K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2013, 23:04   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Hvis ens læge bare syntes ens alder er en hindring ligemeget hvad du fejler

Hvor stor chance er der for en førtidspension hvis ens læge bare generelt mener at ligemeget hvad jeg fejler er jeg for ung til at være syg..??

Ved godt der efter de nye regler er meget skrappe krav osv osv, men er egentlig nået til det punkt at jeg ved jeg får det, det er bare et spørgsmål om hvor lang tid de sylter det....

Er nok mest pga min Mcs diagnose som gør at jeg ikke kan gå udenfor min dør uden at blive syg..

Den dag der kommer skraldebiler bliver man syg, den dag naboen har vasketøj ude bliver man syg osv osv...

Har ud over det også Min fibromyalgi/piskesmæld/hypermobilitets syndrom og migræne/kronisk hovedpine...

Jeg har prøvet at lave et brev til min læge som jeg vil læse for ham for at han kan forstå hvordan det er at være mig... (håber han vil høre det)

For hvordan skal jeg ellers forklare ham det, når han ikke vil have at man får en tid bare til at snakke om hvordan jeg har det osv..??

Og jeg er helt ny i hans praksis så han ingenting ved om mig..

Plus jeg ved fra min gamle læge at hun havde holdningen at jeg var jo ikke særlig syg da jeg jo aldrig var til lægen......*øhh*

Ja nu er der så det ved min sygdom at besøg HOS lægen gør mig syg...

Så klog var hun ikke....

Og mine sygdomme er jo kroniske og kan ikke behandles på nogen måde, og der kan ikke medicineres imod dem..

Så hvorfor skulle jeg spilde min tid hos lægen..??

Men nok om det..

Kan min egen læge saboterer mine chancer for pension hvis han sidder med holdningen at lille mig intet fejler...??

Og kan hans udtalelser/holdning om feks at man skal takke ja til alt hvad kommunen gør komme til at virke så¨kommunen ser bort fra min special læge erklæring som siger alt arbejdsprøvning gør mig mere syg så det må de ikke..???

Er nemlig lidt bange for min læges holdning som er at man ikke skal sygemelde sig, og at man skal deltage i alt hvad kommunen tvinger en til ligemeget hvad......


Har aldrig været sygemeldt skal det lige siges....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 06:35   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja det kan han godt, hvis du ikke har papir på du har disse dianosser så er du på den.

men jeg regner med du har papir fra spcial læger og det er dem du skal bruge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 09:00   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvis du søger offentlige ydelse, bør du absolut samarbejde med systemet. Hav tillid til din læge eller prøv at finde en, du kan få tillid til.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 09:45   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så længe du har dokumentation på dine diagnoser fra speciallægerne, og disse har dig under deres vinger, så er det jo bare op til lægen og læse hvad de skriver.
Din læge kan ikke bare ignorerer speciallægerne, og selv sige du ikke er syg - den går ikke.

Og hvis speciallægerne skriver meget konkret, at du intet kan. Så kan din læge da ikke bare sige, at det kan du godt.
- i så fald står du godt hvis du klager over din læge.

Du må kunne læse hvad speciallægerne skriver, og de må have skrevet, at du absolut ikke tåler noget, og derfor heller ikke kan foretage dig noget udenfor hjemmet, og at din arbejdsevne er lig 0 inden for alle erhverv. Længere kan den vel ikke være.

Læger plejer ellers at vide - bedre end andre - at der ikke er alder på sygdom, så det lyder enormt skummelt hvis lægen mener du er for ung???

Sidst redigeret af Ninja; 27-06-2013 kl. 09:48.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 12:26   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er to ting som tæller i forhold til FP

1 diagnoser fra speciallægerne og at din funktionsevne er nul stort set
2 en vurdering af din arbejdsevne, altså en arbejdsprøvning og helt sikkert et ressourceforløb, da du er under de nye regler. det skal man i gennem under de nye regler.
dog er der få undtagelser. men det stå meget tydeligt at man skal i igennem et forløb
før der kan tilkendes pension


så ja du må mangle noget dokumentation. hvis du bliver så syg at gå ud af døren
at du ingen ting kan overhovedet.
hvis du har dokumentation fra speciallægerne om du ingen ting kan og har stort set mistet din funktionsevne. så vil lægen nok heller ikke gå ind og sige du er for ung til pension. ellers må du skifte læge

kender ikke så meget til din sag, men synes du skal kigge alt i gennem
og prøve at se din sag udefra. Altså man synes som regel man har alt i orden
det troede jeg også tilbage i 2010. men der er nok kommet mere end det dobbelte af yderligere dokumentation inden jeg fik pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-06-2013 kl. 12:30.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:03   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så længe du har dokumentation på dine diagnoser fra speciallægerne, og disse har dig under deres vinger, så er det jo bare op til lægen og læse hvad de skriver.
Din læge kan ikke bare ignorerer speciallægerne, og selv sige du ikke er syg - den går ikke.

Og hvis speciallægerne skriver meget konkret, at du intet kan. Så kan din læge da ikke bare sige, at det kan du godt.
- i så fald står du godt hvis du klager over din læge.

Du må kunne læse hvad speciallægerne skriver, og de må have skrevet, at du absolut ikke tåler noget, og derfor heller ikke kan foretage dig noget udenfor hjemmet, og at din arbejdsevne er lig 0 inden for alle erhverv. Længere kan den vel ikke være.

Læger plejer ellers at vide - bedre end andre - at der ikke er alder på sygdom, så det lyder enormt skummelt hvis lægen mener du er for ung???


Der styår ordret i min diagnose at Al aktivering og Arbejdsprøvning vil medfører forværring og yderligerer sygdoms tilstand......

Men tak havde bare lige brug for at høre at min læge skal rette sig efter special lægen..

For med mit held ender jeg med noget skidt..
Er altid uheldig enten er mine papirer væk, eller jeg blir så syg så jeg ikke kan møde op og får derfor en dårlig udtalelse eller det eller det...

Hvis det kan ske så sker det altid for mig.. Er ret utroligt jeg ikke konstant blir ramt af måge klatter med mit held
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:24   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen mågeklatter - og fulglekatter generelt, siges jo at betyde lykke (hvis man bliver ramt!). Såååå øøøøh, måske skulle du gå ud til molen med en flaske amerikansk olie og et formbrød, og kalde på de små pipper
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2013, 22:49   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen mågeklatter - og fulglekatter generelt, siges jo at betyde lykke (hvis man bliver ramt!). Såååå øøøøh, måske skulle du gå ud til molen med en flaske amerikansk olie og et formbrød, og kalde på de små pipper
Åhr et herligt billede..... *ad...*
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 07:25   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
For med mit held ender jeg med noget skidt..
Er altid uheldig enten er mine papirer væk,
De bør sørge for selv, at have kopi af ALT, også div. læge-papirer, de kan blive guld værd.

Hvad angår de specifikke lidelser, hvor en speciallæge har været inde over, så synes jeg det virker logisk, om speciallægens udtalelse vægter tungere end egen læges.
Hvorfor ellers sende patienten til speciallæge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 09:22   #10
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
De bør sørge for selv, at have kopi af ALT, også div. læge-papirer, de kan blive guld værd.

Hvad angår de specifikke lidelser, hvor en speciallæge har været inde over, så synes jeg det virker logisk, om speciallægens udtalelse vægter tungere end egen læges.
Hvorfor ellers sende patienten til speciallæge.
Det var også det.. Er bare nervøs da min nye læge kommer med udtalelser som, Du kan jo godt regne ud at du ikke skal på pension når du er så ung...
Og at sender de dig i aktivering et sted du ikke kan tåle så skal du dukke op, det skal jeg ikke hjælpe med........
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Hvis bare alle offentlige ansatte gjorde som hende.. Antoniette Politik og Samfund 1 22-10-2012 11:20
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Hvad fejler du? zuza Politik og Samfund 0 17-06-2008 11:25
syntes det er langt ude nu putte Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-08-2007 23:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension