K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2010, 13:38   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, man må ikke "bare" være syg på sygedagpenge og det er en kort varig ydelse, så det er med at være fremme i skoene. Håber du er godt på vej og ved godt mod, Cillenolle
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 13:38   #12
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Puha da. Jeg troede det var så simpelt, men på den anden side det er jo systemet .

Jeg prøver om det her giver mening.

Min bisidder er fra min fagforening, uddannet socialrådgiver og har arbejdet på min kommune. Stopvarslet er kommet pr. automatik til min e-boks d. 1/10-09. Vi var til møde d. 3/11-09 og her er, hvad jeg har på skrift, referatet:

"Borgerens sygedagpenge løber frem til den 31.12.09, og der kan blive tale om forlængelse på grund af manglende afklaring.

I denne forbindelse er næste skridt at indhente en psykiatrisk speciallægeerklæring der kan samle op i forhold til diagnoser (Depression og ADHD) og indikere hvilke initiativer der skal iværksættes fremadrettet.
Når der foreligger en afklaring af XX psykiatriske diagnoser skal der højst sandsynligt etableres et praktiskforløb indenfor et "ikke pædagogisk" arbejdsområde. Vi taler i denne sammenhæng om at afprøve funktioner på kontorområdet, men dette valg afhænger af hvad de lægelige oplysninger indikerer. (Det skal tilføjes, at hun ikke selv mener hun vil kunne arbejde på normale vilkår i fremtiden).

I tilfælde af, at man fortsætter forløbet med etablering af en praktik vil SVIKA (skole jeg går på) højst sandsynligt kunne tilbyde et yderligere sideløbende forløb som vil kunne give XX yderligere redsskaber til at klare sig på arbejdsmarkedet med sin ADHD diagnose. Denne mulighed skal imidlertid først godkendes af teamchefen.

I forhold til XX diagnose fortæller hun at lidelsen betyder at hun har det svært i kontakten til andre mennesker. Denne og evt. andre problemstillinger forventes uddybet i midtvejsrapporten som SVIKA, ifølge XX, netop skulle have skrevt færdig."


Så står der at næste opfølgningsdato er 03.02.10 og jeg vurderes til en kat. 3 og vurderingen er udfra nogle §.

Jeg har intet hørt endnu (ved godt det har været jul og nytår) og der står jo ikke noget om, at jeg har fået dem forlænget. Derfor tager jeg udgangspunkt i varslingen af stop af sygedagpenge. Så jeg er nødt til at finde ud af om mine sygedagpenge fortsætter og hvis de ikke gør hvad så (jeg er ikke berettiget til kontanthjælp).

Håber det kan hjælpe.

Jeg er ved godt mod, måske en anelse rystet, da jeg jo synes jeg har så nem en sag og aldrig havde troet, at den ville trække så langt ud. Tanken om 0 indkomst er skræmmende. Ved godt vi burde, men vi har endnu ikke turde regne konsekvenserne ud.

Derfor håber jeg på, at få en ide til hvordan jeg skal formulere mig, så det bliver klart og tydeligt, hvad der skal ske nu.
__________________
Cillenolle - nu med blog

Sidst redigeret af Stezu; 07-01-2010 kl. 18:25. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 13:49   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, se det gav jo mening kære Cillenolle

De er bare langsomme, så de kan ikke bare stoppe dine sygedagpenge. Det skal du nemlig have skriftlig besked om. De ting de skriver, de vil have svar på, er inden de stopper dine sygedagpenge, og det kan jo trække ud. Du får garanteret forlænget dine sygedagpenge til svarene foreligger. Det gør de rent administrativt. Det der så er det vigtige er, hvad der så skal ske, altså en plan for om du så skal revalideres, fleksvisiteres, førtidspensioneres eller om de mener du bare kan skrubbe ud og arbejde; men du skal insistere på at der skal foreligge en plan for, hvad der skal ske fremover

Så frem i skoene og hold dem fast på, at der skal foreligge en plan, så de ikke bare stopper dine sygedagpenge

De varmeste hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 07-01-2010 kl. 13:52.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 14:02   #14
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
nu har jeg ikke ret meget forstand på de der paragraffer, men ud fra det du skriver syntes jeg det virker bekendt, så jeg kan ikke forstå hvis de ikke pr. automatik forlænger med de 2 x13 uger som er en mulighed (jeg kan ikke huske hvad paragraffen hedder men skal nok lede efter den), det kan godt ske at min sagsbehandler ( eller ret og sagt tidliger sagsbehandler) har kunne kringle den til min fordel ( hun var nemlig smadder god til det der med at få drejet tingene til patientens fordel)
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 19:44   #15
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Altså alle i søde herinde.

Nu fik jeg skrevet et par linier til ham om, at jeg havde brug for at vide om mine sygedagpenge stopper og hvis de gør, hvad gør jeg så? Og hvordan er planen, for hvad der fremover skal ske?

Han plejer aldrig at svare så hurtigt, så aner ikke om det er godt eller skidt, men i hvert fald ringer han til mig imorgen. Puha har da allerede sommerfugle i maven. Skal have skrevet ned, hvad jeg vil have svar på, ellers glemmer jeg det bare.

Jeg vil også bruge aftenen på, at finde alle jeres små guldkorn frem, så jeg er godt forberedt .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 20:55   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan også roligt, få indflettet, at en usikker fremtid ikke just rimer på ADHD, og at du er bange for om du udvikler endnu en depression pga økonomisk ruin...

Og du kan også roligt sige, at hele situationen, allerede på nuværende tidspunkt er ved at gøre situationen på hjemmefronten lige så tilspidset.....
De penge du mister, skal din mand jo til at løbe op.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 20:59   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cillenolle Se meddelelser

men i hvert fald ringer han til mig imorgen.
Hvis han så siger noget der lyder mærkeligt må du love, at du efterfølgende sender ham en mail hvor du spørger ind til tingene, bare lige for at tjekke at du ikke har misforstået noget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 23:16   #18
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg sad lige og kiggede lidt på lov om sygedagpenge og faldt over dette.

Læs dette med rødt

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.


som jeg læser det burde du kunne få efter § 27 stk 1 nr 2, og med en henvisning til § 28

hvis jeg tolker disse §§ forkert må nogen af jer der lidt mere inde i alle disse §§ lige rette mig da jeg iokke lige er en haj til §§
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 23:24   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder ikke som om de er ude på at lukke dine sygedagpenge nu og her, og det er faktisk ikke så godt at han ringer til dig i morgen det ville være bedre at have det på skrift .. men men nu er det jo sådan og derfor er der lige nogle ting du skal have klar når han ringer til dig og det er denne §


Citat:
§27, stk. 1 den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Den skal du komme med hvis han overhovedet ytre sig den mindste smule om et stop af sygedagpenge

dernæst skal du også henvise til § 27 stk 2
Citat:
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
Og her skal du selvfølgelig henvise til deres egen skrivelse hvor de jo netop skriver ...


"Borgerens sygedagpenge løber frem til den 31.12.09, og der kan blive tale om forlængelse på grund af manglende afklaring.


Dernæst er der en partshøring hvis de skal kunne stoppe dine sygedagpenge skal du vasles på skrift og du skal have mulighed for at komme med en partshøring (hvor de omtalte paragraffer jo så skal bruges ) de skal så modsat når de varsler stoppet skrive hvorfor de mener at de omtalte paragraffer ikke kan bruges...

Så jeg vil da ikke tro at du sådan umiddelbart står foran et stop , for i så fald vil det være et ulovligt stop ...

Og hvordan din bisidder der også er socialrådgiver kan mene det er ok er mig en gåde hun må da kende sygedagpenge loven samt partshøringsloven ..

det du har fået er jo bare noget ala en aktindsigt de skriver hvad der skal ske sådan at de selv ved det og at du ved det , og så syntes jeg i øvrigt at du burde rykke for din speciallægeerklæring sådan at du kan komme videre med din sag inden du får set dig om er de 2x13 uger også gået så det er sindsygt vigtigt at du nu får sparket til din kommune sådan at du kan afklares og komme på den rette ydelse ....
  Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 09:58   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er fuldstændigt rigtigt hvad Hejdien siger; få sparket til den kommunen så du kan få på skrift at dine sdp. er forlænget. Bed din sagsbehandler ved jeres tlf. samtale idag (?) at mailer til dig heromkring og såfremt det trækker ud så ryk ham pr. mail med overskriften "RYKKER", det bryder de sig ikke så meget om.

Såfremt du var frataget dine sdp. skulle de nok komme ud af boksen og meddele dette, men den anden vej skal man åbenbart selv opsøge og de har jo så travlt for tiden de små stakler .

Sig mig er § 28 vedtaget ??:

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Det må Hejdien eller fodfolket lige kunne svare på. I såfald så var mine sygedagpenge ikke stoppet i 2007, hulk, hulk. Nå men det er det jo ikke noget at gøre ved.

Cillenolle, få terpet §27, §24 og §28 som fodfolket har kopieret i forrige indlæg. Du skal kunne det udenad sålænge du er på sygedagpenge, de skal afløses af enten ordinær løn ved ordinær beskæftigelse, visitation til fleksjob, revalidering eller en førtidspensionssag. Derved ungår du helt og holdent at komme på kontanthjælp, men du skal selv holde skuen lige i vandet, for ellers ryger du overbord, så hank op i din sagsbehandler (og os) så snart du er i tvivl om noget omkring din sag.

Held og lykke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension