K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2012, 18:08   #51
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Hej Zentamama

Jeg kan ikke li at få noget galt i halsen, derfor vælger jeg altid selv det som jeg tage i munden , og derfor har jeg også sprunget råderetten over, til glade for dem som vil flytte ind til min bolig og få alt det som jeg har lavet for flere tusinde dkr., som gevinst. Men, sådan er livet... bøv…

Jeg synes Zentamor at det vil være interessant hvis du kom med forklaring på den større forskal på oprettelsesgebyr. 3000 kr. contra 500 kr.?

Det vil være mere interesant for mig i stedet for dine bekymringer om min hals.

Pt. Hvordan det som du lige skriver kan passe med Pophårs problemer, netop i forbindelse med råderetten?
Den kan jeg altså ikke greje.
Om de lejere der kommer efter dig, får gavn af dine forbedringer er meget tvivlsomt, der er jo ingen garanti for at de forbedringer er korrekt udført - det er b.la dèt der lægges vægt på og kontrolleres for OG betales for, når folk benytter deres råderet og får samtlige tilladelser/godkendelser i hus og dermed en garanti for, at deres investering i en lejet bolig på den måde er beskyttet, indtil nedskrivningsperioden er slut. Det ville ikke være rimeligt at betale indskud og husleje hvis f.x el og vandarbejde er udført af klamphuggere og med skodmaterialer som DU er godt tilfreds med og syntes er luxus og godt nok til de næste.

En forklaring på prisforskelle på gebyr, kunne være, at i et boligselskab der administrerer 500 lejemål er der måske i forvejen ansat uddannede blikkenslagere og elektrikere, som er eksperterne til at godkende de forbedringer lejer får lavet og investerer i, i modsætning til det boligsselskab som administrerer 30 lejemål og som køber blikkenslager og elektrikker udefra - det kunne også være et dyrere kontorhus med mange ansatte til at administrere de 500 boliger i Storkøbenhavn et sted, fremfor et ydmygt kontorlokale med èn ansat et lille sted på Fyn.

Sådan er det også med tandlæger/advokater - en tandlæge i en ydmyg sidegade er nok billigere en den tandlæge der har valgt sin klinik på byens dyreste strøggade.

Men Karo, vi bliver ikke enige - ham PerBenny går ind for billige ensartede gammeldags lejekaserner, ingen må i kvarteret have mere end andre for så går det ud over de svage! Ingen må have bil, for så er de rige og bruger vand og parkeringspladser på de svages bekostning! - og det almennyttige man bor i, dèr florerer "kammerateri" og fup og svindel med de fælles midler - på trods af alverdens kommunal kontrol med almennyttigt byggeri. Jeg kan ikke følge tanken og endnu mindre forstå den.

Jeg syntes netop det er rigtig dejligt, at folk kan investere i deres lejeboliger og at der netop er plads til forskelligheden, det kan godt være naboen bruger det fælles vand til bilvask - men jeg husker med vild glæde, fælles vandkampe i den fælles gård med det fælles vand, mens dem uden unger smilende så på og andre fik vasket deres lille søndagsdyt.

Råderetsregler er for beskyttelse af dig som lejer, der gerne vil have din helt egen måde at bo på og ikke bare vil "nøjes" med boligforeningens standart, og som kan og vil betale prisen for f.x et luxuskøkken/bad - det er tit et spørgsmål om priotering, også for de såkaldt svage om man bruger sine penge til smøger eller på nyt og lækkert til sin bolig. Jeg har f.x 3 hunde som koster - regner jeg ud på papir så har jeg ikke råd, men den klares alligevel. Lidt det samme med min/vores bil, vi har ikke råd på papiret, med det går alligevel. Jeg tror sagtens på, at for en "svag" i almennyttigt, som betaler selv for et nyt køkken, måske ikke ligefrem har råd men alligevel "ofrer" lidt for den glæde en ting ellers kan give.

Jeg tror ham PerBenny er dybt misundelig, naboen fik goderne (fra forrige lejer) og han fik standart (lejekasernestandart) - surt for ham, men alligevel godt for almenvellet i det almennyttige byggeri han selv valgte at bo i
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 18:37   #52
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Om de lejere der kommer efter dig, får gavn af dine forbedringer er meget tvivlsomt, der er jo ingen garanti for at de forbedringer er korrekt udført - det er b.la dèt der lægges vægt på og kontrolleres for OG betales for, når folk benytter deres råderet og får samtlige tilladelser/godkendelser i hus og dermed en garanti for, at deres investering i en lejet bolig på den måde er beskyttet, indtil nedskrivningsperioden er slut. Det ville ikke være rimeligt at betale indskud og husleje hvis f.x el og vandarbejde er udført af klamphuggere og med skodmaterialer som DU er godt tilfreds med og syntes er luxus og godt nok til de næste.
Disse forbedringer og reparationer som jeg selv har betalt for, er udført af autoriserende håndværker og jeg har fakturer på alt dette, både EL og VVS. Nu kender vi ikke hinanden, derfor kender vi hellere ikke til vores opfattelse af luksus.

Men alt det som er blevet skiftet ud af mig er alm. Dansk standart anno 2011, mens det som er blevet udskiftet af mig, var fra DDRs tid.

Så jeg vil helt bestemt mene, at det blive stor gevinst for dem som flytter ind i den bolig.

Der er hellere ikke nogen Zentamor, som vil at vi skal være enige i det vi ser, opfatter eller konkluderer for den gang skyld.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 19:32   #53
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Disse forbedringer og reparationer som jeg selv har betalt for, er udført af autoriserende håndværker og jeg har fakturer på alt dette, både EL og VVS. Nu kender vi ikke hinanden, derfor kender vi hellere ikke til vores opfattelse af luksus.

Men alt det som er blevet skiftet ud af mig er alm. Dansk standart anno 2011, mens det som er blevet udskiftet af mig, var fra DDRs tid.

Så jeg vil helt bestemt mene, at det blive stor gevinst for dem som flytter ind i den bolig.

Der er hellere ikke nogen Zentamor, som vil at vi skal være enige i det vi ser, opfatter eller konkluderer for den gang skyld.
Hvorfor vil du så ikke beskytte de penge, tid og energi - du har lagt i at få udskiftet gammelt DDR l... med det nye? Flytter du nu, så vil alt gå tabt når du ikke har tilladelser og godkendelser fra ejer af boligen. Fakturaer er desværre ikke nok, du bor til leje og det lejede skal trods alt have en vis standart og ejer en vis garanti for, at der ER en værdistigning af det de ejer.

Men du har måske penge nok, hvad ved jeg

Jeg ville gøre det, beskytte mine få værdier - og syntes klart andre burde gøre det samme, især når de har muligheden. Den eneste der snydes her, er dig selv, men ok - indtil videre, er det jo et frit land med helt frie valg
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 20:15   #54
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Hvorfor vil du så ikke beskytte de penge, tid og energi - du har lagt i at få udskiftet gammelt DDR l... med det nye? Flytter du nu, så vil alt gå tabt når du ikke har tilladelser og godkendelser fra ejer af boligen. Fakturaer er desværre ikke nok, du bor til leje og det lejede skal trods alt have en vis standart og ejer en vis garanti for, at der ER en værdistigning af det de ejer.

Men du har måske penge nok, hvad ved jeg

Jeg ville gøre det, beskytte mine få værdier - og syntes klart andre burde gøre det samme, især når de har muligheden. Den eneste der snydes her, er dig selv, men ok - indtil videre, er det jo et frit land med helt frie valg
Det var også mening, at sådan skulle det gå Zentamor og jeg fik alle tilladelser, men om gebyret for at oprette råderatssag/bog på 3000 kr. fik jeg først fortalt efter jeg har udført forbedringer. Smart ikke?

Og det vil jeg ikke betale for, fordi jeg finder beløbet urimmeligt høj og er i fuld ovebevisning om, at den boligforening er ikke interesserer i, at folk bruge råderetten.

De tjener penge på, at selv instandsætte boliger ( fiktivt ) efter en fraflytter og det har jeg skrævet om.

Men det blive Beboerklagenævnet som skal komme med afgørelsen i sagen.
Min dokumentation er i orden og sammen med beviser over boligens tilstand på ovetagelses tidspunkt og de stadigvæk manglende udbedringer, få jeg nok medhold i sagen.

Sidst redigeret af Karo; 21-01-2012 kl. 20:22.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 20:50   #55
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det var også mening, at sådan skulle det gå Zentamor og jeg fik alle tilladelser, men om gebyret for at oprette råderatssag/bog på 3000 kr. fik jeg først fortalt efter jeg har udført forbedringer. Smart ikke?

Og det vil jeg ikke betale for, fordi jeg finder beløbet urimmeligt høj og er i fuld ovebevisning om, at den boligforening er ikke interesserer i, at folk bruge råderetten.

De tjener penge på, at selv instandsætte boliger ( fiktivt ) efter en fraflytter og det har jeg skrævet om.

Men det blive Beboerklagenævnet som skal komme med afgørelsen i sagen.
Min dokumentation er i orden og sammen med beviser over boligens tilstand på ovetagelses tidspunkt og de stadigvæk manglende udbedringer, få jeg nok medhold i sagen.
Det gør du da muligvis, får medhold. Det er derfor der er oprettet klagenævn, for at de skal bruges i tilfælde af tvister eller uenighed. Nogle vinder og andre taber.

Men at du finder beløbet urimeligt højt og at der muligvis ikke står noget i din lejekontrakt om råderetsregler der gælder for nuværende dèr hvor du bor, tror jeg ikke får nogen betydning - i almennyttigt kan regler/kutymer ændres på et splitsekund, sådan alt efter en politisk situation og vedtagelse af nye love og regler. Råderetsregler har ikke altid været der, vi skal ikke mange år tilbage til den tid hvor folk ikke selv måtte skifte en pakning (firkantet sagt) på udlejers vandhane.

Langt hen af vejen, må man selv holde sig orienteret om gældende regler der er i ens boligområde lige nu, evt. ved at kontakte boligselskabet eller lejerforeningen - og lidt grumt sagt, også læse diverse beboerblade og skrivelser, hvad mange ikke gør eller gider. Allerbedst hvis de møder op, og af den vej er med til at påvirke fælles beslutninger.

Så god vind med din klage/klager - det går enten galt eller godt.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 13:11   #56
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
....

Men at du finder beløbet urimeligt højt og at der muligvis ikke står noget i din lejekontrakt om råderetsregler der gælder for nuværende dèr hvor du bor, tror jeg ikke får nogen betydning - i almennyttigt kan regler/kutymer ændres på et splitsekund, sådan alt efter en politisk situation og vedtagelse af nye love og regler. Råderetsregler har ikke altid været der, vi skal ikke mange år tilbage til den tid hvor folk ikke selv måtte skifte en pakning (firkantet sagt) på udlejers vandhane....
I alle tvistsager skal man forholde sig til aktuelt situation og til situationen på aftalens indgåelsestidspunktet, dvs. i dette tilfald dato på lejekontrakten.
Alt det hvad boligselskabet eller lejer måtte eller ikke måtte før i tiden er irrelevant.

Jeg har 1 år til at ophæve aftalen på grund af at boligselskabet nægter at udføre reparationer, men økonomiske tvistigheder og det at jeg lid økonomisk tab, skal behandles af nævnet og af boligretten hvis jeg vil have erstatning.

Og det er boligselskab klar over. De ved at jeg vil flytte og de vil gerne at jeg flytter, fordi jeg er for dyrt for selskabet, det fik jeg fortalt.

Hvis der var planer om det ene med det andet, så lejer skal have oplysninger om alt dette, før indgåelsen af aftalen, ellers aftalen er blevet indgået under falske forudsætninger og i ond tro, med henblik på at opnår et økonomisk gevinst ( lejeindtægter ).

Det er faktisk nok, at sansyneligt gør, at modparten havde disse hensigter og det kan jeg i kraft af mail korrespondance og foreningens/administratorens dumdristige skriftlige forklaringer/indrømmelser.

Men nok om min sag, jeg græder ikke, nok fordi jeg har oplivet noget som var 10 gange værre.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Almen afd. under Ydelsesservice ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 21-07-2012 12:01
lægekonsulent vs.almen læge nielsen17 Alt det andet 2 23-03-2012 09:05
At bo til leje i almen boligbyggeri. Karo Politik og Samfund 14 01-12-2011 21:44
Fup og Fidus Karo Politik og Samfund 6 20-04-2011 11:00
Regeringen har glemt løfte om billigere boliger Webmaster K10 Nyheder 0 02-01-2009 01:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension