K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 13:53   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
tvinge kommune til afgørelse ?

hej

Jer er i arbejdsprøvninger i mange år og kan klare 15 timer om ugen kommunen har alt på papier vedr. timetal , efektiv arbejde, læge vurdering( psykiater ) . psykiater sagde at de skal ikke forlænge min arbejdsprøvning det vil gøre mig psykisk ned og min tilstand er stationær.

kummunen sagde i januar 2011 at de vil træffe afgørelse i april måned 2011 men det skete ingen og de ønsker igen forlængde mig i arbejdsprøvning...

Jeg har ikke noget på skrift afslag eller anden så kan ikke klage over afgørelse..
de trukker bare tid ud ..


er der nogen mulighed og Hvordan kan man tvinge/presse kommune at de tage afgørelse så jeg kan få noget på skrift?

hvad er jeres råd?

tak for svar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 14:34   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Ja, det er muligt , men du må skrive lidt mere om din sag, fks. hvad er det for en afgørelse du venter på, om hvad.......
Men allerede nu kan jeg sige dig at du skal starte med aktindsigt, helt konkret en kopi af din elektroniske journal. Det skal du be om pr. mail som du sender både til jobcenter og til din sagbehandler.
Det er sådan set et udgangspunkt i sådan en tvang overfor kommunen.

Sidst redigeret af Karo; 25-05-2011 kl. 14:49.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:01   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Hej

venter afgørelse til visitering til Flexjob...

jeg fik aktindsigt og har alle papierne fra arbejdsprøvninger hvor der står beskrevet timetal og efektiov arbejde..

kommunen sagde de har klart billede af mig og min arbejdsevne men igen de forlænge arbejdsprøvninge... sådan var i de sidste 6 mdr. hver gang de siger de vil tage afgørelse om 3 mdr. så når det forrbi så de igen forlænge..

de køre bare rundt med mig uden nogen afgørelse på papier..

de trække tid ud...
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:29   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det klart at de trækker tiden ud, det er jo deres målsætning. Ok....
Har du fået på skrift en handlingsplan, jobplan eller måske sygeopfølgningsplan, som du har ret til at få i følge aktivloven?
En handlingsplan og alle andre planer er afgørelser, som man kan klage over til Beskæftigelsesankenævnet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:41   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Forstår godt det må være irriterende at de bliver ved med at forlænge....

Det du kan gøre er (især nu hvor du selv mener, at alt peget mod fleksjob), så kan du SELV søge om fleksjob.

Husk alle behandlingsmuligheder skal være udtømte, ellers nytter det ikke selv at søge.

Du kan skrive et brev til dem:

Til Jobcenter.

Jeg vil hermed søge om at blive indstillet til fleksjob på al det foreliggende, I har i sagen.

Med venlig hilsen Dobar.


Har de fået det på skrift fra din psykiater at du ikke bør arbejdsprøves mere? Hvis nej, så er det en god idé at få det på skrift fra den psykiater og vedlæg den ved ansøgningen/brevet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:46   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
i de sidste 6 mdr, var planen at tjekke mit stabilittet på de timer som jeg kan klare og de har tjekket og de vil bare igen undgå at tage afgørelse...

men har ikke noget på skrift
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:53   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Forstår godt det må være irriterende at de bliver ved med at forlænge....

Det du kan gøre er (især nu hvor du selv mener, at alt peget mod fleksjob), så kan du SELV søge om fleksjob.

Husk alle behandlingsmuligheder skal være udtømte, ellers nytter det ikke selv at søge.

Du kan skrive et brev til dem:

Til Jobcenter.

Jeg vil hermed søge om at blive indstillet til fleksjob på al det foreliggende, I har i sagen.

Med venlig hilsen Dobar.


Har de fået det på skrift fra din psykiater at du ikke bør arbejdsprøves mere? Hvis nej, så er det en god idé at få det på skrift fra den psykiater og vedlæg den ved ansøgningen/brevet.
Hej

fra psykiater står i ærklering helt klart at . ny arbejdsprøvning vil bringe ikke noget nyt og alle muligheden er udtømte tilstand stationær.. ny forlængelse vil gør patiente mere syg.

Har søgt i novembar 2010 flexjob på foreliggende grundlag men kommunen vil ikke tage stilling de ville ikke give noget på skrift afslag eller anden ..

så de siger de vil tjekke min stabilitet på de timer som jeg kan klare og jeg har sagt ok men nu er udløbt de prøvn. med stabilitet men de igen vil forlænge uden afgørelse..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 15:59   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

fra psykiater står i ærklering helt klart at . ny arbejdsprøvning vil bringe ikke noget nyt og alle muligheden er udtømte tilstand stationær.. ny forlængelse vil gør patiente mere syg.

Har søgt i novembar 2010 flexjob på foreliggende grundlag men kommunen vil ikke tage stilling de ville ikke give noget på skrift afslag eller anden ..

så de siger de vil tjekke min stabilitet på de timer som jeg kan klare og jeg har sagt ok men nu er udløbt de prøvn. med stabilitet men de igen vil forlænge uden afgørelse..
Jamen det er noget de SKAL ! Så må du vist hellere skrive en klage over, at de ikke behandler din ansøgning om fleksjob. Skriv klagen til jobcentret og send en kopi til din borgmester i din kommune. Det synes jeg, du bare skal gøre! De har pligt til at behandle din ansøgning, selvom de forlænger dig hele tiden...

F.eks.:

Vedr. ansøgning om fleksjob på det foreliggende.

I november 2010 indgav jeg en ansøgning om fleksjob på det foreliggende. Jeg har intet hørt siden. I har pligt til at behandle ansøgningen. Jeg vil gerne klage over, at der intet sker, og at I bliver ved med at forlænge min arbejdsprøvninger på trods af, at min psykiater siger, at en yderligere arbejdsprøvning vil kun forværre mit helbred, og at det ikke vil bringe mere nyt.

Hilsen Dobar.


Ovenstående kan du skrive eller noget lignende. Hvis borgmesteren heller ikke reagerer, så kan du skrive/kontakte tilsynet i Statsforvaltningen, at de ikke gør noget...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:05   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Vedr. ansøgning om fleksjob på det foreliggende.[/B]
I november 2010 indgav jeg en ansøgning om fleksjob på det foreliggende. Jeg har intet hørt siden. I har pligt til at behandle ansøgningen. Jeg vil gerne klage over, at der intet sker, og at I bliver ved med at forlænge min arbejdsprøvninger på trods af, at min psykiater siger, at en yderligere arbejdsprøvning vil kun forværre mit helbred, og at det ikke vil bringe mere nyt.

Hilsen Dobar.
Perfect curls, dog jeg ville skrive:
".....I november 2010 indgav jeg en ansøgning om fleksjob på det foreliggende. Jeg har ikke modtaget afgørelsen i sagen endnu....."
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 16:07   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Perfect curls, dog jeg ville skrive:
".....I november 2010 indgav jeg en ansøgning om fleksjob på det foreliggende. Jeg har ikke modtaget afgørelsen i sagen endnu....."
Ja det var bedre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Venter på afgørelse fra kommune idag mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 25-09-2011 18:42
Tvinge til operation Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 16:39
Venter på afgørelse fra kommune! missme23 Spørgsmål ang fleksjob 5 30-05-2011 08:03
Kommune vil tvinge syge til motion gittedl Nyt om loven 15 09-06-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension