K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2009, 16:11   #21
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Rykker den op

Jeg rykker lige denne her op og håber nogen ser den og lige har et godt råd eller to eller bare en erfaring.

Jeg kan ikke finde ud af, om det er et godt tiltag at sende dem info om mit handicap eller det bare vil spolere.

Konkret står der i brevet "Formålet med samtalen er, at vi i samarbejde får udarbejdet en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet" og det er jo fint nok, for jeg vil jo gerne ud igen på arbejdsmarkedet (fleksjob). Der hvor jeg bliver usikker, er det med planen. Tænker om der er nogen, der har en ide om hvad er vigtigt jeg får vendt her eller det er nu du skal sige/gøre dette her.

Jeg har fået et godt råd af futtefreja, at jeg skal lave en prioriteringsliste med mine spørgsmål og det er jeg igang med, men ville gerne have nogle fif, hvis der er nogen altså.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 17:25   #22
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
De skal selvfølgelig have en liste over dine skånehensyn.!!

Har du ikke lavet en smertedagbog, så gøre det et stykke tid så send det til dem. På den måde får de et indblik i hvordan dine dage de går.

Når du nu skal i arbejdsprøvning er det vigtigt at dine skånehensyn bliver skreven ind i jobplanen, så alle ved de er der og de har betydning.

Så skal det gøres klart hvem du skal give besked, hvis det bliver nødvendigt at gå tidligt hjem pga. smerter osv.

Og selvfølgelig skal arbejdsopgaverne også skrives ind, der findes steder for man misbruger en som er i arbejdsprøvning.

Så er der arbejdstider hvor mange timer og hvor mange dage

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 09:41   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du er i tvivl om hvilken dokumentation, du skal fremlægge, kan du altid inddrage fagforeningen i dette.
Bed dem om anbefaling af dette.
Efter min mening, er det kun en fordel at oplyse alt det man kan i forhold til sygdom/handicap.
Det er efter min mening, jo hele fidusen i at afklare arbejdsevne.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2009, 10:19   #24
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Aj hvor er det irriterende, at godt vide, men ikke handle. At have brug for lidt skub fremad og bekræftelse på det jeg gør.

Jeg ved godt, at jeg skal tænke på mig, men kan ikke lade være med at bekymre mig om, at jeg overdynger dem med materiale, som de så slet ikke gider/vil læse og dermed gør det værre for mig selv.

Jeg ved ikke, om jeg er heldig, men jeg har haft den samme sagsbehandler siden jeg begyndte min karriere i Jobcentret for de 11 mdr. siden ha ha.

Er sgu så autoritetestro, men må hellere tage mig selv i nakken og høre min fagforening ad, de skal heldigvis med til samtalen.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 12:46   #25
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Mødet overstået :-)

Så er det møde som jeg sådan havde gruet for overstået - pyhaa.

Det var rigtig dejligt, at jeg havde socialrådgiveren/sagsbehandleren fra fagforeningen med. De lagde nemlig ud med, at jeg skulle i praktik. Den "fælde" vidste jeg så godt, at jeg skulle passe på, men det var slet ikke nødvendigt, for der reagerede min SS hurtigt. Det var IKKE det jeg ville.

Fleksjob var det. Der skulle jo en arbejdsprøvning til og før at denne kunne bevilliges, vil de have en uvildig psykiatrisk speciallægeerklæring og hvad indebærer den????

De fortalte mig at de IKKE kun nå at behandle sagen indenfor de 26 uger og jeg tænker at det betyder, at jeg kommer til at stå uden indkomst fra den dato og hvis jeg bliver bevilleget fleksjob, til jeg finder et? Og hvad så hvis de vil revalidere mig, er det så uden indkomst også?

Der blev gjort meget ud af, at det IKKE bliver nemt, men jeg fortalte dem at alternativet, som er et ordinært job, er for mig værre. Så nu må jeg se.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-10-2010 13:36
Sagsbehandlingstid ? SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 27-09-2010 23:08
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension