K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-03-2008, 07:13   #11
Hale
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Hale er ny på vejen
Tak for dit indlæg
Kommunen stoppede sygedagpenge den 14 marts efter noget de kalder §7, derefter gav fagforeningen mig 1 måneds dispensation ( fordi de heller ikke mener jeg er rask), til at finde arbejde, men jeg ved ikke hvilket job jeg skal finde.
Kommunen skrev at det måtte være muligt for fagforeningen at få mig tilbage til arbejdsmarket.
Der er ikke lavet en ressourceprofil på mig.
Skriver anke her i påsken, som ligger på deres bord på tirsdag.
Hale er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2008, 14:37   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hanne.

Ja, der har du nok fået dig en hurtig lægekonsulent som er hurtig på aftrækkeren. Har har læst sig til at patienter med Osteoporose IKKE har smerter før det FØRSTE brud eller sammenfald. Men når nu patienten påstår at der er smerter må selv den yngste kandidat vel få mistanke til at noget er galt.

Udover de saglige råd du har modtaget, som du skal følge, kan du også læse lidt på www.osteoporose-f.dk og www.osteoporosedoktor.dk. Held og lykke.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-03-2008, 19:56   #13
Hale
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Hale er ny på vejen
Hej Peter
Tak for dit indlæg og du har ganske ret.
Jeg kendte ikke til det offentlige system før jeg blev syg, men jeg må tilstå, at det faktisk er ret råddent, for nu at bruge det udtryk, ikke kun pga. min egen kamp men også alle de triste og umenneskelige historier men læser om herinde.
Synes mange kommunale ansattte sidder hver især som små konger og tildeler mennesker med triste skæbner, dunk oven i hovedet.
Jeg føler virkeligt at de ikke tror på mig og lige netop det, gør mig så forbandet frustreret.
Hvem pokker lyver sig syg, jeg har aldrig mødt nogle der gjorde det.
Jeg håber ikke kun for mig selv , men også alle i andre der slås for Jeres ret ,at vi alle en dag vinder over det tossede system, som vi er kommet i klemme imellem.
God Påske til Jer alle
Hale er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 13:04   #14
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tjekkede lige paragraf 7

Hej Hale
Du skrev at dine sygedagpenge blev stoppet efter paragraf 7. Her kan du læse Kapitel 7:
"Kapitel 7

Bortfald af ret til sygedagpenge

§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder

1) så længe den sygemeldte mod lægens opfordring afviser at lade sig indlægge på sygehus eller at modtage nødvendig lægebehandling eller mod lægens eller kommunens opfordring afviser at deltage i hensigtsmæssig optræning for at genvinde arbejdsevnen,

2) hvis den sygemeldte ved sin adfærd forhaler helbredelsen, eller

3) hvis den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6.

Stk. 2. Bortfald af sygedagpenge efter stk. 1, nr. 1 og 3, er betinget af, at kommunen har givet den sygemeldte en skriftlig orientering om konsekvenserne af, at den sygemeldte afviser at modtage nødvendig lægebehandling eller deltage i hensigtsmæssig optræning eller undlader at medvirke ved kommunens opfølgning.

Stk. 3. Retten til sygedagpenge ophører fra dagen efter det tidspunkt, hvor betingelserne for udbetaling ikke længere er opfyldt.

§ 22. Retten til sygedagpenge bortfalder endvidere, så længe den sygemeldte ikke opfylder sin pligt til at anmelde eller dokumentere fraværet, jf. kapitel 12 og 15."

Du har jo ikke nægtet behandling eller samarbejde med kommunen, så jeg ville råde dig til at klage over at kommunen har stoppet sygedagpengene. Du kan evt kontakte SR bistand, de har gode jurister der kender sygedagpengereglerne. Det er gratis og rådgivningen foregår i telefonen. Kommunen truede også med at stoppe mine sygedagpenge - men de havde ikke noget juridisk grundlag - så jeg får stadig sygedagpenge. Held ig lykke!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 18:39   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hale læs det som Ida har sat ind og indrag det i en anke , hvis kommunen ikke først har orienteret dig om konsekvensen af at du nægter at deltage og skrevet hvad det er du nægter at deltage i , så burde den jo være oplagt ...

Desuden skal der foreligge en ressourceprofil inden en kommune kan lave sådan en afgørelse ...

har du fået skrevet din anke ?

held og lykke med den

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2008, 20:43   #16
Hale
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Hale er ny på vejen
Hej
Jeg har fået skrevet anken, så den bliver personligt afleveret i morgen, fik min søster til at hjælpe med at skrive den , da jeg ikke er så god til at sætte ordene sammen.
Da min søster læste parpierne igennem fra kommunen opdagede hun af kommunen havde indhenter oplysninger om mig på Endokrinologisk afdeling fra sygehuset, det er en afdeling for knogleskørhed, det havde de gjort den 22 februar, men det mest pudsige er at jeg første gang var på afdelingen den 14 marts altså først 3 uger efter kommunen indhentede oplysningerne.
Jeg har kontaktet SR bistand, de rådede mig til anke, som I også gør, derudover sagde de at hvis de blev ved med at påstå, at jeg skulle raskmeldes, kunne jeg selv søge om revalidering.
Men jeg sygemelder mig fra i morgen igen, hvad der så sker vil tiden vise.

Tak for jeres råd og vejledning
Hale er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 14:44   #17
Hale
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Hale er ny på vejen
Hej
Vil lige fortælle om det videre forløb.
Kommunen har behandlet min anke og kommunens faglige konsulent har revurderet og fastholdt afgørelsen. Samtidig meddeler kommunen mig at da de har stoppet udbetalingen af sygedagpenge, de kan ikke starte en ny sygemelding op med samme sygdomsårsag , så penge kassen er lukket. Jeg har så atter engang måtte melde mig rask, men har mistet penge for de sidste 14 dage, kommunen skriver dog at jeg kan søge bistandshjælp, men da jeg er gift, er der ikke noget at hente.
Så sidder endnu engang og tænker på hvor råddent systemet fungerer.
Hale er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 14:59   #18
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvor er det trist at læse din historie. Det er ikke sjovt at blive tvunget til at raksmelde sig, når man vitterlig er syg og har smerter.

Skal du så have a-kasse nu?

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 14:59   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du fastholder din anke, så skal kommunen sende din anke videre til Beskæftigelsesankenævnet.

Så skal Beskæftigelsesankenævnet forholde sig til de datoer, du nævner. For det lyder da mystisk, at din kommune "jonglerer" sådan rundt med datoerne, og som måske kan skade din sag.

Og ja, jeg giver dig ret... det er et råddent system.

Du kan måske få kontanthjælp, hvis din mand tjener meget lidt. Ellers er der måske mulighed for at LÅNE, så I ikke skal gå fra hus og hjem.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 15:23   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hale Se meddelelser
Hej
Vil lige fortælle om det videre forløb.
Kommunen har behandlet min anke og kommunens faglige konsulent har revurderet og fastholdt afgørelsen. Samtidig meddeler kommunen mig at da de har stoppet udbetalingen af sygedagpenge, de kan ikke starte en ny sygemelding op med samme sygdomsårsag , så penge kassen er lukket. Jeg har så atter engang måtte melde mig rask, men har mistet penge for de sidste 14 dage, kommunen skriver dog at jeg kan søge bistandshjælp, men da jeg er gift, er der ikke noget at hente.
Så sidder endnu engang og tænker på hvor råddent systemet fungerer.

hej og sikke noget møg...men læs her

Kommunen har behandlet min anke og kommunens faglige konsulent har revurderet og fastholdt afgørelsen


SÅ SKAL DIN KOMMUNE SENDE DEN VIDERE TIL BESKÆFTIGELSESANKENÆVNET OG LADE DEM AFGØRE SAGEN...

Samtidig meddeler kommunen mig at da de har stoppet udbetalingen af sygedagpenge, de kan ikke starte en ny sygemelding op med samme sygdomsårsag , så penge kassen er lukket


Eller få hjælp fra din søster og skriv selv til beskæftigelsesankenævnet.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3408

Håber det hele går i orden...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension