K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 00:39   #1
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Ressourceprofil

Efter at have læst lidt om ressourceprofiler, sidder jeg har med en meget, meget dårlig smag i munden.

Den 15-06-10 - gav min sagsbehandler mig en lille hjemmeopgave i forbindelse med at jeg er sygemeldt (siden 01-08-09). Mit sygeforløb her været "meget spændende", især slutningen, den kan i få senere.

Denne opgave bestod i at sagsbehandleren gav mig 4 styk a4 sider med rigtig mange og til tider indviklede spørgsmål.

Sagsbehandleren kaldte den for en ressourceprofil. På arket stod der:

Spørgsmål til arbejdsevnemetode og ressourceprofil.

Jeg fik besked på at jeg skulle besvare alle spørgsmålene og aflevere denne inden den 30-06-10.

Er det virkelig den rigtige måde, at dette skal gøres på
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 01:02   #2
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Nej, det er det bestemt ikke. Men nogen gange kan det være den eneste udvej. Efter loven, skal dig og din sagsbehandler udarbejde den sammen.

Det står der også i en principafgørelse.

Jeg har vist min sagsbehandler denne principafgørelse mange gange og skrevet til hende, at jeg skal lave den sammen med hende. Hun blev ved med at holde fast i, at jeg bare skulle udfylde den og sende den til hende. Til sidst gav jeg op, så nu bliver den afleveret til hende i morgen. Jeg håber bare ikke at det giver problemer i sagen. Men nogen gange er sagsbehandlere fuldstændig ligeglade.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 01:08   #3
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Som et lille hib - har de ikke rigtig gjort noget ved min sag i 8 måneder fra den 23-09-09 til 15-06-10. Jeg har godt nok gået til møder med min sagsbehandler i perioden, men det er ikke skrevet ned nogle steder.

Da jeg mødte op til møde den 15-06-10 blev jeg mødt af en brødebetynget sagsbehandler, der undskyldte mange gange over at der ikke var sket noget, jeg troede at der var gang i noget, for jeg havde jo været til møder. Min daværende sagsbehandler havde ikke skrevet noget i journalen.

Desværre
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 07:27   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ayaa du skal huske når du aflevere din rp (den måde de har gjort med dig gør de det rigtig mange steder ) så skal din sagsbehandler kommentere den hvorvidt hun er enig osv ... og er hun ikke enig skal det stå i den og du skal så partshøres ...

Hvis jeg var dig så ville jeg komme et evt stop af sygdagpenge i forkøbet og sætte mig ned og skrive til sagsbehandler og bede om en plan for hvad skal der nu ske ..

jeg ville samtidig gøre opmærksom på at der ikke er sket noget i min sag i det og det tidsrum .. og så ville jeg bede om at få lagt det ind i min sag, så det i din sag klart og tydeligt fremgår at kommunen ikke har lavet den udredning de er forpligtede til ved lov
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:42   #5
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
du skal huske når du aflevere din rp (den måde de har gjort med dig gør de det rigtig mange steder ) så skal din sagsbehandler kommentere den hvorvidt hun er enig osv ... og er hun ikke enig skal det stå i den og du skal så partshøres ...

Hvis hun ikke er enig, kommer der så til at stå det hun vil have, eller det man selv vil have ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:24   #6
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Tja det der med at komme sygedagepenge stoppet i forkøbet, nåede jeg ikke - der var ligesom ikke nogen, der havde fortalt mig reglerne.

De brugte, den og mit CV til at visitere mig til Virksomhedsteamet, de fik min rp den 30-06-10 og vips så var jeg i virksomhedshedteamet, det 01-07-10. Dum som jeg var, eller også har jeg været påvirket at morfin og epilepsimedicn sagde jeg ja til at komme i arbejdsprøvning i perioden 06-07-31-08-10. Blev nærmest presset til at køre bil, selv om jeg får alt det morfin, jeg er gangbesværet efter en rygoperation, og kan derfor ikke tage bussen.

Den 27-07-10 var min sagsbehandler så "flink" at ringe til mig, der hvor jeg var i arbejdsprøvning, dette sket kl 11:50. (i fredags). Hun sagde at at de stoppede mine sygedagpenge, fra og med den 31-08-10, og at jeg ville få et brev om sagen om lørdagen, der er en tidsfrist med indsigeler til partshøringen den 03-09-10. Da jeg så spurgte "min sagsbehandler", hvordan jeg egentlig kom videre, fik jeg det svar at det ikke var hendes ansvar. Tak for hjælpen siger jeg.

Jeg ved ikke hvordan i ville have det med at få sådan et opkald på sin arbejdsplads, hvor der er kolleger, og andre udefrakommende personer, jeg brød i hvert fald sammen.

Jeg har pt min sagsbehandler fra HK på sagen, men jeg vil gerne have gode råd om hvordan jeg egentlig skal komme videre.

Jeg skal på min kommune i morgen, med hensyn til kontanthjælp, jeg skal blandt andet have lavet en lægeerklæring om at jeg ikke er i stand til at varetage et arbejde, eller sådan noget

Jeg er gift, bor i eget (men usælgelige hus pga belliggenhed), min mand arbejder. Jeg får desuden en del medicin mod kroniske lidelser, samt smertestillende medicin, da smerterne jeg har i ryggen er stationære. Dette er ifølge ortopædkirurgerne.

Jeg søger derfor information omring kontanthjælp, med hensyn til satser, og noget om de tillæg, som man har ret til i sådanne et tilfælde.

Min HK-sagsbehandler, prøver desperart at få fat på "min venlige kommunale sagsbehandler", det har han prøvet siden igår, både telefon og mail.

Så gode råd og oplysninger ønskes desperat.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:32   #7
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg søger derfor information omring kontanthjælp, med hensyn til satser, og noget om de tillæg, som man har ret til i sådanne et tilfælde.
https://www.borger.dk/EMNER/ARBEJDE-...anthjaelp.aspx
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:44   #8
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
For det første er det ikke korrekt at stoppe dine sygedagpenge på den måde. Du skal have et varsel og mulighed for partshøring.

Derudover har vi i Danmark lov om retssikkerhed og administration på det sociale område og her er §7a:
Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Den er under ingen omstændigheder overholdt i din sag. Du SKAL partshøres inden de træffer den endelige afgørelse og den SKAL træffes senest 2 uger før ophør. Sygedagpenge er en erhvervsrettet foranstaltning, du kan læse mere i punktet sygedagpengestop i venstre side (på forsiden)

Jeg ville (hvis jeg var din HK kontakt) tage øjeblikkelig kontakt til din kære sagsbehandlers chef og gå den vej. Samtidigt bede om aktindsigt, så du selv kan se hvad der ligger i sagen, der er også brev til det brug i venstre side når du står på forsiden.

Og helt klart anke afgørelsen. Men det går jeg også ud fra at HK har tænkt sig!


Det er jo rystende så mange kommuner der ikke overholder loven og ikke følger reglerne omkring ressourceprofil og sygedagpengestop. Hvis vi kan læse loven og forstå den, så kan de vel også?
Mener, al den snak om uforståelige love osv. Jamen, de er vel ikke dummere end gennemsnittet

Heldigvis findes der også dygtige sagsbehandlere rundt om i landet, de har bare trange kår efterhånden og bliver klart overskygget af dem der ikke gør deres arbejde ordentligt.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 12:11   #9
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Syntes f... gensidig forsørgelsespligt er noget der skal afskaffes.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 13:06   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ayaa Se meddelelser
Syntes f... gensidig forsørgelsespligt er noget der skal afskaffes.
Det kan vi hurtigt blive enige om....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28
ressourceprofil nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-07-2010 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension