K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 16:04   #41
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
og politikere skal ikke tjene så meget som de gør for det fordærver dem.
Der burde indføres en afstemning så politikerne fik løn efter hvad befolkningen synes de har fortjent...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 12:16   #42
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Jeg ved ikke om almindelige mennesker forstår hvad der er ved at ske i DK...prøv at læse det her...de fjerner jo mellemskatten og sætter topskatten ned...hahahaha det betyder at de rige slipper for at betale mellemskat og topskatten bliver sat ned...smart move...DF skal så spille " de gode " " de svages forsvarer" ved at sætte topskatten ned...kan I se det ? Det hele er nøje planlagt og et stort skuespil som snyder middelklassen og UnderDanmark.

Prøv at læse denne forklaring fra Johanne Schmidt-Nielsen . Tøger Seidengaden forklarede også det samme i debatten i går..

http://blog.politiken.dk/johanne/200...r-en-svindler/


Pia Kjærsgaard er en svindler

Skrevet af Johanne Schmidt-Nielsen 26. Feb

103 kommentarer

Pia er en gemen svindler. Mindre kan ikke gøre det. Når kameraerne kører, taler hun om de lavtlønnede og om pensionisterne. Men lige så snart kameraerne er slukket, og forhandlingerne er i gang, så er det Overdanmark, Pia arbejder for.

Hvis ikke det stod klart før forhandlingerne om skattereformen, så må al tvivl i hvert fald være udryddet nu.

Hold øje med mellemskatten.

Men læg nøje mærke til, hvad det er, partiet kræver. De vil have lettelsen i topskatten på 1,5 procent taget af bordet. Det krav er der stor sandsynlighed for, at de kommer igennem med – og efterfølgende vil de med brede smil påpege, at netop de fik trukket reformen i en mere social retning.

Der er bare et lille problem: Det er ikke først og fremmest sænkelsen af topskatten på 1,5 procent, der gør regeringens skatteudspil til en socialt skæv rigmandsreform. Det er afskaffelsen af mellemskatten på 6 procent.

For mellemskatten er i virkeligheden en topskat. Den træder fra i år i kraft ved samme beløbsgrænse som topskatten. Og det er fjernelsen af netop mellemskatten, der betyder, at regeringens udspil vil give enorme skattelettelser til millionærerne og direktørerne i toppen af samfundet.

Og mellemskatten har DF sjovt nok ikke sagt et pip om.


http://blog.politiken.dk/johanne/200...r-en-svindler/

------------------------------------------------------------------------------------

LO forsætter kamp mod rigmandsreform

- Den skide skattereform har i den grad bragt mit pis i kog. Især den fuldstændig skæve fordeling, der ligger i regeringens udspil hidser mig op. Det er den nedre del, der får regningen, det er helt uantageligt, sagde Harald Børsting, på et debatmøde hos Lager, Post og Servicearbejdernes Forbund onsdag.
- Siden i går føler jeg mig knap så alene. Fagbevægelsen har hidtil været alene om kritikken, men i går fandt oppositionen også ud af det, så vi nu er flere om at rejse debatten, sagde Harald Børsting

- Det gør mig vred, at man i den offentlige debat fremstiller det, som om vi alle sammen får skattelettelser. Det lægges frem, som om arbejdsmand Hansen får et par tusind, men det er bevidst politisk manipulation fra regeringens side, så alle accepterer, at de 20 procent, der tjener mest får kolossale skattelettelser. Folk der tjener en million får mindst 30.000 kr.. Så kan I selv gange op, hvor meget Danske Banks direktør henter, det er noget skrækkeligt svineri, sagde han.

http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1440
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension