K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2010, 13:35   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Arbejdsevnemetode/arbejdsprøvning/praktik ?

Hej igen

Jeg er sendt til anden aktør for afklaring og skal i den forbindelse i arbejdsprøvning/praktik. Jeg synes bare slet ikke at få svar på, hvordan de/praktikstedet skal/kan forholde sig til mine problematikker. Mine problematikker har jeg hele tiden, dvs. hjemme, fritid og arbejde og det ene påvirker det andet, både negativt og positivt. ADHD foreningen har i en vejledning til socialrådgivere skrevet, at man kan ikke vurdere arbejdsevnen uden også at vurdere borgerens hverdagsliv. Men det er vel ikke noget de SKAL?

Anden aktør siger at de har mine papirer, men på daværende møde ikke havde læst dem. Dvs. de aner ikke hvad jeg "fejler" og sagde også, at de skulle bare vurdere mit arbejde. Er det så sort/hvidt eller kan jeg stille krav?

Skal til en samtale sidst på ugen og vil rigtig gerne igang. Praktikken bliver kortere også, pga af den lange ventetid, men der har jeg nok den nye forlængelse med mig. Nu har jeg ikke været på det ordinære arbejdsmarked i 17 mdr., så jeg ved ikke hvordan det vil gå, men min erfaring er, at det er ved længere tids pres, at jeg går ned. Så jo kortere tid, jo mere kan jeg. Det er ikke nemt.

Jeg havde en gammel tråd, men den er altså "død" nu, men link hvis det er http://www.k10.dk/showthread.php?t=11111 .
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 06:49   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil anbefale dig at skrive dagbog, over hele døgnet.

I denne tråd kan du se eksempler på hvordan det kan gøres:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Der skal jo være en sammenhæng i tilværelsen, du har ret til at have et liv.

Nu er det måske ikke lige smerter der er dit problem, for ellers ville jeg anbefale dig, at spørge anden aktør hvad du skal gøre hvis du en dag har så mange smerter, at du er nødt til at gå hjem før tid. Og helst på skrift, f.eks. mail.
Men måske kan du føre det over på noget andet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 07:32   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Såpfremt du har varige lidelser, og der ikke tages hensyn til disse i forløb, skal du efterfølgende ud i endnu et forløb for at se om det så bedre arbejdsevne.
Såfremt din arbejdsevne er nedsat.

Det er derfor en fordel, om de indlægger nødvendige hensyn.
Du kan også spørge på skrift om dette, og forlange skriftlig svar, for at sikre,
et ordentlig forløb, der kan bruges i senere afgørelse.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 19:19   #4
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg prøver at få noget ud af det, men er røget i et sort hul.

Tak fordi I svarede.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning / Praktik hjælp? Perfektionisten Jeg er kommet i praktik. 11 08-05-2013 14:13
praktik v arbejdsprøvning wanttonwu Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 23-02-2013 09:35
Arbejdsprøvning / Praktik Perfektionisten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-02-2013 00:58
praktik/arbejdsprøvning minismandag Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-12-2012 23:03
Praktik eller arbejdsprøvning johnkjaer Alt det andet 23 27-06-2011 14:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension