K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2009, 13:57   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hvor gør det bare ondt....

Sidder her og tudbrøler....
Livet gør rigtig ondt indimellem.
Jeg har netop fået tilsendt status rapport fra min psykolog og hun understreger at de psykiske problemer jeg idag har er kroniske og at jeg aldrig ville kunne passe et job på ordinære vilkår.
Ja jeg ved med mig selv at sådan er det bare men at se det nok engang på skrift er sgi hårdt

Jeg venter p.t på en afgørelse om flexjob da det er det jeg helst vil (15 timer pr. uge) så det at læse hvor ring man egentlig er er bare så hårdt.

Spørgsmålet er nu hvor meget kommunen lægger vægt på en psykolog vurdering??
Jeg har tilbage i 2007 fået anden uvildig psykolog vurdering som desværre dengang sagde det samme.

Nå jeg sidder her med forgrædte øjne og næseklud og håber at alt går vel alligevel

Nu fik jeg luft så tak til dem der gad læse med:-)

Knus Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 14:16   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tror det er meget normalt at man reagerer sådan, når sådan noget bliver slået fast med syvtommersøm som en evt. FP eller fleksjob... man skal nok lige have lov til at "græde oplevelsen ud af hovedet".

Når man så har (så meget som muligt) samling på sig selv igen, skal man nok begynde at PRØVE og tænke over hvad man KAN, og hvad man HAR, samt hvilke positive ting der er ved situationen... der er også fordele, selv om de måske kan være svære at få øje på lige med det samme... begynde langsomt at acceptere sine begrænsninger, men også hilse de nye fordele velkommen.

Husk, at vi er noget i form af den vi er, og ikke det vi laver...

Ved godt, at det ikke er nemt at tænke sådan... at ryge på FP, eller fleks er for nogen lige så svært som at holde op med at drikke eller ryge... en "vane" der skal vendes til noget andet mere positivt... og som med rygning og alkoholisme, så kræver det altid, at man har accepteret situationen, og føler sig klar og motiveret til at komme videre.

Selv JEG har ikke helt vænnet mig til FP'en endnu... men det hjælper på det
  Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:43   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg havde det på samme måde første gang jeg fik aktindsigt og kunne læse om mit liv fra 1988 og frem til 2008 - jeg var fuldstændig opløst af at vræle af at læse om 'denne her pige' der løb fuldstændig forvildet rundt mellem siderne, og som på timer gik fra at være 18 år til at være 38 år....og stadig sad i lort til halsen.
20 år på skrift er noget der tager kegler!!! Jeg har gemt den til mine børn, så de kan få et godt billede af deres unge Mor....

Ressourceprofilen, var ikke nær så slem og indeholdt mere lægepapire der ikke gik så meget i følelserne, men som mere konkretiserede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 15:58   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er nok lidt som om at ens "ankerpunkt" eller livs ID bliver revet væk når realiteterne først slår sig fast på papiret og i virkeligheden... lidt som at man mister en del af sin identitet... man er bare nødt til at fylde det "hul" ud med noget af alt det andet nye der sker, ellers bliver man ved med at gå og glo bedrøvet "ned i hullet" til evig tid...

Se det som en sommerfuglelarve der har forpuppet sig, og klækker ud og skal begynde et "nyt liv"... alt det negative sider indeni, og kommer ikke udefra... og kommer der noget udefra, så "flyv udenom"
  Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 16:32   #5
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Tak for alle jeres søde ord.

Jeg kan kun nikke genkendede til alle de ord I sætter på men ihhh ha det er sgi svært.
Som skrevet vidste jeg godt hvordan det stod/står til med mig noget andet er blot selv og erkende det.
Jeg har haft utrolig svært ved at erkende min sygdom og specielt de psykiske problemer der er kommet med i kølvandet.

Man går jo altid og håber på at det skal blive bedre og forsøger da også bare at finde det positive og kigge fremad. Synes måske bare det engang i mellem kan være svært især når man samtidig slåsser for sin egen ekstistens med kommunen:-) Fik man blot "ro på" og kunne pleje sig selv så ville alting måske være bedre.

Jeg har været sygemeldt i 5 år så jeg har gentagne gang været føelsesregistret igennem:-)

Synes nu det er skønt med denne side da ligestillede nemmere kan forstå det man skriver, ikke de lange forklaringer:-)

Knus Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2009, 19:18   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg håber altid på, at min helbredsmæssige situation bliver bedre,
selvom der nok skal mirakler til, når jeg får lidt selvmedlidenhed, så
tænker jeg altid på, at det er godt jeg kan gå, at jeg ikke sidder i en
kørestol, og ikke kan skifte stilling selv, eller har behov for personlig
pleje, jeg har arbejdet i et fleksjob, det kan jeg ikke mere, og for
et par måneder siden blev jeg førtidspensionist, jeg var ledig fleksjobber
et stykke tid, jeg har ingen problemer med at få tiden til at gå, men jeg
kan også bruge lang tid på lidt, og så har jeg en del behandling, som jeg
går til på sygehuset og så jævnlige kirupraktorbesøg, og heldigvis har jeg
en familie som holder af mig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har ondt af dem logikeren Politik og Samfund 13 04-12-2010 04:24
hvor ondt har man Fodfolket Din historie 18 26-12-2009 02:15
Psysisk betinget at man har ondt? kakaoko24 Alt det andet 23 03-10-2009 22:57
Diskrimination gør ondt Stella Accept fra vores omgivelser 0 17-12-2007 17:03
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension