K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2010, 17:58   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
3. du er under eller venter på lægelig behandling,
som forventes at kunne få dig
tilbage på det ordinære arbejdsmarked
inden for 2 år
Mon ikke din mand kan falde ind under punkt 3 nævnt her?
Hej,

Jeg tænkte på pkt. 3 i §27, men Katharina, den er jo ikke 2 år, men kun 52 uger altså 1 år !!??

Betina, normalt "må" vi på K10 ikke skrive 2 indlæg direkte efter hinanden, men jeg gør det lige så du ved det.

52 uger eller 2 x 52 uger Katharina eller andre hvad er det rigtige ?

EE

Ps. du skal blot "trykke" på redigér knappen når du skal rette eller tilføje noget og dette kan du gøre i op til 6 timer efter indlægget.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 19:13   #12
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Betina,

Det lyder bare ikke så godt når d. 31/10 er lige om hjørnet.....

I morgen må I agere på det Andersine foreskriver med at få lægernes udsagn for det ene og det andet, alt andet lige vil man i afslaget skrive at lidelsen ikke er stationær, og arbejdsprøvning ikke er foretaget mm.

Mens I venter på lægerne, så ville jeg skrive til sagsbehandleren at der bør være mulighed for forlængelse af sdp. iht. §27 stk... jeg husker det ikke lige, men pointér den i mailen, for som jeg ser det er hun blot igang med at skrive et skriftligt stop af sygedagpenge. I venter jo ikke på noget fra kommunen af vel ?

Mvh. EE
Hej

Vi har sendt et langt brev pr. mail med forskellige §§, så venter vi derefter udspillet, vel at mærke et skriftligt svar, som vi har forlangt på vores bemærkninger.
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 19:13   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
Vi har fået en partshøring og den regerede vi omgående på, bla. med en arbejdsprøvning. Vi sendte en mail til hans sagsbehandler. Hun ringede hertil og snakkede med min mand, at sagen var faldet på gulvet. Det var kun mundtligt, vi har ikke fået en skriftlig afgørelse endnu.
Ok

Så ville jeg nok foreslå, hvis I vil anke, sige til jobcentret, at I vil klage over afgørelsen og at kommentarerne til klagen kommer senere efter, I har fået den skriftlige afgørelse. Husk at klage inden 4 uger fra afgørelsen. (det gælder fra det mundtlige afgørelse, men når han får den skriftlige afgørelse, forlænges den ydeligere med 4 uger derfra).

Inden man afleverer kommentarer til klagen, kunne man som Andersine og Enteneller foreslår, få skaffet de lægeoplysninger og lignende, der gør, at en forlængelse af sygedagpenge kan være en mulighed. (Han skal bevise det netop nu).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 19:41   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Betina1953 Se meddelelser
Hej

Vi har sendt et langt brev pr. mail med forskellige §§, så venter vi derefter udspillet, vel at mærke et skriftligt svar, som vi har forlangt på vores bemærkninger.
Betina, mens I venter, så ryk, ryk og ryk for svar for ellers ender det ud med en klage over afslag som Curls skriver.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2010, 21:26   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er der ikke noget med at ventetiden til operation ikke må medtages, altså at sygedagpengene skal forlænges samme antal uger, som man afventer operation eller anden lægebehandling??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 09:53   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
er der ikke noget med at ventetiden til operation ikke må medtages, altså at sygedagpengene skal forlænges samme antal uger, som man afventer operation eller anden lægebehandling??
Det er da fuldstændigt korrekt Huldra

Så Betina forlængelsen burde kunne ske iht. §27 stk. 3 se §27 som flg.:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Håber du får dette på plads med jeres sagsbehandler.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 12:59   #17
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Hej Enteneller

Tusind tak for svaret. Dette var også det, vi var kommet frem til og har sendt en mail om det i går.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 13:36   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Betina,

Det var godt, så er det bare med at rykke for svar så I får vished for om sagsbehandleren er enig heri. Man kan jo sagtens anmode om hurtigt svar, da sdp. stop jo er lige om hjørnet.

Held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2010, 15:17   #19
Betina1953
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2010
Indlæg: 85
Styrke: 15
Betina1953 er ny på vejen
Forlængelse af sygedagpenge

Hej Enteneller

Vi har rykket for et svar inden d.27.oktober.

Hej Betina
Betina1953 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 20:02   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I morgen må I agere på det Andersine foreskriver med at få lægernes udsagn for det ene og det andet, alt andet lige vil man i afslaget skrive at lidelsen ikke er stationær, og arbejdsprøvning ikke er foretaget mm.
Ja, for sagsbehandleren har behov for en vished om, hvad der skal ske, ved man det ikke, er man nødt til at træffe beslutning ud fra det, og det giver et negativt resultat.

Jeg ville spørge, om sagsbehandleren ikke kan indhente en status, hvor der spørges om forventet varighed ift. ventetid, operation, restitution, samt resultat af operationen, og mens de venter de max 3 uger på, at få svar retur, udsætte afgørelsen - det må man nemlig godt i 4 uger, hvis man venter på nogle akter, som kan ændre den umiddelbare afgørelse. Det betyder, at sygedagpengeudbetalingen godt nok vil stoppe, men hvis lægepapirerne siger det rigtige, og han kan forlænges, så genoptages de med tilbagevirkende kraft!

[QUOTE=Enteneller;130145]Jeg tænkte på pkt. 3 i §27, men Katharina, den er jo ikke 2 år, men kun 52 uger altså 1 år !!??

Betina, normalt "må" vi på K10 ikke skrive 2 indlæg direkte efter hinanden, men jeg gør det lige så du ved det.

52 uger eller 2 x 52 uger Katharina eller andre hvad er det rigtige ?

EE
QUOTE]

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
er der ikke noget med at ventetiden til operation ikke må medtages, altså at sygedagpengene skal forlænges samme antal uger, som man afventer operation eller anden lægebehandling??
Det er 2X52 uger, og ventetid på behandling skal trækkes fra i den periode.

Problemet med den forlængelse er, at det skal være lægeligt dokumenteret, at din mand er fuldt arbejdsdygtig efterfølgende, og det er, af naturlige årsager, saftsuseme svært at få lægerne til at love!
Men få talt med de læger, se om ikke sagsbehandleren selv kan hente noget og så ellers kryds fingre!!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Forlængelse af sygedagpenge oceania1020 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-01-2012 17:12
Sygedagpenge forlængelse ihogåh Alt det andet 4 19-01-2010 12:52
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension