K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 09:46   #1
andersmadsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Indlæg: 122
Styrke: 0
andersmadsen er ny på vejen
FP og den nye regering

”En skattereform skal »markant« lette skatten på arbejde og øge beskæftigelsen med 7.000.

Reformer af bl.a. kontanthjælp, integration og førtidspension skal bidrage med 28.000 personer og syv mia. kr. til den økonomiske balance.”

Nu begynder jeg at blive urolig igen, og det forværre seriøst mine symptomer ;-/

Jeg forudser panik før lukketid, med tusindvis af paragraf 17, som ikke vil blive behandlet ordenligt.

skal jeg sende en paragraf 17 (ikke på foreliggende), er sygemeldt på kh. med svær diagnose, venter på LK for anden gang.?


http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011.../03/061848.htm
andersmadsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 10:03   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror bestemt ikke det bliver letter at komme igemmen med en §17 eller 18 for den sags skyld,for nu bliver det dyrt for komunerne
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 13:37   #3
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersmadsen Se meddelelser
Reformer af bl.a. kontanthjælp, integration og førtidspension skal bidrage med 28.000 personer og syv mia. kr. til den økonomiske balance.”

Nu begynder jeg at blive urolig igen, og det forværre seriøst mine symptomer ;-/


http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011.../03/061848.htm
Det har du også al mulig grund til.
Der står jo næsten direkte de vil stramme kravene til kontanthjælp og førtidspension yderligere.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 14:17   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja der kommer helt sikkert en reform
samt de skal lave en senior pension, nu når efterløn forsvinder

men hvis man stadig skal uarbejdsdygtig i alle fag for en senior pension
så er det ikke mange nedslidte håndværker og så videre der kan få den
de kan jo bare komme på kontor


vil stramme førtidspension yderligere, det kan de næsten ikke
så det bliver noget med udviklingsforløb eller andre tiltag
så man ikke kan få i FP i hvertfald de første 5 år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 14:21   #5
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ååååh nej så er vores liv ødelagt os de unge der endu ikke har fået pension...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 15:46   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@MTVRV1

Du har ret , umiddelbart kan FP kravene ikke strammes yderligere , de fleste knapper er jo allerede drejet helt i bund skulle man mene.

Men på dette område har jeg særdeles stor tillid til vor politikere
Det skal nok lykkes dem lige at dreje knapperne en ekstra lille tand.

Et af de mest oplagte er refusionsknappen.
I dag får kommunerne 35% i refusion. Det har tidligere været forslået at halvere satsen til 20%.

En nedsættelse af refusionssatsen vil ikke være befordrende for tildelingen af førtidspensioner.







Den ”nye” senior førtidspension er en narresut. Ordningen findes allerede i dag under § 17.
Her kan man søge FP på forliggende grundlag , uden arbejdsprøvning mv. Dette gælder naturligvis også for seniorer.
Men man skal bide mærke i at tildelingskravene er de samme. Det er de også til senior førtidspension.

Det bunder derfor ikke i den store realisme , at tro man kan gå direkte fra et aktivt arbejdsliv til senior førtidspension. Man har jo netop lige bevist man er i stand til at passe et arbejde. Og som sagt de hårde krav til arbejdsevne er der ikke justeret på.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 15:49   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Halse

Kan kun være helt enig med dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 16:01   #8
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
@halse

Jeg er godt klar over at en minister ikke kan vedtage love på egen hånd,men når hun nu er endt i et andet ministerium kan hun jo med "god" samvittighed sige at det ikke er hendes ansvar at kæmpe for en tilbagerullning.

De radikale er ikke de fattigste og svagestes venner,jo hvis du har en anden etnisk baggrund end dansk så er de.Lempelser på udlændingeloven er det eneste de vil hjælpe med.De mennesker der i det parti er ikke venner af det danske folk tværtimod.

Med de radikale i regeringen er en rød regering død.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 16:10   #9
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Jeg bliver også skræmt fra vid og sans nu, men prøver at slå koldt vandt i blodet.

Men jeg har læst både radikale og SF/S's reformudspil igennem og det drejer sig om udviklingsforløb, men hvor der stadig er mulighed for ftp hvis det er åbenlyst indlysende at man ikke kan profittere af et udviklingsforløb. Altså ikke en direkte afskaffelse af ftp til unge under 40, som den VKO lagde op til.

Radikale taler om at det skal være en "udviklingsydelse" som man får tildelt i en vis periode, og hvis der er arbejdsmarkedsperspektiv efter den periode, men uden at man er klar til det endnu, så skal ydelsen forlænges. Men hvis der ikke er noget arbejdsmarkedsperspektiv efter første periode, skal man tildeles ftp permanent.

Jeg ved ikke, jeg synes det hele lyder ubehageligt, for os som har været i gang så længe med alt hvad det indebærer af forværring. Hvis vi bliver nul-stillet, når en reform træder i kraft, vil det simpelthen være så frygteligt, fordi der jo netop har været lægelig afklaring etc. som konkluderer at man ikke kan gøre mere.
Personligt er jeg kun blevet mere syg gennem de sidste 9 år jeg har været syg. Min skizofreni brød ud, pga. det pres og stress jeg har været udsat for, menneskeligt, gennem min tid i systemet. Man burde kunne søge erstatning for tabt livsduelighed og livskvalitet. Det er så ikke kun mig det er gået ud over, men også min familie.

Dog synes jeg det lyder fint, hvis der bliver lavet udviklingsforløb (så længe de har et reelt indhold - altså at der er penge sat af til det!) med det samme man bliver syg (eller når sygedagpenge evt. ophører) sådan at man kan hjælpe folk tidligere end den afgående regering lagde op til, hvor det først skulle være når den unge normalt ville have fået tildelt ftp. (Den afgående regering lagde jo reelt ikke op til et udviklingsforløb, men et afviklingsforløb, idet det først skulle sættes i værk når den unge havde været igennem normal afklaring og behandling resulterende i at de ville have fået ftp - hvilket jo i sig selv er sindssygt svært, næsten umuligt som det er nu)

Men der adskiller oplægget fra S-Sf sig heldigvis ved at de siger man skal lave udviklingsforløb langt tidligere (for ellers er der vel heller ikke noget at udvikle på længere?)

Så jeg håber virkelig at det betyder at os der allerede har været x-antal år i behandling og afklaring, at vi ikke skal starte forfra, når lægepapirer siger det er formålsløst.

Men jeg håber da for kommende syge, at de vil få bedre tilbud om behandling etc. med en menneskelig indgangsvinkel (man har lov at håbe, selvom jeg er skeptisk og generelt ikke tror på at nogen politikere på midten, vil os udsatte noget rigtig godt)

Men jeg er godt nok også virkelig ræd for hvad der skal ske med os nu. :-/

MEN, vi vidste jo at der ville komme en reform uanset rød eller blå regering. Men den røde lægger da umiddelbart heldigvis op til en ikke lige så voldsom skæren over én karm og med en umiddelbar mere sympatisk linie, selvom det uden tvivl ikke bliver nemmere at få ftp. Men man kan håbe på at de mange psykisk syge som ikke får hjælp hurtigt nok, kan få noget bedre hjælp, så de måske ikke ender ligesom mig.

Sidst redigeret af Falkes; 03-10-2011 kl. 16:16.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 17:00   #10
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg bliver bange når de siger de vil øge arbejdsudbuddet ved reform af fp. Hvordan gør man det. Øger... Ikke bibeholder...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den regering alså alanabith Politik og Samfund 27 19-04-2013 22:48
Rød regering har... Risa Politik og Samfund 5 21-09-2012 00:08
Ny regering - hvornår? Ninja Politik og Samfund 22 01-10-2011 00:11
Ny regering? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-09-2011 01:56
Ny regering? zuza Politik og Samfund 26 13-06-2008 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension