K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2011, 17:26   #11
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Arbejdsevne vurdering

Nu har jeg søgt aktindsigt samtlige steder. - også på Vejle Sygehus, ang. den nytilkomne kroniske sygdom. Vil meget gerne høre Jeres vurdering, hvorvidt I mener der er chance for at få tilkendt Førtidspension. På forhånd rigtig mange tak!

Arbejdsevne vurdering
Hermed lægekonsulentens vurdering FØR afklaring, samt KompetenceCenter Vejles vurdering, efter afklaringsforløbet :

Lægekonsulenten 09.09.2009:

Ud fra de foreliggende sagsakter skønnes der at være dokumentation for diagnosen DF 41.3 Anden blandet angsttilstand i svær grad med agorafobi, panikangst, OCD og somatoforme symptomer.

Vurdering/konklusion:
På baggrund af sagsakterne skønnes det veldokumenteret, at M har svært ved at honorere ordinære krav på arb.markedet. Den beskrevne psykiske lidelse, kan alene forklare denne problemstilling. M har i en alder af 42 år kun haft en meget beskeden relation til arb.markedet, hvilket taler for en relativt dårlig prognose, og pension har tidligere været overvejet.

Således må funktionsevnen også i dag betragtes som svært nedsat, men det er ikke muligt ud fra diagnosen alene at afgøre, hvor beskedent hendes arbejdsrelaterede funktionsniveau egentlig er. Hertil vil der være behov for et funktionsafklarende tilbud, og det lader ikke til, at dette er gennemført indenfor de senere år.

Jeg kan tilslutte mig psykiaterens vurdering af, at en afklaring af hendes arbejdsevne bør foregå under professionelle forhold, da tilstanden ellers meget let kan forringes, såfremt hun ikke møder ganske omfattende skånehensyn. Hun vil have brug for, at der er professionelt kendskab til hendes problemstilling, og hun udfordres i et beskyttende forudsigeligt og imødekommende miljø.

KompetenceCenter Vejle, april 2010:

KompetenceCenter Vejle vurderer, at M har væsentlig nedsat arbejdsevne. Hun har gode praktiske kompetencer indenfor pasning af dyr, som vil kunne bringes i anvendelse. hendes psykiske lidelse medfører sårbarhed i forhold til stress og øget udtrætning.

Det vurderes at M vil have problemer i forhold til at gennemføre undervisninger, der stiller krav om klasseundervisninger. Dette begrundes i M´s problemer med at være sammen med mange mennesker og hendes manglende koncentrationsevne ved udtrætning.

M har i det aktuelle afklaringsforløb deltaget i virksomhedspraktik med 12 planlagte timer pr. uge. til trods for det lave timetal, har det ikke været muligt for hende at gennemføre praktikken uden fravær.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 01:12   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trækker lige den her tråd op og ser om der er nogen der har svar..

Ellers vender jeg lige tilbage i morgen , men Story den er her stadig den er bare ikke længere på forsiden... (det er den så nu )
  Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 08:30   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De 12 timer er lige vel højt, til en førtidspension, men..

Hvis der deri skal fratrækkes, timer for at have effektiv arbejdstid, er det en anden snak.

Har du evt en præcis opgørelse af timer?
Er du ikke udredt på reva-center evt hvorfor?

Blev din tilstad forværret under afprøvning?

Normalt trækker man grænsen for fleks eller pension v. 12.5 time.

Der er nogen der har fået fleks på 5 timer(dog mener jeg at de istedet burde have skånejob ved siden af en pension. Job på de betingelser, tror jeg heller ikke på).

Men det er arbejdsevnen der er afgørende og den stationære tilstand, der IKKE kan forbedres ved feks behandling.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 10:14   #14
Marli84
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 18
Styrke: 14
Marli84 er ny på vejen
Jeg har ikke så mange kloge ord at komme med, men et knus og et klap på skulderen kan alle have brug for Føler virkelig med dig, det er mange år at være i dette horrible system

Håber du holder skansen og får en masse gode råd herinde,så der kan ske fremskridt i din sag. Det kan lige pludselig gå stærkt, selvom sagen har stået i stampe. Det har jeg selv lige oplevet.

Go vind og held og lykke...

Knus Marli84
__________________
Førtidspensionist pr. 1. april 2011
Marli84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:41   #15
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hejsa, og mange tak til Jer alle tre.. Jeg håber meget at I vil læse min allerførste tråd, på side et. Der står svarene på alle spørgsmål, samt at jeg efter min afklaring på Reva for et år siden, har fået en kronisk tarmsygdom, oveni. Knus og mange tak til Jer
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 12:05   #16
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Her kommer det :

Oprindeligt indsendt af Story
Hejsa..

Jeg har ikke været her i årevis, skrev nogle indlæg tilbage i 2008, og kan kun sige jeg IKKE er kommet videre. Jeg håber virkelig nogle herinde kan hjælpe mig.. - jeg magter snart ikke mere.

Jeg har været på kontanthjælp i ca. 24 år. Har aldrig kunnet gennemføre en uddannelse, pga angst og depression, samt OCD. Har fået medicin lige så længe, og været igennem utallige arb. prøvninger, hvor jeg hver gang er gået ned, psykisk, og blevet sygemeldt.

Har gået til psykolog i sammenlagt 15 år. Har siden 2001 været alenemor til 4 børn, de ældste er flyttet hjemmefra, og bor nu med to piger på 15 og 12 år. Hver eneste dag er en kamp for mig, det er svært for mig at komme ud af døren, handle ind kan jeg ikke alene osv.


For lidt over et år siden ville jobcentret have mig afklaret. Både min psykolog og kommunens lægekonsulent skrev, at de havde meget svært ved at se mig på arb. markedet under normale forhold, da det er en varig invaliderende lidelse jeg har. Jeg kom på et 9 ugers kursus på Kompetencecenter Vejle (REVA), hvor jeg dog lavede en aftale med dem om, kun at komme hveranden dag, da hver dag ville blive for meget.

April 2010 afsluttede jeg kursus, og Kompetencecenteret sendte en lang slutrapport til min sagsbehandler. Kompetencecenteret måtte ikke anbefale hverken fleks eller førtidspension, men de sagde til mig, at de håbede det skinnede igennem, at de anbefalede førtidspension.

Min sagsb. havde en anden mening, hun sagde at det ikke holdt en meter, i Pensionsafdelingen, - at hvis bare man kunne arb. 2 timer om ugen, skulle man det, selv om det så betød man måske skulle have hjælp til noget praktisk i hjemmet! Hun ville indstille mig til fleks, men sagde dog, at det måske i sidste ende ville ende med Pension alligevel!

Dette sagde hun i maj 2010. Jeg afventede derefter indkaldelse til fleksjobsudvalget. Sommeren 2010 blev jeg syg, med kronisk diarré og mavesmerter. Det stod på i 4 mdr. inden lægerne endelig, og efter diverse kikkertundersøgelse, samt talrige indlæggelser, endelig kunne stille en diagnose. Jeg har en kronisk tarmbetændelse, og skulle have Binyrebarkhormon.

Mens dette stod på, kontaktede jeg min sagsbehandler, og fortalte jeg var syg. Hun havde intet foretaget sig i de måneder, ikke kontaktet Fleksudvalget! - og nu ville hun afvente en diagnose, før hun gik videre. Sidst november fik jeg diagnosen, og kontaktede straks min sagsbehandler, og bad hende indhente papirer. Det lovede hun, men da jeg var til kontrol på sygehuset i feb. 2011, havde hun intet indhentet!

Jeg var til møde hos hende ca. 1 marts. Hun lovede, at nu skulle hun nok indhente papirer, og tale med lægekonsulenten, om ikke pension er det bedste! Jeg sagde til hende, at jeg ikke udholder den uvished mere, og det påvirker mig rigitg dårligt psykisk!

Jeg kontaktede hende så i går, og spurgte om hun havde fået indhentet papirer. nej, det havde hun simpelthen ikke nået, og nu gik hun på ferie i en uge

Jeg føler jeg bliver nødt til at tage sagen i egen hånd, selv søge pension, men vil bare at det bliver gjort ordentligt, så det ikke "skader" min sag. Jeg fik aktindsigt i 2008, men fik dengang at vide, at hvis jeg søgte pension, ville jeg få afslag.

Jeg synes sagen er anderledes nu, hvor jeg er afklaret, og oveni har fået en kronisk sygdom, jeg skal leve med resten af mit liv. Håber I har nogle gode råd til hvor jeg starter.

Har også overvejet at klage til Socialudvalgsledelsen(?) Jeg var så glad for endelig at blive afklaret for et år siden, og så sker der bare INTET! Det er simpelthen så deprimerende. Jeg går til samtaler på psyk. afd. og min psykolog har også udtrykt, at uvisheden IKKE er god for mig! PS. Bor I vejle, og er 44 år. Mvh.

- glemte at sige at jeg er i match gruppe 4-5 !
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 09:20   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg havde læst det!

Men du kan læse mit indlæg.

Heril kan tilføles at du bør starte med aktindsigt.

herefter ansøge på forelæggende grundlag.§17.

Ved ansøgningen vedlægger du bilagsliste, så du sikre at de relevante dokumenter, ligger i sagen.

Husk at henvise til bilagsliste, under underskrift på ansøgningen, som bare skal være kort 1-2 linjer.

Du kan ikke skade din sag, da du jo er på kontanthjælp, allerhøjest blive klog på, hvad komunen mener der måtte mangle.

Alternativt kunne du ansøge om enten fleks, alternativt pension efter §17, i samme ansøgning.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 16:37   #18
Story
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Lokation: vejle
Alder: 57
Indlæg: 76
Styrke: 17
Story er ny på vejen
Hej igen.

Tak for svar. Jeg har anmodet om aktindsigt, samtlige steder. Nu må jeg bare have lidt tålmodighed.

Mvh. M.
Story er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension