K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2013, 17:08   #1
madsv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
madsv er ny på vejen
Kontanthjælp og løntilskud

Hej med jer,

Jeg har nogle spørgsmål.

Jeg har desværre mistet mit job, så både min kone og jeg er nu på kontanthjælp. Jeg vil gerne i gang med at læse her til september, men desværre så vil vi så miste begge vores kontanthjælp, da min kone er ikke EU-borger. Mærkelige regler, men sådan er det jo åbenbart. Jeg skulle mene at det ville være bedre at jeg uddannede mig og så der bare skulle betales SU til mig plus kontanthjælp til min kone.

Min kone vil gerne søge et løntilskudsjob. Så vidt jeg kan forstå på lovgivningen, så kan hun godt få det, hvis hun er på kontanthjælp eller f.eks. er ægtefælleforsørget, f.eks. når jeg er på SU. Vi har snakket med kommunen om løntilskudsjob, men det er ikke særlig villige til at hjælpe. Beskæftigelsesrådgiveren sagde at vi skulle finde det selv. Lidt underligt svar eftersom min kone spurgte om hjælp til det.

Men mit spørgsmål er så. Hvornår finder man et løntilskudsjob. Min kone er fysioterapeut, så hvad ville I anbefale. Skal hun kontakte alle sundhedshuse og hospitaler i området ca 100 km herfra, kan det betale sig at melde sig ind i fagforeningen og evt få noget rådgivning derfra eller hvordan gør man det.

Vi ved desværre ikke så meget om det og det er derfor at vi spørger.

På forhånd tak

Ana og Mads
madsv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 19:43   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Din kone skal have autorisation fra Sundhedsstyrelsen for at kunne agere som fysioterapeut.
http://www.sundhedsstyrelsen.dk/Udda...oterapeut.aspx

Sidst redigeret af stampe; 01-07-2013 kl. 20:00.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:01   #3
madsv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
madsv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Din kone skal have autorisation fra Sundhedsstyrelsen for at kunne agere som fysioterapeut.
Det har hun allerede. Hun skal bare have 6 måneders ansættelse, så får hun autorisationen permanent. Så det er der fuldt styr på
madsv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:09   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://ams.dk/Borgerservice/Lontilskud.aspx

Som jeg læser det er det også bare med at komme i gang med at søge...

Det er bare at ansøge som normalt og så tilføje at man er berettiget til løntilskud, og hæfte noget ved hvor det fremgår hvor meget arbejdsgiveren kan få..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 20:55   #5
madsv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
madsv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
http://ams.dk/Borgerservice/Lontilskud.aspx

Som jeg læser det er det også bare med at komme i gang med at søge...

Det er bare at ansøge som normalt og så tilføje at man er berettiget til løntilskud, og hæfte noget ved hvor det fremgår hvor meget arbejdsgiveren kan få..
Problemet er bare at jobcenteret siger at vi selv skal søge, men f.eks. her så står der på Region Nord at det er jobcenteret som skal formidle kontakten. Det er jo rimelig forvirrende at de to statslige institutioner siger noget forskelligt.

Så altså jobcenteret siger vi selv skal søge, men arbejdsgiveren altså region nord, siger at det er jobcenteret som skal stå for henvendelsen.

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...48572450,d.Yms
madsv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:33   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det der jo ikke noget forkert i men kan jo godt støve tilskuds jobbene op og så klare jobcentrene papirarbejdet.

Men hvis man er på kontanthjælp og sættes i job med løntilskud,mliver ens indtægt så ikke stadig på kontanthjælps nivo ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 21:55   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske betyder det at I selv skal finde jobbet, og derefter henvende Jer i jobcentret, der så sender papirerne videre til region nord..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2013, 22:15   #8
madsv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
madsv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Måske betyder det at I selv skal finde jobbet, og derefter henvende Jer i jobcentret, der så sender papirerne videre til region nord..
Måske. Vi vil prøve at ringe til regionen i morgen og høre dem ad

Og jo c.l.e.o. man får det samme som på kontanthjælp, men man skal så kun arbejde de timer som svarer til det beløb man får i kontanthjælp efter en eller anden sats plus at man kan få nogle forskellige godtgørelser. Men det vigtigste er jo at man får noget erfaring.
madsv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 01:45   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er lidt det samme system som for fleksjobbere....

De skal også selv finde job nu men det er stadig jobcenteret der skal lave aftalerne...

Så hun kan sagtens selv se om hun kan finde et job og evt forklare arbejdsgiveren at der følger et tilskud med....og når hun har fundet noget...ja så kontakter i bare jobcenteret og så skal de sætte aftalen og tilskuddet i stand...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskud LINGLING Dit og Dat 4 11-01-2013 06:51
Job med løntilskud Abraxus Politik og Samfund 3 14-12-2012 11:01
løntilskud maibrit Alt det andet 2 09-06-2010 19:42
Løntilskud Lars Dubo Spørgsmål ang fleksjob 1 15-12-2008 19:26
Løntilskud? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 4 28-07-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension