K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: Er vi i fagforening
Ja jeg er i fagforening 18 24,32%
Nej jeg er ikke i fagforening 23 31,08%
Jeg er i fagforening men har ikke brugt deres hjælp 7 9,46%
Jeg er i fagforening og har brugt deres hjælp 26 35,14%
Stemmere: 74. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2008, 13:50   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj jeg tror at du har fat i noget der, der er netop rigtigt mange der ikke ved at der er rigtig god hjælp at hente i fagforneingen når man kommer i klemme i systemet...

Citat:
bmdc skriver
Kontigentet blev nedsat med ca. kr 175.00 da jeg blev tilkendt en førtidspension men da pension er med kontrol efter 2 år (okt.08) har jeg valgt ikke at melde mig ud, jeg betaler også til efterløn, det er måske derfor at der er stor forskel på satserne.
kan godt forstå at du vælger at være medlem stadigvæk når din pension havde så kort en frist (en af de pensioner der i følge christiansborg ikke findes ) og jeg vil da også tro at grunden til at dit kontingent er så højt er pga din efterløn..

Kan jo se at Juliane i samme fagforening betaler 216 helårligt så det er jo noget af en pris forskel på jeres

Men nu tror jeg jo på at du i okt bliver tilkendt pension igen og denne gang må man vel så forvente at den bliver til en blivende .. og så er der vel nogle regler for den efterløn man har gået og betalt ind til
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 13:57   #32
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Det kan altid betale sig at være medlen af en fagforening, er selv i METAL en af de dyre, hvis økonomien halter er de til at tale med så man ikke bliver smit ud.
Kontigent og efterløn ca kr 1200. Og det kan stadig trækkes fra.

Hansen
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 14:09   #33
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
og så er der vel nogle regler for den efterløn man har gået og betalt ind til
Meldte mig ud af fagforening og efterløn da jeg røg på kontanthjælp... da jeg fik tilkendt førtidspension fik jeg udbetalt de indbetalte bidrag til efterløn fratrukket afgift.
Men der er lavet et eller andet fusk med efterlønsbidragene så alt det man betalte ind til efterlønsordningen før reformen sidst i halvfemserne er forsvundet ud i den blå luft.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 16:45   #34
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry

det var ikke meningen med fleksjob ordningen at man skal være medlem af fagforening men det er det blevet fordi der er så mange sager der smøler...fagforeningen skal samarbejde med kommunen i fleksjobsager .

Man får mindre i ledighedsydelse end dagpenge og samtidigt har man ingen relle rettigheder i en fagforening derfor er det faktisk latterligt at fleksere også skal være medlem af fagforeninger...

Delta nr.2/2005 HK.

John dahl roser i sidste nummer af Delta den nye HK+ lønforsikring. Det er der god grund til for de af HK's medlemmer, der kan benytte den!Vi er dog nogle medlemmer, der ikke kan blive omfattet af den forsikring.

Det er os, der er ansat i fleksjob. Vi er erhvervsaktive og måske aktive HK-medlemmer, men alligevel er vi ikke helt rigtige medlemmer.

Vi er ikke medlem af a-kassen, da vi som fleksjobbere ikke opfylder betingelserne for at stå til rådighed for det ordinære arbejdsmarked. Vi, som er ansat i fleksjob, vil også gerne have mulighed for at tegne en ekstra forsikring, som gælder for os ved ledighed.

Hvis man bliver arbejdsløs efter et fleksjob, er det kommunen, der udbetaler ledighedsydelsen, som er 91 procent af dagpengene.

Når man er i arbejde som fleksjobber, er man en del af arbejdsmarkedet. Men hvis man bliver arbejdsløs, overføres man til det sociale system – man bliver klientiseret – og det ønsker vi ikke.

Fagbevægelsen, specielt LO, bør være mere udfarende og mere aktiv i den problematik, der er i, at vi i nogle situationer er en del af arbejdsmarkedet og i andre en del af det sociale system.Jeg er klar over, at det er lovgivningsmæssigt bestemt, at man som fleksjobber er henvist til sociale ydelser, når man bliver ledig. Men hvis fagbevægelsen ikke arbejder aktivt for, at vi, der er i fleksjob, er en del af arbejdsmarkedet, også når vi bliver ledige, vil vi mange steder blive ved med at være "fleksjobbere" i stedet for kolleger.I Landsforeningen af Fleks- og skånejobbere får vi mange henvendelser om faglige problemer. Vi anbefaler dem altid at kontakte deres faglige organisation.

Desværre møder vi mange, som ikke er organiserede. Fagbevægelsen har en stor opgave med at få gjort de ansatte i fleksjob opmærksom på, at det er fagbevægelsen, der skal varetage deres interesser i forhold til løn og ansættelsesforhold.

Mange tror fejlagtigt, at kommunen varetager disse interesser.Hvis man som ansat i fleksjob skulle være medlem af en a-kasse for at få understøttelse ved ledighed, ville det også falde mere naturligt for den fleksjobansatte at være medlem af den relevante faglige organisation.Så derfor, John Dahl, LO m.fl. hjælp os i fleksjob, til at blive "rigtige kolleger" og ikke "en der er ansat i fleksjob".

Merete Hornecker
Landsforeningen af fleks- og skånejobbere
www.lafs.dk


Se det kunne jeg forstå..men hvad har fagforeninger gjort for os...INTET andet end hjælpe med løn men vi mangler at de også kæmper for bedre vilkår for os...men jeg hører intet om det fra LO HK FOA OG så videre.



Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 07:42   #35
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Psykiske arbejdsskader afvises

Det står der i politiken i dag:
Citat: Trods en lovændring i 2005, der skulle anerkende flere, bliver kun meget få psykiske arbejdsskader anerkendt.

97 procent af de 2.822 danskere, der anmeldte en psykisk arbejdsskade i 2006, blev afvist.

Og det offentlige har et indlysende problem, når så mange mennesker bliver afvist med deres psykiske skader. Citat slut

Læs hele artiklen her.

Utroligt hvad de ski' politikere prøver at løbe fra. De lover så meget, men holder så lidt
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 19:00   #36
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
husk også den her...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 14:42   #37
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
vupti...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 17:44   #38
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
han begik den dumhed - for 10 år siden - at høre efter dem, der siger, at når man har et fleksjob så skal man ikke være i fagforening. Det har man ikke noget at bruge til.

Ditto det fik jeg også afvide og er ikke medlem af nogen fagforening
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 13:08   #39
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

op i toppen igen..
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2008, 15:03   #40
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Jeg er medlem af SL. Bare lige en oplysning !

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fagforening? kkkk Alt det andet 3 14-02-2011 12:19
fagforening thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 10-02-2011 05:16
Fagforening Manne76 Spørgsmål ang fleksjob 3 27-01-2011 11:35
Fagforening wipo Alt det andet 6 21-08-2009 23:52
Fagforening... Kjersti Dit og Dat 6 23-07-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension