K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2011, 22:46   #21
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Okay..Vil det sige at min sagsbehandler skal kalde mig til et møde for at opdatere min rp i samarbejde med mig? Har engang været udsat for at de ville stoppe pengene, blev partshørt, men opdaterede aldrig nogen rp i samarbejde med min sagsbehandler...
lige et spørgsmål mere...hvad vil det sige at blive partshørt i både profil og stop? Sidst gang i partshøringen skrev jeg bare et langt brev til min sagsbehandler om min situation og at jeg mente de burde indhente mere info fra min læge..det gjorde de så og valgte at ikke stoppe dem pga at jeg har en kronisk sygdom der gør at jeg ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked..og som jeg så har skrevet tidligere i tråden, så bruger de begrundelsen om at jeg ikke kan få ledighedsydelse i Sverige ved evt indstilling til fleksjob.. som undskyldning for at stoppe dem alligevel, skal jeg lige tilføje...
Har set i en anden tråd, at en skrev at hun ikke ville skrive under på sin rp. Jeg har gået sygemeldt længe, men aldrig skrevet under på en rp. Hmmm, har kommunen misset noget der??
Sikke rodet det blev nu

Sidst redigeret af anetteb; 19-03-2011 kl. 00:58.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 22:53   #22
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Havde skrevet indlæget i 3 dele pga min forvirring...har nu sat det sammen til et, men kan ikke finde ud af at fjerne dette inlæg helt...

Sidst redigeret af anetteb; 19-03-2011 kl. 00:54.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 22:58   #23
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Gentager lige mig selv her...Havde skrevet indlæget i 3 dele pga min forvirring...har nu sat det sammen til et, men kan ikke finde ud af at fjerne dette inlæg helt...

Sidst redigeret af anetteb; 19-03-2011 kl. 00:55.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 08:28   #24
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej annette glem alt om dk det du skal gøre du gå til din komunne i malmø og tale med dem og fortælle dem hvordan landet ligger i din sag jeg ville gøre det fordi du har et barn og der over får du nok en bedre hjælp en du for i dk jeg har selv prøvet alt det du går igemmen bare det jeg har ikke små børn jeg tror ikke at du skal være bange for at du ikke får hjælp i malmø held og lykke mvh rolle før sverige nu nord jylland
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 08:35   #25
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af anetteb Se meddelelser
Hej popai

Tak for svar.
Jeg har ikke noget arbejde nu, men har arbejdet i DK 100 % og kun betalt skat der, så derfor er det den kommune ens arbejdplads tilhører, der skal udbetale sygedagpenge. Man er en såkaldt grænsegænger. Når det så kommer til fleksjob så findes der tydligvis specielle regler for det, når man bor i udlandet, men tilhører det danske system. Det er de regler jeg undrer om der er nogen der ved noget om....Jeg er så syg/handicapped at jeg højst sandsynligt ikke vil kunne varetage et almindeligt arbejde. Det er nok derfor min sagsbehandler snakker om fleksjob. Kan dog ikke forstå at hun nævner det inden der overhovedet har været tale om evt arbejdsprøvning for at se om jeg kan arbejde med noget...
undskyld jeg blander mig her jo det kan de har selv været i sådan en sag mellen dk og sverige søg hjælp i sverige du har større muligheder for hjælp da du har et barn . kh rolle før sverige
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 10:42   #26
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej huldra det har de ikke tænk at gøre mere ved det ved jeg da jeg selv har prøve den samme ting huldra desværre for os der er kommet i klemme i de to systemer i dk og sverige du kan bare gå ind og se hvad der står under min sag det er sku ikke blevet et hak bedre en d130808 desværre er blevet være kh rolle nu pensionist fra d 010409
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 13:35   #27
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Hej Rolle. Tak for dine råd. Skal henvende mig her i Sverige og høre hvad de kan hjælpe mig med økonomisk, hvis det bliver nødvendigt. Men jeg giver mig ikke så let overfor kommunen, da de er lidt på tynd is og vil finde en billig smutvej. Det kan jeg se udfra det jeg har undersøgt indtil videre.
Hav en god dag.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 23:27   #28
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du skal huske at de ikke kan stoppe dem før end du er partshørt i både profil og stop og din rp skal opdateres i samarbejde med sagsbehandler ..
Kommunen havde jo først tænkt sig at stoppe sygedagpengen den 14-02-11. Har kigget igennem papirerne jeg fik og der er ikke nogen ressourceprofil, der var hellere ikke tale om at jeg skulle til et møde med min sagsbehandler for at opdatere den. Der findes nok en rp, kan dårligt huske det, for jeg har ikke været til møde med min sagsbehandler siden i sommers. Hun har sendt mig papirer efter de få møder vi har haft i løbet af den tid jeg har været sygemeldt, om hvad vi har talt om osv. Kan jo selvfølgelig ikke finde dem Men hvad jeg ved er at jeg aldrig har skrevet under på nogen ressourceprofil. Og der må jo være begået en stor fejl fra min sagsbehandlers side?!
Har kun fået at vide mundtligt, at de nu vil stoppe mine penge igen, så venter på brev om det. Men fra deres beslutning sidst gang og til deres beslutning nu, er der jo sket en væsentlig forandring/noget nyt i min sag. Jeg har fået en diagnose på en kronisk sygdom. Vil det så sige at de ikke må stoppe pengene nu uden, at min sagsbehandler opdaterer min ressourceprofil i samarbejde med mig og jeg godkender og skriver under?
Ved vad partshøring er, tror jeg ihvertfald hehe Men hvad mener du med i både stop og profil?
Tusind tak for din hjælp, den er guld værd!
Også tak til alle andre hjælpsomme mennesker herinde Er på få dage blevet en hel del klogere.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 10:11   #29
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej annette b nej de er ikke på tynd is de har desværre deres ret til at sige fra har selv prøvet det på egen krop tro mig jeg har kæmpet med kbhs komunne i februar 08 jeg tabte til dem .Du har en lille fordel du har et barn som du skal forsørge derfor syntes jeg at du skal gå til de svenske komunne alså malmø der tror jeg du for hjælp hvis du forklare dem dit problem det vil jeg gøre istedet for at bøvle med den danske komunne jeg vil bare ønske dig held og lykke kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 14:10   #30
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
hej annette b nej de er ikke på tynd is de har desværre deres ret til at sige fra har selv prøvet det på egen krop tro mig jeg har kæmpet med kbhs komunne i februar 08 jeg tabte til dem .Du har en lille fordel du har et barn som du skal forsørge derfor syntes jeg at du skal gå til de svenske komunne alså malmø der tror jeg du for hjælp hvis du forklare dem dit problem det vil jeg gøre istedet for at bøvle med den danske komunne jeg vil bare ønske dig held og lykke kh rolle
Tak rolle. Jeg forstår hvad du mener og jeg skal absolut ikke tage nogen chanser, da jeg netop har et lille barn at forsørge. Og de vil sikkert hjælpe mig her i Malmö. Men jeg ejer en lejlighed og kan på ingen omstændigheder klare mig på socialhjælp. Og rent faktisk, kan man ikke få socialhjælp når man ejer noget. Ved så ikke om der er undtagelser, når man har et barn at forsørge, men uanset, så kan jeg som sagt ikke klare mig på det lille man får her i Sverige. Kan ikke bare sælge lejligheden på en dag, så der har jeg også et problem.
Kommunen i DK har ret i at de ikke kan give mig ledighedsydelse når jeg bor her, og det er det de vil bruge som en begrundelse for at stoppe mine sygedagpenge, så de kan slippe af med mig. Men det er sådan at jeg er så dårlig, at jeg højst sandsynlig vil ende med en førtidspension. Så derfor mener jeg at de bør arbejdsprøve mig, og forlænge mine sygedagpenge efter §27 stk 4. Da det jo er sådan at en arbejdsprøvning ikke absolut skal ende med fleksjob, men kan også ende med ansøgning om førtidspension. Har først lige fået diagnosen, så derfor mener jeg at de prøver at slippe for nemt om det, ved KUN at snakke fleksjob. Desuden har jeg ikke været til møde med min sagsbehandler for at opdatere ressourceprofil, når der nu er sket ændringer i min sag (at jeg har fået en diagnose, der gør at jeg aldrig kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked), så det de har tænkt sig at gøre nu er ikke helt okay.
Er glad for at du skriver til mig, da det er rart at høre fra nogen der har været i "samme båd" Ha en go dag
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på kontant hjælp og ferie penge? møller89 Alt det andet 1 05-03-2012 01:17
hjælp.. søger råd angående FP og sigeforsikring danmark.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 04-11-2010 20:20
grænsegænger sverige danmark love - lovforslag Nessa12 Alt det andet 0 28-07-2010 11:23
Handicapskilte til Danmark, men bor i sverige. Camille Hjælpemidler til handicappede 5 11-07-2010 23:59
Danmark/Sverige. OSS Din historie 26 16-12-2006 03:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension