K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2009, 23:37   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men det er åbenbart meget forskelligt hvordan man gør det fra kommune til kommune. I min kommune, kommer man på 14 dages kursus for at lave sin ressourceprofil. Jeg har så ikke prøvet det endnu, men skal igang her til august.

Tror ikke der er nogen klare regler om hvordan de skal udarbejde den, udover at det skal være en sagsbehandler der godkender den vel?

Ingen tålmodighed kommer du ikke langt med i dette her system, det enste du kan gøre er at væbne dig med MEGET tålmodighed, for kan de trække sagen i det uendelige ja så gør det desværrer.

Slå lige fast (endnu engang) en ressourceprofil er et værktøj til at afklare arbejdsevne den skal udearbejdes af sagsbehandler i kommunen sammen med borgeren , er ressourceprofilen ikke udarbejdet i samarbejde med kommunal sagsbehandler er den ikke det så har den så mange fejl og mangler at sagen skal hjemvises ..

Man kan IKKE som mange kommuner mener at vide og som de gør lade jobkonsulenter , privateaktør og andet godt folk udarbejde den ...

Hvis i er i tvivl så kig på den her afgørelse http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Jer der er i gang eller skal til at gå i gang med jeres ressourceprofiler kan jeg kun anbefale at læse her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet jeg ved at det er langt og kan virke uoverskueligt men tro mig det kan betale sig i længden , evt print det ud og tag det over et par dage ...

Den tid i bruger på det nu er sparet i sidste ende og forhåbentligt kan det være det som er med til at forhindre et ulovligt stop af en ydelse med tilhørende anke ... så for guds skyld sæt jer ind i det , stil spørgsmål til det og lad være med at lade jer spise af med at sådan gør vi i vores kommune ...

Kommer den så henvis til linket til sm afgørelsen som er gældene og som vil gøre at en sag med forkert udarbejdet ressourceprofil vil skulle tilbagesendes ...

Man kan sagtens selv udfylde de tolv punkter til at starte med men så er det efterfølgende op til sagsbehandler som skal skrive sine kommentar ind og så tilbage til jer som skal se hvad sagsbehandler har skrevet , er sagsbehandler ikke enig med jer i nogen punkter så skal denne skrive hvorfor .. når det hele er færdig så skriv tilbage hvis sagsbehandler ikke skriver noget , at i formoder at det betyder at sagsbehandler er enig med jer , og at hvis det forholder sig sådan så godkendes den ....

prøv evt at skrive ressourceprofil i søge feltet så er der masser om dem og hvordan man udarbejder dem og hvordan kommunen prøver at omgås dem (og de private aktøre )

Cillenolle

Den besked du har fået har jeg aldrig hørt før , men husk at alt der sker i din sag skal dokumenteres det vil sige du skal kunne dokumentere det for du kan være ganske sikker på at de "glemmer" samtaler ...

Derfor ville jeg da med det samme skrive til jobkonsulenten ...

Citat:
Da jeg har sendt min udfyldte ressourceprofil til dig (skriv dato ) fik jeg beskeden at der var 6 månderes ventetid på ressourceprofil , den besked må jeg indrømme at jeg ikke lige kan forstå , hvad mener du ?

Vil du være så venlig at skrive ned til mig hvad du mener med 6 mdr ventetid, samtidig vil jeg gerne oplyses om hvorvidt du også er min sagsbehandler da jeg er blevet gjort opmærksom på at en borger skal have udarbejdet sin ressourceprofil i samarbejde med sin sagsbehandler .

Jeg har nu udfyldt de 12 punkter hvem tager sig så af det efterfølgende og hvornår kan jeg forvente at høre noget omkring det ?

Jeg gør samtidig opmærksom på denne sm afgørelse http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Hvori det fremgår at

Efter arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8) skal ressourceprofilen udearbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selv forsørgelse.


Da dette ikke var sket, led ressourceprofilen af sådanne mangler, at den ikke kunne bruges som grundlag for en gyldig afgørelse


Nu er jeg så kommet i tvivl om hvordan det forholder sig med min ressourceprofil og jeg vil se frem til at få noget information fra dig omkring den videre udarbejdelse af min ressourceprofil
Jeg må indrømme at jeg aldrig har set noget om nogen kurser for ressourceprofiler og nu er vi mennesker jo meget forskellige men jeg ville nu gerne betakke mig for at sidde og skrive sådan en på et kursus hvor flere kan se den og der er mennesker der skal undervise som jeg ikke aner en døjt om hvad er deres uddannelse , har de tavshedspligt er de godkendt af datatilsynet osv osv ..

Syntes sq det hele bliver mere og mere underligt og loven og retssikkerheden det er vist snart en by i rusland ...
  Besvar med citat
Gammel 29-07-2009, 23:49   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der er noget andet, jeg heller ikke fatter en meter af.

Hvordan kan man træffe afgørelse om førtidspension paragraf 17 på 3 måneder, hvis sagsbehandlingstiden på en ressourceprofil er 6 måneder?

Der findes INGEN 6-måneders-frist. Det er løgn.

Men der findes frister, som SKAL offentliggøres, på diverse ting, man kan søge om hos kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 10:40   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kommer jo selv fra Hillerød.
Denne frist er offentliggjordt på hjemmesiden.
jeg har før omtalt, at det ikke bare er OK, at offentliggøre sagsbehandlingsfrister, hvis disse går imod lovgivning. men dette skider man jo på i Hillerød.
Zusa, du har fuldstændig ret, men sådan foregår sagsbehandlngen ikke i Hillerød, her har man egne regler.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 13:27   #14
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
Cool ressourceprofil

ja,en ressourceprofil,må du ikke selv skrive,den din sagsbehandler sammen med dig, og hun stiller en masse spørgsmål,du skal svare på ,da det er dig i sidste ende,som skal godkende den og du kan komme ud for,at der efter nogle uger,skal revideres på den,så du bliver indkaldt hos sagsbehandler igen,indtil din sag er færdig,på kommunen...

jeg selv fik først en ressourceprofil,sammen med en pensionssag,jeg har ventet siden 2003 på, at der endelig blev gjort noget ved min sag ,min sag blev på begyndt maj 2008 og sluttede i maj 2009,min ressourceprofil,løb over 5 måneder,jeg blev indkaldt 2 x,for at reviderer min profil.jeg har heller aldrig hørt om,at det skulle tag ½ år,med en profil...så det var 1 år med samtaler og aktivering hele tiden,indtil min sag blev afsluttet med en FP...
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 14:11   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Popia.

Det var en vigtig oplysning du kom med angående at din kommune har offentliggjort en sagsbehandlingsfrist på resourceprofil. Den kan bruges i vores næste projekt.

Hvorfor findes der ikke sagsbehandlingsfrister på ansøgning om flexjob?

Retssikkerhedsloven er også gældende for Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats!

Det vil blive mit næste projekt når vi er færdige med alle 98 kommuner om overholdelse af RSL §3 stk.2 med fortolkning fra Center for Jura og Politik.

Hillrød har fastsat og offentliggjort 3 x frister for resourceprofiler på 6 mdr. Justeret pr 29 juni 2009

Læs: http://www.hillerod.dk/upload/stab_f...t%20_2_001.pdf

ZUZA, med sine evindelige dejlige, intilligente, charmerende, fornuftige, dybdeborende spørgsmål. Kommuner vi er godt rustet.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 30-07-2009 kl. 14:43.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 22:57   #16
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Ihh jamen altså nogle fantastiske svar.

Jeg er rigtig glad for det konkrete forslag til min jobkonsulent, da jeg har store problemer med at omsætte tanke til handling.

Jeg ved egentlig mange ting og kan læse det hele ,men forstår det bare ikke. Det gør det ikke nemt, at være veltalende og virke rimelig begavet, når jeg så ikke kan huske en dyt.

Jeg har efterhånden, som jeg har bevæget mig rundt her, fundet ud af at min kommune er en, jeg skal passe på. Hvor er det sørgeligt.

Jeg har taget endnu et råd til mig om, at tage kontakt til min fagforening. Jeg kunne slet ikke forstå, hvad det var, de vil kunne hjælpe mig med og ved det stadig ikke, men jeg fik da ringet til dem og fik det svar, at det var da et rigtig godt råd, jeg der havde fået og jeg tør derfor godt, ringe igen i næste uge, hvor sagsbehandleren er tilbage fra ferie.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:46   #17
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Nu har jeg fået ført de gode forslag ud i livet. Det tog lang tid, men jeg gjorde det. Egentlig tåler ens sag det vel ikke, men det er der ikke noget at gøre ved nu, andet end at have det med fremad.

Så nu venter jeg svar på:

1. Min sag, har bedt om aktindsigt, foranlediget af fagforening som I herinde jeg hjulpet mig til at kontakte.

2. Bedt om svar på mine spørgsmål vedr. min Ressourceprofil, som I så venligt har henledt min opmærksomhed til.

Synes det er svært med den usikkerhed. Alting starter bagfra. Hvis jeg vil godkendes/visiteres (ved ikke hvad det hedder) til fleksjob, skal man været arbejdsprøvet/i praktik, for at komme det skal man have en ressourceprofil og for at få det skal man selv og ens sagsbehandler være aktiv, hvilket kan være ret svært, når man ikke kan overskue noget eller ved hvor man skal starte.

Er stadig så naiv, at jeg tror, jeg stadig er godt på vej, men prøver at håbe, selvom jeg efterhånden støder på flere og flere, der er fanget.

Hjælpen herinde er uvurderlig - TAK.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 15:19   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser
Hvis jeg vil godkendes/visiteres (ved ikke hvad det hedder) til fleksjob, skal man været arbejdsprøvet/i praktik, for at komme det skal man have en ressourceprofil og for at få det skal man selv og ens sagsbehandler være aktiv, hvilket kan være ret svært, når man ikke kan overskue noget eller ved hvor man skal starte.
Nogle steder bliver rp først skrevet efter arb.prøvningen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 16:35   #19
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Nå da da

nu sker der lidt igen i min sag. Den har ellers stået stille i 3 mdr, hvor jeg har forsøgt (ikke særlig ihærdigt må jeg tilstå, men 2 x mail), at få fat og gang i min fastholdelseskonsulent.

Nu har jeg så modtaget en orientering om, at mine sygedagpenge frafalder senest 31/12, medmindre anden afgørelse træffes. Nu er min fagforening med ind over og jeg skal nu til møde i Jobcentret hvor formålet er, at vi i samarbejde får udarbejdet en plan for min tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Jeg har sendt ham en mail om hvor utryg og bekymret jeg er ved det hele og at jeg beder dem om at indhente en speciallægeerklæring/en psykiatrisk udredning, for der foreligger ingen beskrivelse af mit helbred. Det er jeg så spændt på om han gør.

Så er det jeg tænker, om der er noget jeg skal være særlig opmærksom på og om der er noget jeg kan gøre selv. F.eks har min handicapforening og vidensnetvaerket.dk, begge udarbejde en guide/håndbog til sagsbehandlere med mit handicap og vanskeligheder og vil det være en god ide at maile til ham og min fagforening eller er det helt forkert?
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2009, 20:51   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan evt. også bede om at få inddraget VISO i din sag.



http://www.spesoc.dk/wm146680

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-10-2010 13:36
Sagsbehandlingstid ? SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 27-09-2010 23:08
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension