K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 23:12   #21
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Curls.

Helt ok at spørge:-)

Jeg ved ikke om de kan have skrevet noget forkert men i det tilfælde at de har gjort det så har de gjort det igennem flere år og på alle papirer, så det tror jeg ikke.
Jeg tror måske jeg er under en gammel § som ikke anvendes mere, synes jeg med et halvt ører har hørt det en gang.

Også for dårligt af mig at jeg har sovet i timen men jeg synes at jeg langt hen ad vejen har været med men specielt i år har jeg ikke helt haft overskud til at følge med. Jeg tror jo på det bedste i mennesker(hvorfor jeg stadig gør det ved jeg ikke:-)

Jeg er jo endnu ikke helt røget af sygedagpengene men den telefoniske advarsel jeg fik var ikke til at tage fejl af, nu må vi bare se tiden an for at se hvad begrundelsen kan være.

Til dig Maja-bell kan jeg oplyse at man må søge pension alle de gange man selv orker:-)

Jeg vil dog lige på pege at det ikke er en pension jeg ønsker men et flexjob.

Jeg ved at det bliver svært med det timetal jeg kan præstere men man har vel lov at forsøge

Weekend Hilsner Herfra
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 23:48   #22
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Lige en lille opfølger herfra:-)
Jeg har endnu ikke modtaget noget som helst og dette kan jeg bare ikke forstå??
Jeg har talt med praktik stedet og de har fået besked fra sagsbehandleren omkring mit stop så altså ikke bare noget jeg har drømt.
På onsdag er det 14 dage siden at min sagbehandler ringede og sagde at mine sygedagpenge ville ophøre og at jeg ville modtage brev omkring det ugen efter.
Jeg har endnu ikke hørt noget og ved nu ikke helt hvad jeg skal stille op.

HJÆLP MIG, hvad ville I gøre??

På forhånd tak.

Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 14:49   #23
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Så kom det fatale brev fra kommune:-)
Jeg skrev et brev i onsdags og postede afsted fordi jeg synes det var for dårligt at gå 14 dage og vente på en skriftlig begrundelse.

Ja så stopper mine sygdagpenge pr. 19 sep.
Dva. at jeg har små 8 dage til at gøre indsigelse imod dagpengestoppet. Ikke lang tid når man evt. skal have fat i fagforening og evt. en advokat man skal have sat ind i tingene.

Men altså begrundelsen fylder ca. 6 sider fyldt med den ene gang vrøvl efter den anden.

Der står at jeg ikke længere opfylder betingelserne i dpl. §22 stk.1-6
Sådan som jeg læser det er det fordi de ikke mener at jeg længere er revaliderings berettiget??

De stoppede min arbejdsprøvning fordi de mente jeg var for ustabil. De første 6 uger jeg var i praktik havde jeg 11-14 timer pr. uge men de sidste 2 uger jeg var der havde jeg mellem 3-5 timer da jeg fik angstanfald. Jeg var hos egen læge og jeg fik dosis sat op af angstdæmpende medicin og jeg kunne derefter igen møde i praktik, desværre nåede jeg ikke at vise mit værd da jeg fik af vide mit i praktikken at nu skulle jeg stoppe fordi jeg var for ustabil.

Der står i afgørelsen at de vurdere at der er behov for en langvarig optræningsplan hvor der tages hensyn til de forskellige lidelser samt at der arbejdes med eget arbejdsmarkedsperspektiv samt personlige og faglige kompetancer.

Jeg har nu fået de knap 8 dage til at klage i hvis jeg har noget at tilføje, men jeg forstår ikke at jeg ikke har været indkaldt til samtale inden afgørelsen for som jeg læser det §7 a. så skulle jeg have haft den chance.

Så nu er det store spørgsmål?? Hvordan griber jeg bedst det hele an nu???

Hjælp
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 10:50   #24
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Jeg indrømmer at jeg er lidt ked af at ikke bare en har et bud til mig og evt. kan hjælpe mig.
Jeg er kørt mig fast og er MEGET træt. Jeg har søgt her på siden og læst og læst og læst men kan ikke finde en historie som min så jeg kan sammenligne og derved komme vidre.
Jeg forstår ikke ideen med at stoppe min arbejdsprøvning, ja jeg forstår i det hele taget ingenting.
Jeg synes jeg bliver nedgjort og latterlig gjort i brevet fra kommunen og ærlig talt så opgiver jeg snart.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 11:07   #25
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære CHNEVIDE

Selvom du i tråden har skrevet, at du går efter en fleksjobsgodkendelse,

vil jeg mene at du skal søge en §17 på det foreliggende grundlag.

Det vil tvinge din sagsbehandler til at få dine papirer i orden.

Du skal selvfølgelig klage over sygedagpengestoppet med det samme, som det første.

Fristen for sygedagpengestoppet er ikke overholdt.

Du skal læse Arbejdsevnemetoden :

http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/B...ode_pjece.ashx

Det er nemmere at læse den på denne måde, end at surfe rundt i de forskellige love,

det bliver man bare rundforvirret af.

Når du er kommet igennem de afsnit, der er relevante for dig,

ved du hvilke punkter i din sagsbehandling, du skal klage over.

Du vil garanteret finde ud af, at din sagsbehandlig ikke er foregået korrekt.

Det vil du i så fald også have mulighed for at klage over.

Vend tilbage med spørgsmål, hvis du har nogen.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 11:14   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Chnevide,

Det er helt sikkert at vi alle gerne vil hjælpe dig, der bare svært når der henvises til en § vi ikke lige kender og revalidering er der vidst en del af os der ikke har forstand på.

Jeg googlede lidt på §22 og revalidering og fandt noget om dagpenge loven og §22 . §22 ser ud til at være nogenlunde det samme som sygedagpenge lovens §27. §22 fandt jeg som flg:

Varighedsbegrænsning og opfølgning

§ 22. Udbetalingen af dagpenge ophører, når der er udbetalt dagpenge eller løn under sygdom for mere end 52 uger i de 18 forudgående kalendermåneder, medmindre

1) det anses for overvejende sandsynligt, at revalidering vil blive iværksat,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre arbejdsprøvning eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sikredes arbejdsevne, således at dagpengeperioden forlænges i op til 2 gange 13 uger,

3) den sikrede er under eller venter på lægebehandling, som må antages inden for en kortere tid at kunne genskabe arbejdsdygtigheden,

4) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade, eller

5) der er påbegyndt en sag om førtidspension, eller

6) særlige omstændigheder i øvrigt taler derfor.


Du skriver at din arbejdsprøvning er blevet afbrudt pga. sygdom, da du har været for ustabil. Hvis du mener at du kan fortsætte arbejdsprøvning mhb. revaliding er det måske dette du skal køre på og at der evt. bør indhentes en læge - erklæring/ status rapport fra din læge, der dokumentere dette !!

Andre må lige komme til, så du kan få sammen sat din klage, men det er jo også vigtigt at vide hvad du er i stand til og vil??

Nå Chnevide, nu fik jeg lige læst lidt mere at din sag. Det mest optimale for dig ville jo være at du fik en førtidspension og derved stadig vil kunne arbejde i evt. skånejob eller hvad du nu har lyst til. Det ser ud til at når du presses, sættes i arb. eller lign. så går det galt og det er jo ikke det værd vel !!??

Hvis du kunne få din sagsbehandler under dine sygedagpenge til at opstarte en førtidspensions sag iht. §18 og derved ville kunne få forlænget dine sygedagpenge iht. §22 stk. 5, (eller §27 stk. 6 tror jeg det er, se på forsiden) så ville det jo være perfekt. Din læge og psykiater er måske af samme mening og du kunne "få" dem til at skrive en "anbefaling" om at du indstilles til pension.

Alternativt kan du selv søge pension i ht. §17 på det foreliggende grundlag, dvs. i ht. de papirer der pt. ligger i din sag, dog er der større risiko for afslag efter de 3 mdr. pensionsnævnet har til at behandle din ansøgning. Derfor hvis du kunne få kommunen til at søge en §18 ville det være langt bedre, det tager noget længere tid (jeg er oppe på 2 år), men du ville kunne være på sygedagpenge i medens. !!!

Sådan ser jeg muligheden i din "klage"/ anbefaling for videre forløb af din sag, men andre må som sagt lige komme til.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 12-09-2010 kl. 11:28.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 00:17   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er den gamle sygedagpengelov, du har indsat, Enteneller.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 00:17   #28
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Tak for jeres svar som jeg bestemt kan bruge.

Jeg ved at I gerne vil hjælpe men jeg er bare så sortsynet lige i disse dage og synes at alt og alle er i mod mig.
Jeg græder hvert andet øjeblik og ved knap nok om jeg skal grine eller græde.
Jeg har kæmpet før men for hver gang tapper det mig helt og aldeles.
Jeg er så træt nu, jeg er træt af at kæmpe og jeg er træt af at være en belastning for alt og alle.
Jeg synes bestemt ikke det er sjovt ikke at kunne overskue det hele.
Jeg kæmper ikke bare for økonomien men også for min fremtid.
Jeg kan ikke forstå at jeg skal blive ved at være i "ingenmands land" det må for F.....snart stoppe.

Nå nu fik jeg lige lidt luft.

Jeg har læst jeres svar og er meget taknemmelig for dem.
Jeg har nu noget mere at tænke over, læse og reagere på.
Jeg tager kontakt til min fagforening i morgen og så må de vist kridte skoene og komme på banen for alvor.

Jeg selv kan ikke overskue det denne gang.
Jeg ved ikke om jeg skal blive ved at fokusere på et flexjob med de få timer jeg kan præstere eller jeg skal søge pension.
Jeg håber at få lidt rådgivning ved min fagforening.
Min læge har i flere år sagt pension men jeg har sagt at det ville jeg ikke.

Men tak for svar jeg vender tilbage med nyt.

P.s Enteneller.
Du har fat i den rigtige lovgivning da jeg kan se at der er indsat nøjagtig samme notat i brevet fra min sagsbehandler, blot står der forneden at i mine papirer at der ikke er særlige omstændigheder i mit tilfælde.
Og ja du rammer hovdet på sømmet med din beskrivelse af min arbejdsevne i forhold til flexjob og pension.
Men som du ved så skal man sommetider læse det på skrift eller høre en anden sige det før det rigtig går op for en.

Hej Popiae

Ved du om man kan finde den gamle sygedagpenge lov nogen steder??

Hej Popiae

Jeg lige skrive at grunden til at jeg spørger er at min fagforenings mand på et tidspunkt sagde til mig at jeg ikke kunne ryge ud af sygedagpengene fordi jeg var forlænget efter en gammel lov.
Han har selvfølgelig ferie lige p.t og jeg kan ikke spørge ham så derfor kunne det være sjovt selv at finde ud af om han har ret??

MVH CHNEVIDE

Sidst redigeret af Stezu; 13-09-2010 kl. 10:44. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst rediger-funktion ved tilføjelser og skriv til flere brugere i samme indlæg
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 00:41   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den nye sygedagpengelov er den du bør have afgørelse efter, da den er ændret juni 2009, og gældende for tidspunktet for alle nuværende sygedagpengemodtagere, og selvsagt fremover.

Stk 4 omhandler om forlængelse såfremt man skal afklares til enten fleks eller pension.

Forstår ikke helt hvad §22 har med sagen at gøre.

Det er vel sygedagpengelovens §27?

Her §27 stk 1 nr 4:
"Der kan også være tale om et revalideringsforløb, som må afbrydes, fordi den pågældende er blevet for dårlig, og hvor forlængelsesreglen i § 27, stk. 1, nr. 4, så kan bruges til at afklare, om den sygemeldte kan klare et fleksjob eller skal have førtidspension."
Citat fra vejledningen.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 13-09-2010 kl. 01:03.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 07:50   #30
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Popia, jeg fattede heller ikke helt hvorfor de i Chnevides sag brugte §22 som åbenbart er den gamle sdp. lov.

Chnevide, involver endelig din fagforening, det kan ikke gå for langsomt, du er nød til at være fremme i skoene nu ellers lukker de dine sygedagpenge, de er is kolde.

Tro mig jeg har selv været så meget i tvivl om flex eller pension, der af mit navn EE

Men når først du tager beslutningen om den vej du vil gå, så letter det dig en del for mangt og meget det vil jeg love dig. Husk at se dig selv dybt i øjnene og indstil derefter dit mål, men kom nu igang med at hente de sygedagpenge tilbage.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
mærkelig sagsbehandler pedo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-08-2011 22:07
Flexteam mærkelig afgørelse Skovgård Din historie 1 06-10-2007 08:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension