K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 16:27   #21
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har han ikke fratrukket de 25 kkr som acontobetaling for det arbejdet, der er udført fra advokatens side? Beløbet afregnes så senere med den eksakte advokat- og evt. øvrige udgiftshonorarer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 16:29   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lyder rigtigt godt at der ikke modregnes..

Et a conto honorar er lige som når du indbetaler a conto til varme..

Det betyder at der indbetales et beløb og så gøres regningen op senere.. er der indbetalt for meget får du noget retur, og er der indbetalt for lidt, får du en efterregning.

Så du skal måske skrive til advokaten og få helt styr på hvad han koster.. om du afregner en timepris eller han skal have en procentdel osv..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 16:55   #23
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og de fleste advokater er dygtige nok til at tage et dækkende acontobeløb, så de ikke efterfølgende skal ud og opkræve kunden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 06:12   #24
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Se følgende link som privatrådgiverne har lagt ud på facebook. En løbende erstatning må ikke modregnes i kontanthjælpen: http://www.3f.dk/midtlolland/nyheder...%20rettigheder
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 22:29   #25
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Hej
Så prøver jeg lige og skriv herinde...
Håber i lige kan hjælpe her.

Min sygedagpenge ophøre d. 30.-6-2013 og så skal jeg søge kontanthjælp som er på 10.500 kr før skat. ( jeg er 27 år og enlige )

Samtidige får jeg 9.500.- før skat af PFA for Tabt erhvervsevne hver måned så længe jeg fortsat er syg.

Mit spørgsmål er:

Er det så bedst at lad være med at søge kontanthjælp og bare leve for min ydelse fra PFA?
Og så "overleve" for 1000.- mindre før skat.?

Eller er det bedst at søge kontant hjælp og så modregner de min ydelse og så får jeg kun 1000 kr i kontanthjælp efter min ydelse modregnes ?

Jeg orker ikke at blive behandlet som L..... Af kommune og alle de papir som jeg skal udfylde og bilag som skal vedhæftes magter jeg ikke.

Med de sygdom jeg har er det en MEGA opgave som jeg slet ikke har energi til.
Jeg skal til at klage over afgørelsen men kan se at det kan tage 9 mdr at behandle en klage så tænker at jeg vil prøve at "overleve" på min ydelse til afgørelsen kommer.

Kan nemlige heller ikke rigtig se bogen ide i at søge kontanthjælp nu hvor min ydelse alligevel bliver modregnet..

Hvad synes I ?

Og hvor meget modregner de af ens løbende ydelse? Er det alle pengene eller kun en procent del?

Nogen der har været i samme situation ??
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:09   #26
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Engangsydelser er ikke skattepligtige og skal ikke modregnes. Det skal loebende ydelse, da det ikke er en engangsydelse.

http://www.ask.dk/da/Nyttig%20viden/...r-og-skat.aspx

Jeg laeser en masse svar som modsiger det som der staar paa ask hjemmeside
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2013, 23:17   #27
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Min ydelse har intet med ASK at gøre. Jeg får udelukket en månedlig ydelse af PFA Pension i forbindelse med min pension aftale som jeg har hos dem..

Nogen som ved om regler vedr det ??


Min kæreste er på kontant hjælp og fik en erstatning af ASK som engangsbeløb og kommunen har aldrigt sagt noget til det...
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 06:44   #28
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det er jo dét jeg siger, at engangsydelser ikke skal modregnes, men løbende ydelser er skattepligtige og bliver modregnet kontanthjælpen.
Jeg kan ikke se, hvad der sku være forskel på din PFA TAE erstatning og en alm løbende ydelse ved ask.

I mine øjne er de begge skattepligtige.
Men du kan vel ringe til PFA og høre dem ad?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 10:07   #29
Anja-10
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2011
Lokation: Aarhus Kommune
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Anja-10 er ny på vejen
Bliver hele beløbet modregnet ved du det ?
Og hvis man f.eks får kontanthjælp indtil afgørelsen over klagen kommer, og man skulle havevære på sdp. Får man så modregnet sin kontanthjælp når man skal få tilbagebetalt sin sdp. Eller får man sdp fulde beløb retur ?

Kan se I har diskuteret det herinde men kan ikk rigtig finde rundt i det ?
Anja-10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 11:19   #30
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej, jeg kender desværre ikke til hvordan de modregner løbende ydelser.

men jeg tror det er sådan her:
Du får 9500 i løbende ydelse. KTH sats er 8500 - differencen er 1000. så meget kontanthjælp kan du få. der er selvf os nogle kriterier som formue osv som skal indgå om du er berettiget.

Du bliver nødt til at se på, hvad du vil få ud af at søge kth lige nu.
er din sag afklaret, har ud gang i en masse ting med kommunen i forvejen osv osv.
Du har ingen forpligtigelse overfor kommunen lige nu, men modtager du ydelser derfra, så bliver du muligvis kastebold i systemet, og jeg ved ikke hvad din sag handler om. Du må se på om det er dét værd eller ikke.

Det lyder lidt indviklet det spørgsmål, så jeg vil forsøge at forklare dig mit sagsforløb, så kan du se hvordan det bliver foretaget.

01.09-12 Sygedagpengestop
01-09-12 ryger på kontanthjælp
01-09-12 anker sagen til BAN
23-04-13 BAN afgørelse berettiget til sygedagpenge
27-06-13 Modtager tilbagebetalt sygedagpenge som jeg var berettiget til.

Måden det regnes ud på, er at de går ind og kigger på hvor mange penge du har modtaget under kontanthjælpen, og så modregner de i sygedagpenge ydelsen, således her:

KTH sats minus sygedagpenge sats og så er der difference.

Jeg prøver at lave en udregning så du kan se hvordan det er.
16.0000 (SDP) minus 6767 (KTH)
Difference 9233
Så mange penge mangler jeg hver måned, du skal nu gange de antal måneder du har modtaget kontanthjælp for at se hvor mange penge du réelt set mangler.

Lad os så sige det er 11 måneder. = 101563 så meget sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, vil du modtage. der skal selvf trækkes skat fra.

Men jeg har bare gjort det således her.
under sygedagpenge fik jeg 11.000 udbetalt, under kth fik jeg 5500. differencen på 5500 mangler jeg hver måned x 11
Så meget vil jeg få udbetalt.

Kommunen går ind og modregner, du skal IKKE tilbagebetale kontanthjælp og så modtage sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, af den årsag at du skal stilles som om, at du aldrig havde modtaget kontanthjælp.

Hvis dit sagsforløb er det samme som mit selvf. at du har fået medhold i BAN, om at du er berettiget til at modtage sdp med tilbagevirkende kraft. Jeg har ikke læst alle indlæggene, kun det sidste du har spurgt om.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregning af Kontanthjælp eft. arb på 1 mdl ? Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 06-05-2013 19:24
Modregning i kontanthjælp efter erstatning khas Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 22-04-2013 18:01
Modregning i kontanthjælp Tin Alt det andet 4 28-11-2011 22:16
MOdregning af kontanthjælp. Betz1985 Alt det andet 2 25-09-2009 14:11
Kontanthjælp og arbejdsskadeerstatning supersus Dit og Dat 4 22-01-2009 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension