådan men det du siger gavner mig ikke nået du gør mig mere forvirret og få mig til og føle mig dum
Det er jeg da vældig ked af, jeg gjorde mit bedste for at svare dig fornuftigt. Men så håber jeg da, at andre med forsikringssager, eller kommende forsikringssager, får eller kan få gavn af mine indlæg, nu de er skrevet - helst inden det går grueligt galt i en forsikringssag.

De er bestemt ikke skrevet for at forvirre, men skrevet netop for at få lidt orden, i en ellers begrebsforvirret forsikringsverden.

Igen opfordrer jeg til en advokat, også selv om dèt ikke lige var, hvad du spurgte om.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension