K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2008, 00:33   #11
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ADR for nogle lede smøger, men jeg ryger også stadig som en skorsten.

Men min rygrad er som medister, så jeg suger i astma sprayen, så kan jeg ryge lidt flere...

Jeg ville gerne holde op, som jer andre også, men jeg ryger for " hele strålekælderen" som jeg fortalte min mand, da Vi sad derinde i 33 dage. Jeg røg sq mens han fik stråler føj føj!

Jeg håber jeg en dag får " nosser" nok, til at stoppe, men selv om min elskede døde og min Mor ligeså af cancer, suger jeg stadig. Og så er der jo lige det med Kommunen.. ja jeg har masser af dårlige undskyldninger, for mig selv

Nå men hvis De ski.. smøger stiger, har jeg ikke råd! Men har allerede fundet en løsning, jeg har jo en stor have, så kan vel dyrke Tobak selv, hehe i Vores milde klima. Nå det var bare en bekendelse fra rygeren
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 00:38   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden




Citat:
500 for en pakke
- så stopper vi nationen! mener, at Kræftens Bekæmpelses forfølger rygere, når de vil fordoble smøgprisen. Flertal stopper først når pakken koster 500
http://ekstrabladet.dk/nationen/article983955.ece
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 02:19   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hahahaha

Ja 500 kr pakken ville nok være = rygestop, for så ville jeg skulle betale 1500 kr om dagen. Og grundet OCD/panik angst så kan jeg ikke engang gå ud og lave et bræk på narkoman-måden, men må istedet sidde og ryge kelimtæppe og tørret oregano. Men hey, hvem ved, måske er det sundere.....
Ku' være jeg skulle invistere i virkelig velassorteret krydderihylde!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 10:23   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Vi har godt nok mange gode undskyldninger for at blive ved med at ryge os lige i graven, hva??

Det der piner mig mest er at min unger jo også ryger, ikke ham på 13, men ham på 10 glæder sig til han må begynde, og det er noget ØV.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 10:24   #15
jettelundfrede
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Indlæg: 16
Styrke: 17
jettelundfrede er ny på vejen
Smile ang. rygestop

Røg min sidste smøg for 10 år siden. Hold op hvor var det hårdt. Jeg brugte "tanke terapi" for at kunne klare det. Savner overhovedet ikke tobak idag.

Måske mine tip kan hjælpe andre?

MIne tanker under rygestoppet:
Jeg tog en dag af gangen. Jeg sagde til mig selv "du skal bare klare idag, det behøver jo ikke være for altid, men bare du klarer idag". (Man har jo røget i mange år, så det er næsten som at miste en kær ven, så savnet skulle tages i små doser

Efter hvert måltid tog jeg et bolsje. Det gav "juhu følelsen" i hjernen. ( øget serotonin som også cigaretter og andre stimulanser giver)

Når trangen var størst, så istedet for at flygte fra trangen og blive mere og mere frustrereret, så gik jeg "ind" i følelsen og virkelig "mærkede " trangen og så forestillede jeg mig at jeg tog et DYBT sug af smøgen, tænkte tanken at røgen fordelte sig ned i lungerne, ud i kropen og gav "den der" følelse af afslappelse.

Når jeg var ved at tude af frustration og "hunger" så tænkte jeg at bare jeg kunne holde det ud i 5-10 minutter, så vidste jeg trangen ville forsvinde igen. Den har det med at dukke op og forsvinde igen. Så jeg tænkte at jeg bare liiige skulle klare de næste 5-10 minutter.

En god gåtur når trangen melder sig er også god.

Jeg havde alverdens hunger symptomer i starten. Kunne ikke sove, havde uro i kroppen, var rastløs, irritabel. De går over efter ca. 1 uge til 14 dage. Så kommer al det positive: mere energi, øget velvære og slut med tobakshosten om morgenen og stoppet næse mm.

Og Hold da op hvor er det skønt at slippe for kl. 23 at drøne rundt for at finde bare et lille skod til at slukke hungeren eller drøne rundt i landet for at finde en åben kiosk eller tank for at få sine smøger.

Økonomien: De første mange gange man handler tænker man" jeg må have glemt noget for det bliver jo ikke ret meget det her" Men nej det er bare udgifterne til smøgerne der mærkes med det samme, at de ikke længere er der.

Rigtig mange gange pøj til alle Jer som gerne vil stoppe. Det er så hamrende svært og der kommer aldrig en dag der er nemt.

Kærlig hilsen og god dag til alle
fra Jette
jettelundfrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 10:42   #16
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Før i tiden røg jeg max. en ti-styks om dagen.

Røg jo ikke, når jeg trænede hunde, sad ved symaskinen, strikkede, var på Landsarkivet, gjorde rent eller gik lange ture med mine hunde.

Alt det er jo slut, så røgforbruget steg lige til 30 om dagen...

Jeg SKAL holde op, slutdato 28-3, mine unger skulle jo gerne have mig lidt længere end de 62 og 66 år, som min mormor og mor blev.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 11:15   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt hvorfor den 28-3 ?

En der burde holde op så er det mig , ud af tre børn er der kun en der ryger og stopper jeg stopper han, og ikke mindst så er der noget jeg hader mere end alt andet og det er lugten af røg

Tror jeg har danmarks mest udluftede hus he he ...

og tøjet lugter adver og bilen lugter adver og så er det skide dyrt , tænk hvad man kunne for alle de penge, og som om det ikke er nok ,.. så er der tobakshoste og dårlig vejrtrækning ... det var så alle de ting der gør at man burde stoppe , og hvorfor er det så at man burde blive ved ???

ja spørg ikke mig kan ikke se hvorfor jeg burde blive ved ... men får da ondt i maven bare ved tanken om at stoppe...


Men jettelundfrede`s måde lyder effektiv , men stadigvæk så kan det godt være jeg er noget af det mest stædige og viljefaste , men når det kommer til mine smøger , så har jeg ingen vilje .. hmmm må lige starte med at følge dig Maj-Britt fortæl os lige om du får stoppet ikk ?

Hvis du har en 10 årig der glæder sig til at måtte ryge så ville jeg godt nok også tænke wauw .. jeg har en 11 årig der går demonstrativt op på sit værelse hvis vi er flere der ryger , og som kommer og slukker min smøg hvis den ligger og ryger i askebægeret .....

Men jeg har fået sat mit forbrug ned, i sær når man sidder ved computeren har jeg det med at ryge alt for meget og halvdelen er ikke noget jeg ryger men smøger der ryger sig selv i askebægeret , har fået sådan en til at sætte smøgen ned i , der sætter man smøgen ned i stedet for at lægge den i askebægeret og så slukker smøgen, så det er mange gang man skal tænde en smøg når man sidder ved puteren.. sådan en kan jeg anbefale den reducere også røgen i huset en del
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 11:24   #18
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jo, den 28, fordi der måler lægen min lungefunktion og er den slem, så væk med de smøger, er den ikke, så, ja hvad så??

Ja, det piner også mig at han er SÅ tændt på de smøger, han er en lille rod, godt vil være cooooool og smøger er jo coooooool, som han påstår.

Rygrad, viljestyrke, SKAL de smøger være herre over mig??

Årh, jeg lægger op til rygestop, har faktisk aldrig forsøgt før, har ikke haft noget ønske, men den KOL gav mig sved på panden.

Jeg SKAL holde op, piiiiiiiiiv, elsker jo mine smøger
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 11:36   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
helenekr ja så er det da godt nok noget kun alvorligt så, det lyder ikke godt


du skrev at du ikke har det med i din førtidspension søgen, men du har vel skrevet det i din ressuseprofil under helbred
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 14:12   #20
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
endnu en ryger vil lige være med

Tja når man som os fejler diverse ting, og ikke rigtig kan så meget, ryger der lige et par extra smøger ned i lungerne. Der var en der sagde til mig, at hver gang trangen kom skulle jeg gå en tur, hmm hmm der er selvfølgelig noget rigtig i det, men nu er det sådan at min gangdistance er lig nul, men så må jeg jo finde på noget andet istedet, tænke tænke jeg vil så gerne holde op.
Tihi Hejdien kender godt det med smøger der ryger sig selv i askebægeret Min svigerfar har meget alvorlig KOL, og er storryger af grønne cecil, han lyder forfærdeligt når han hoster, og lige til skræk og advarsel til alle os, indenfor de sidste år har vi flere gange oplevet, at han under hosteanfald "gik i sort" han var simpelthen helt væk, ingen kontakt og var et stort spørgsmåltegn når han "vågnede" igen, det er grimt at være vidne til. Han kan næsten ikke få luft til at spise, men har dog ikke fået iltapperat endnu.
PUHA, nu får jeg det selv helt dårligt arrrgh jeg VIL altså stoppe, men jeg har sgi lige så mange undskyldninger som alle andre
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension