K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2016, 08:39   #1
Zannette
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2015
Lokation: Assens
Indlæg: 4
Styrke: 0
Zannette er ny på vejen
Question Hjælp til tandprotese ?

Hejsa
Som førtidspensionist fra 2009, og samtidig bruger af antidep. siden 2006, er jeg desværre forlængst nået dertil hvor mine tænder er ødelagte, pga. paradentose, mundtørhed og periodevis svamp, og jeg har nu brug for en tandprotese.
-jeg har haft søgt som enkeltydelse, men har desværre fået afslag, med begrundelsen at jeg kan 'bare' lave afdragsordning med min tandlæge, og erlægge kr 4000 pr måned i 6 mdr., så er protesen betalt - hvem kan lige det...
- jeg lider af PTSD, er udbrændt, har ADHD, er kronisk depressiv, samt en masse slidgigt, begyndende udskridende ryghvirvler, piskesmæld i nakke/lænd mv..
-kan det virkelig passe der ikke er en anden §, man kan søge efter, hvis man ikke skal tage hensyn til ens psyk. tilstand..? Jeg har haft brugt små 100.000 kr på de tænder, de sidste 10 år, og virkelig gjort hvad jeg magtede, når min psyk. tilstand var ok..
-håber nogen herinde kan give mig et godt råd, inden jeg sender en klage afsted..
Zannette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 20:46   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder da underligt - har du været oppe hos sagsbehandleren med dokumentation for alle dine udgifter mm?

Jeg skulle komme med 3 måneders bankudskrifter, samt budget for faste udgifter, og så regnede hun det hele ud, og kunne se jeg havde minus 238 kr om måneden.

Det var så forrige gang kommunen betalte for både protese og arbejde. Sidst valgte jeg så at betale selv, for jeg kunne pludselig ikke overskue at inddrage kommunen, og mente jeg godt selv kunne klare udgiften ved at låne.

Hvis du har gjort ovenstående, og stadig har fået afslag, så skal du selvfølgelig klage, og vedlægge budget for, hvorfor du mener du ikke selv har det store beløb pr måned.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2016, 21:10   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er 2-3 år siden jeg overgav mig og fik delproteser.
Jeg søgte også om hjælp til enkeltydelse, og fik afslag, og ankestyrelsen gav kommunen medhold.

Mit råd er, at du går til en klinisk tandtekniker for at få protesen lavet, og får et "tandabonnement".
http://www.lkt.dk/patienter/lkt-tandabonnement

Jeg ved ikke om det er det samme alle steder, men her i byen koster en protese ca. det dobbelte hos tandprotetikeren som hos tandteknikeren.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 20:02   #4
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Hej,

Jeg fandt information i denne bog "DIN SYGESIKRING" af Leif Hedegaard Jørgensen - Hjælpemidler til syge og handicappede
udgivet af forlaget www.idag-nordan.dk ISBN-nr 978-87-739-1909-5

side 17:

Økonomisk støtte til tandprotese

"Kommunen yder støtte til tandproteser til personer i tilfælde af funktionelt ødelæggende eller vansirende følger af ulykkesbetingede skader på tænder, mund og kæber. Kommunen yder endvidere støtte til tandproteser til personer i epilepsi i tilfælde af funktionelt ødelæggende eller vansirende følger af skader på tænder , mund eller køber opstået ved et epileptisk anfald"

Jeg har ikke lyst at kopiere hele siden, måske den bliver slettet af webmaster pga copyright

Det er bare for din information, sikkert der er andre muligheder for at få hjælp til dig.


Mvh,

dds
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 20:41   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal føli kun indgå en afdragsordning, der passer til din økonomi.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension