K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2007, 18:30   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja metsen det er så rigtigt hvad du skriver og ja det er sørgeligt at han viser så lidt forståelse så det er godt du har svaret og fortalt at du har været i 10 år i afklaring og hvad du lever af...jeg kan også kun sende dig en masse varme hilsener og håber du får fred og ro til at komme oven på igen
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 18:41   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, ja, ja, nu kommer jeg... tralala...

Paragraffen hedder §34.

OG.... gæt engang.

Kommunen skal SELV tilbyde den, men det gør den vel ikke altid.

Den handler om boligudgifter osv.

Den er et supplement til boligsikring, men hvis man er på kontanthjælp med loft, så er der et maksimum for, hvor meget man kan få samlet - altså kontanthjælp, boligsikring og §34 kan ikke overstige loftet.

Det er muligt, man også kan får §34, hvis man får ledidghedsydelse (normal takst).

Lidt om paragraffen er her:

Citat:
Bekendtgørelse om særlig støtte efter § 34 i lov om aktiv
socialpolitik
Det kan anbefales at nærlæse hele bekendtgørelsen her:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29850

Citat:
§ 1. Der kan ydes støtte til personer, som har været ude for en ændring af deres forhold, og som er særligt vanskeligt stillede på grund af høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde. Støtten ydes særskilt eller som supplement til udbetaling af kontanthjælp eller starthjælp efter lovens § 25.

§ 2. Støtte kan ikke ydes til personer, der er omfattet af lovens § 34, stk. 3.

Stk. 2. Til et ægtepar, hvor hjælpen efter lovens § 25 kun beregnes til den ene ægtefælle, jf. lovens § 26, stk. 4, eller hvor kun den ene ægtefælle er berettiget til særlig støtte, jf. stk. 1, beregnes støtten til den ægtefælle, der er berettiget til hjælp efter § 34, som til en enlig på grundlag af denne ægtefælles andel af nettoboligudgifterne, jf. dog § 5, stk. 4, § 6, stk. 2, og § 7, stk. 2.

Kapitel 2

Grænsebeløb for den boligudgift, der berettiger til støtte

§ 3. Der kan ydes støtte, når nettoboligudgiften, som opgjort efter § 4:

1) overstiger 2.150 kr. pr. måned for personer, der ikke har forsørgelsespligt over for børn,
2) overstiger 3.100 kr. pr. måned for personer, der har forsørgelsespligt over for et hjemmeboende barn, eller

3) overstiger 3.200 kr. pr. måned for personer, der har forsørgelsespligt over for et ikke hjemmeboende barn.

Stk. 2. For personer, der har forsørgelsespligt over for mere end et barn, nedsættes grænsebeløbet efter stk. 1 med 600 kr. pr. måned pr. hjemmeboende barn ud over det første barn og med 450 kr. pr. måned pr. udeboende barn ud over det første barn, forudsat det udeboende barn har bopæl her i riget.

Stk. 3. For personer, der havde folkeregisteradresse her i riget den 30. juni 2002 og har forsørgelsespligt over for et barn, der opholder sig i udlandet, foretages nedsættelse af grænsebeløbet efter stk. 2, hvis det kan dokumenteres, at den forsørgelsespligtige yder bidrag til barnets forsørgelse.

Stk. 4. For personer, der har opnået folkeregisteradresse her i riget den 1. juli 2002 eller senere og har forsørgelsespligt over for et barn, der opholder sig i udlandet, foretages nedsættelsen af grænsebeløbet efter stk. 2, hvis forsørgeren efter EU-retten ville være berettiget til kontanthjælp.

Stk. 5. De beløb, der er nævnt i stk. 1-2, reguleres en gang årligt den 1. januar med satsreguleringsprocenten, jf. lov om en satsreguleringsprocent. De regulerede beløb afrundes til nærmeste kronebeløb, der er deleligt med 50. Beskæftigelsesministeren bekendtgør størrelsen af de regulerede beløb.

Stk. 6. Grænsebeløbet opgøres på grundlag af den pågældendes forsørgelsespligter på udbetalingstidspunktet.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2007, 14:01   #13
metsen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 70
Styrke: 18
metsen er ny på vejen
Jeg anede ikke, at kontanthjælpsmodtagere som bliver visiteret flexjob, intet får ud af det økonomisk. Jamen det er jo "skønt".
Jeg troede, at det var meningen, at man skulle hjælpes til at blive selvforsørgende. Tsk tsk hvad har de tænkt sig?

§34 har jeg ikke hørt om, men vil da omtale det for min sagsbehandler til næste møde, så takker for at gøre mig opmærksom på den paragraf.

Fandt lige selv det her på nettet:

Personer, der på tidspunktet for visitation til et fleksjob modtager kontanthjælp, vil fortsat modtage kontanthjælp indtil ansættelse i fleksjobbet. Her kan der være mulighed for at modtage særlig ydelse.



Og god jul til dig Hejdien
metsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2007, 18:19   #14
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
hej, ja det siger en del om den kære mands sociale forståelse, han har også i 5 år sagt at nu skulle det kunne betale sig at arbejde som pensionist, men til 1/3 af fagets mindsteløn, som lønnen er nu i skånejob, og diverse modregninger samt hel tv licens og fjernelse af servicekort så er det lige før vi skal have penge med på arbejde.
så hvad har han gjort bortset fra at snakke?
så ham gir jeg ikke meget for.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2007, 07:40   #15
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
jeg glemte at der også bliver modregnet i boligstøtte.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2007, 16:34   #16
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Et rigtuigt politikersvar........Hwem har han hjulpet.....og til hvad.............han skulle selv prøve at sidde på den anden side af disken og føle sin egen HJÆLP
en tese
Er politikkere supermennesker ? er der ikke en i deres omgangskreds eller familie der ikke sidder på den grønne gren eller er alle politikerfamikier forgyldte
Se bare på det sidste udspil fra regeringen de er fuld af løgn.
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Claus Hjort Hexi Politik og Samfund 3 07-12-2010 19:16
Claus Hjort løj for folketinget sun-lady Det er da strengt ! 41 03-06-2009 14:17
Pris til Claus Hjort zuza Politik og Samfund 5 19-05-2008 20:00
Claus Hjort = Kylling Hejdien Dit og Dat 6 02-02-2007 13:32
Dragens mail til og fra Claus Hjort Hejdien Politik og Samfund 4 15-12-2005 14:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension