K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2010, 18:10   #1
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
hjemmeopgaver/lektier for på kursus

Jeg er startet på et aktiveringsforløb for sygemeldte fleksjobbere.
Det er sat til 2 dage af 3 timer, altså 6 timer ugentlig. Så er der tænkt på at alle kan klare det.
Men...så er der lagt an til hjemmeopgaver/lektier af 4 timer, så vi kommer op på de 10 timer. (Ved dog ikke endnu, hvad disse går ud på?)
Akkurat lige til at kommunen kan få aktivering dækket ind.
Jo, jo. De er smarte nok.
Har I nogensinde været ude for det?
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 19:23   #2
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Hej Peter

Jeg formoder, du er tilknyttet CBR. Hvis det er tilfældet, så er hjemmearbejdet/lektierne altså ikke overvældende, så du behøver ikke være nervøs - de er meget menneskelige
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 19:57   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Næ, det har jeg godt nok ikke hørt om før.... men det er da en smadder god ide - ihvertfald hvis det bliver hold op imod andre steder hvor timeantal skal op på "fuld tid" i en fart ..
Jeg fatter simpelthen ikke at syge skal aktiveres... og hvis der kommer et par stk hurtigere i arbejde end før aktivering, så tror jeg simpelthen at de mere eller mindre er blevet presset til raskmelding ...

Gid at de der sidder og finder på alle de der lidt hovsa love kunne afprøve det på egen krop....

Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 20:09   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
da jeg var på as3 havde jeg et par hjemme dage hvor jeg lavede nogen ting og de ting var lavet på meget kort tid så fik næsten en ugens fri :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 21:13   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hvis jeg skulle vælge mellem 10 timers aktivering og 6 timers aktivering med hjemmearbejde.. -siger jeg, ja tak til hjemmearbejde(kan jo laves når det passer mig).

Ps. Jeg har hermed IKKE taget stilling til problematikken omkring "syge i aktivering"
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 16:16   #6
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Det heller ikke for at brokke mig over at de skære ned på timerne. Tværtimod. Hellere færre, end og være hel kvæstet for resten af de dage.
Gad vide om man kan få dækket PC og internet, hvis det er noget med computer i hjemmeopgaverne.
Nå, nu får jeg se hvad det går ud på.
God resterende weekend herfra!
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 16:25   #7
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
jeg forstår det satdig ikke? Hvis man er sygemeldt er man vel sygemeldet? Kan man blive sygemeldt fra syg-aktivering? Hva er pointen

Hvad er det for kursus du er på? r det noget om hvordan du bliver rask? eller er det jobsøgning???
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 16:24   #8
peterdj
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
peterdj er ny på vejen
Det hedder aktiveringsforløb for sygemeldte fleksjobbere.
Der skal findes ud af, om man står til rådighed for arbejds markedet, imens man modtager ledighedsydelse.
Kort fortalt:
For min sag vidste jeg at jeg skulle indlægges i 2-3 uger på sygehuset.
Ringer så til min sagsbehandler og forklarer sagen. Vi finder så ud af at jeg skal sygemeldes i de uger jeg er indlagt, da jeg således ikke er ledig/til rådighed og arbejdssøgende i den periode.
Jeg ringer så igen, at jeg er udskrevet fra sygehuset og klar, men hos sygedagpenge kontoret står jeg stadig som sygemeldt. Det er altså dem, der beholder mig som sygemeldt.
Det er derfor, jeg er havnet på dette kursus.
Hvad det går ud på, ved jeg ikke endnu?
Går dog ud fra, at det er det sædvanlige med at søge jobs og skrive ansøgninger.
Og så får man nok at vide, hvad der findes af tilbud i kommunen for diverse "skader". Altså for rygskader, kræft ramte, piskesmæld osv.
Og ja, man kan blive sygemeldt fra sygeaktivering.
Man kan være så syg, at man ikke kan sidde på stolen pga. ryg smerter. Ikke kan være i større lokaler med fremmede osv. Altså ens sygdom gør at selv aktivering på denne måde gør det kun værre.
Så er det netop derfor at kurset er lavet, for at finde ud af om det er bedre med pension.!

Sidst redigeret af peterdj; 16-05-2010 kl. 16:32.
peterdj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 18:57   #9
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af peterdj Se meddelelser
Det hedder aktiveringsforløb for sygemeldte fleksjobbere.
Der skal findes ud af, om man står til rådighed for arbejds markedet, imens man modtager ledighedsydelse.
Kort fortalt:
For min sag vidste jeg at jeg skulle indlægges i 2-3 uger på sygehuset.
Ringer så til min sagsbehandler og forklarer sagen. Vi finder så ud af at jeg skal sygemeldes i de uger jeg er indlagt, da jeg således ikke er ledig/til rådighed og arbejdssøgende i den periode.
Jeg ringer så igen, at jeg er udskrevet fra sygehuset og klar, men hos sygedagpenge kontoret står jeg stadig som sygemeldt. Det er altså dem, der beholder mig som sygemeldt.
Det er derfor, jeg er havnet på dette kursus.
Hvad det går ud på, ved jeg ikke endnu?
Går dog ud fra, at det er det sædvanlige med at søge jobs og skrive ansøgninger.
Og så får man nok at vide, hvad der findes af tilbud i kommunen for diverse "skader". Altså for rygskader, kræft ramte, piskesmæld osv.
Og ja, man kan blive sygemeldt fra sygeaktivering.
Man kan være så syg, at man ikke kan sidde på stolen pga. ryg smerter. Ikke kan være i større lokaler med fremmede osv. Altså ens sygdom gør at selv aktivering på denne måde gør det kun værre.
Så er det netop derfor at kurset er lavet, for at finde ud af om det er bedre med pension.!
Hvis du forventet at skulle skrive ansøgninger på CBR, så bliver du slemt skuffet Jeg har ikke tid til en lang søforklaring lige nu - børnene er en anelse aktive lige nu
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kursus le cuere Alt det andet 6 15-04-2013 22:26
kursus Fie Alt det andet 7 10-09-2012 13:58
Hjemmeopgaver.... Susanne2412 Alt det andet 3 13-10-2010 11:52
Kursus andi1975 Alt det andet 1 22-01-2008 19:48
Kursus i kommunikation? Trylledyr Dit og Dat 0 20-02-2007 01:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension