K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2011, 14:01   #71
Tanek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 3
Styrke: 0
Tanek er ny på vejen
Jeg har begået den fejl at raskmelde mig før, da jeg udbrændte i IT faget i 2000. Efter et år og en snak med fagforeningen og kommune besluttede jeg at raskmelde mig, da jeg ikke ville på kontanthjælp.

Det var dog kun en stakket frist og jeg blev sygemeldt igen i 2006, og denne gang er jeg endt på kontanthjælp men med en sag om førtidspension, der gerne skulle gå igennem i sensommeren når lægekonsulent oa. har holdt deres ferie.

Men lad være med at raskmelde dig hvis du er syg. Så hellere søge om forlængelse af sygedagpenge.
Tanek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 14:38   #72
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har været på sygedagpenge i 52 uger, som så blev forlænget med 26 uger, og igen med 13 uger.Jeg har ikke fået noget på skrift, ang. de sidste 13 uger, og heller ikke om stop.
Kun mundtligt.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:06   #73
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg har tænkt at kæmpe videre.Det nytter ikke at tage den nemme vej.
Jeg vil anke det hele. Jeg har det bare så svært når det gælder mig selv.
Når det gælder min plejesøn, der har ADHD. så kan jeg godt kæmpe, men ikke når det kommer til mig selv.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:12   #74
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Isabel,

Når det gælder os selv, så vil vi jo helst nøjes, men når vi så når systemet, så må vi ad årene lærer at det holder ikke..

En plejesøn med Adhd, det er jo ikke at kimse af og så er det jeg ikke lige husker om du har en psykisk lidelse.??

Når du til, vores alle sammens her på K10s fornøjelse vil kæmpe, så vil jeg informere dig om at der jo siden 2007 hvor jeg røg ud, er kommet §27 stk. 4. hvor du bør forlænges såfremt læger eller lign. har erklæret at du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked igen og derfor skal afklares mod ftp eller fleks. Eller omvendt he, he.

Isabel, systemet er uretfærdigt og kommunerne vil til en hver tid forholde sig til at sygedagpenge loven er en snæver lov og det er den så også, men så må vi udnytte de forlængelses muligheder der er. Nu kender vi jo ikke din sag grundigt nok til at pege på noget, men du havde også "folk" til at hjælpe dig såvidt jeg husker, ellers sig til, det er altid godt med råd fra nogle der ved hvad de drejer sig om.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2011, 22:35   #75
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Kære MTVRV1. Jo den gik lige ind. Jeg er ikke en person, der bare lader som om jeg er syg.Jeg startede på job som 15 år.Desværre har jeg ikke betalt til efterløn.Dengang kunne man ikke tage den med i eu Min mand og jeg ville gerne bosætte os i eu.Jeg har haft 36 plejebørn, mange er kommet godt i vej.Med uddannelser og studentereksamen.Når jeg siger 36 er det voksne, børn, misbruger,handikappet, og nu vil de ikke bruge en øre på mig.Jeg har jo sparet kommunerne for mange penge, når børnene er selverhvervene.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 00:38   #76
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal efter min mening forlænges efter stk 4, eller ha en førtidspension.

Hæng fast i dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 09:19   #77
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Du må endelig ikke raskmelde dig... Det "kom jeg til engang" min sagbehandler bildte mig ind der ikke var andre muligheder.... Hvis der er nogle der skal raskmelde dig... skal de selv gøre det... ellers er der ikke noget at klage over.. Jeg endte i "Hullet".. uden nogle muligheder..
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fu** en dag først er man helt nede i kælderen.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 17-09-2011 14:47
Forvirrede og nede Smidt Din historie 87 19-08-2010 16:22
nede igen DRAGEN Dit og Dat 10 01-02-2009 12:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension