K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 03:37   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Ny her

Hej alle..
Jeg er 33 år, og alene med 2 drenge på 11 og 13 år. Jeg kom ud fra en trafikullykke d. 9.aug.2007. Jeg kom kørende på gladsaxe motorvej, og fik en 20-30 kgs beton klods gennem forruden. Jeg fik kraniebrud, og 60 sten.
Lå på RIGET Trauma. Jeg har siden hen været sygdagpenge, dog startede jeg arbejde igen efter ulykke ganske kort i en periode, men fratrådt, da jeg havde
smerter i nakken, og skulder, hovedpine, Jeg var konstant plaget af smerter,
Jeg begyndte at få mareridt, søvnbesvær, hukommelsestab, Flash Backs, stress reaktioner.. Ja..name it. Det var en oplevelse der var livstruende.

Jeg er oprindeligt Bank uddan, har læst finans Jura, og har arbejdet i stor virksomhed som konsulent i over 5 år. Så jeg har hele mit liv været en karriere kvinde, som kunne alt. Jeg var typen der kunne klare flere ting på en gang.
Men nu har jeg har så menage smerter at jeg kan ikke engang overskue min hverdag.
Jeg har nu været på sygdagpenge i ca. 10 mdr, og har fået dignosen: PTSD, samt whiplash. Jeg skal for første gang til samtale hos en sagsbehandler vedr RP. Er der nogen der kan give mig nogen god tips vedr mit første RP?

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 04:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ikke andet end du skal huske at få alt med i den...

Når den er skrevet af sagsbehandler....ja så skal du have den hjem til gennemsyn og så skal du komme med de rettelser som du mener der skal være i den...

Sagsbehandleren skal så skrive dine rettelser ind i profilen....og hvis hun ikke mener at de skal indarbejdes i den...ja så skal hun skrive hvorfor hun mener at de ikke skal det....og så skal hun alligevel lægge dine rettelser ind i profilen...

Nogle sagsbehandlere har en tendens til at sige til folk...at når nu i har siddet og lavet den fælles...ja så er det ikke nødvendigt at du får den hjem til partshøring....men den går altså ikke...

Du skal partshøres i den når den er skrevet færdig...og hun har kommet med sine konklusioner i den....

Husk at al kommunikation med kommunen helst skal forgå skriftligt....og har du mulighed for at have en optager med til dine møder....ja så er det at fortrække...da vi ofte oplever at der er stor forskel på hvad sagsbehandlere siger til folk mundtligt kontra skriftligt...

Det er lovligt ifølge straffeloven at optage møder når du selv deltager i dem...og du behøver ikke at gøre dem opmærksom på at du gør det...

Hvis du derimod spørger om lov til at optage mødet...ja så får du højst tænkeligt ikke lov til dette...

Det er også en fordel at få en løbende aktindsigt i din sag...

Jeg håber at du får et godt møde og at din sagsbehandler er en af de bedre af slagsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 04:25   #3
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej
Jeg vil lige tilføje, at du kan bede om at få skabelon til RP sendt hjem,- så kan du skrive den selv (kan vedlægges til punkterne). Der vil nok efterfølgende komme ændringer fra sagsbehandler til, men som WEB siger skal du også partshøres i det.
Og hvis du har mulighed for det, så tag en bisidder med.

Held og lykke med det hele og velkommen til her.

Kh
Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 11:17   #4
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Ny her

Tak for det.. Det blive spændende.. Jeg glæder mig mest til at komme videre med min sag, så jeg kan se hvormeget jeg og min krop kan..

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:18   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Velkommen til.

Jeg er netop ved at få udarbejdet min resspouceprofil hos sagsbehandleren. Jeg skrev selv hele min ressourceprofil og tog den med til sagsbehandleren - både så hun kunne bruge den mht stikord og som grundlag. Det blev hun glad for. Nu skal den så flettes sammen med hendes egne betragtninger, som jeg så får hjem til godkendlse, eller til yderligere kommentarer og godkendelse....

Min egen hjemmearbejdede ressourceprofil vil hun sende med rundt, så alle involverede også kan læse min helt egen version (kladen), plus sagsbehandlers og min version (den originale). Så jeg er gået fra at have nul ressourceprofil, til at få to, hahahaha....

Synd du har været alt det igennem! Det må være frygteligt at gå fra karriere til et liv fyldt med smerter og frustrationer....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 23:27   #6
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak for jeres svar..

Jeg har lige et spørgsmål vedr flex: håber at der er nogen der kan svare på det.

Jeg har læst det i dette forum, at dem der har PTSD er fritaget for en arbejdsprøvning, da det kun vil forværre deres nuværende situation.
Kan bare ikke finde den konkrete side igen....

Passer det?

Og det andet spg er: Hvis man søger om FP, kan kommunne så godt sige at man skal først spise sin friværdi , og derefter får man penge udbetalt fra dem, eller det bliver modregnet i ens FP.

Jeg ved endnu ikke hvordan min sag ender, men ved bare at jeg er konstant plaget af smerter, og konsenstrations problemer. Jeg tror ikke at jeg har overskud til at arbejde igen. Ja, jeg ved det ikke. Jeg tør ikke engang at være elene i en elevator, eller køre på motorvejen alene.
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 23:43   #7
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Sonia,
Og velkommen til

Citat:
Jeg har læst det i dette forum, at dem der har PTSD er fritaget for en arbejdsprøvning, da det kun vil forværre deres nuværende situation.
Det har muligvis været disse links, du tænker på:
http://www.ftf.dk/service-til-organi...ejdsproevning/

Der er også en kvinde med (vistnok) maniodepressiv sygdom, der har fået dispensation.

Begge sager har været i Ankestyrelsen.

MEN - personer med PTSD er ikke automatisk fritaget. Jeg har selv PTSD, men kan ikke blive fritaget, selv om det forværrer min sygdom og min læge har anmodet om at jeg får dispensation

Kravene er så skrappe, fordi kommunerne ellers risikerer at miste deres refusion, hvis ikke alle betingelser er opfyldt.

Det er umenneskeligt, men man skal have overskud til at kæmpe som Razmo og Helenekr, hvis man vil gøre sig håb om dispensation. Eller man skal støde ind i en sagsbehandler, som også er menneske

Men jeg ønsker dig held og lykke - kom endelig igen herinde, både når det går godt og når du trænger til at "hælde af".

fra Vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 23:45   #8
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonia Se meddelelser
Tak for jeres svar..

Jeg har lige et spørgsmål vedr flex: håber at der er nogen der kan svare på det.

Jeg har læst det i dette forum, at dem der har PTSD er fritaget for en arbejdsprøvning, da det kun vil forværre deres nuværende situation.
Kan bare ikke finde den konkrete side igen....

Passer det?
Jeg ved ikke i hvad indlæg, det har stået, men jeg ved det ikke er generelt rigtigt.
Måske kan du blive fritaget. Tag endelig din situation op med sagsbehandler.
Men man kan starte meget langsomt op, og hele tiden vurdere/holde op/ mærke efter osv hvad man kan klare. Og sørge for konstant at dokumentere sit forløb i form af dag/døgnbog.
VH
Hannepanne

Sidst redigeret af Hannepanne; 28-03-2009 kl. 23:49. Årsag: tastfejl
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:02   #9
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Ja..nu må jeg først lige se hvornår jeg får lavet min RP. Og så må jeg se hvordan det hele udvikler sig...

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2009, 00:11   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er også vigtigt du forsøger at beslutte hvad du vil og reelt ser på hvad du kan!

Hvis du fortæller din sagsbehandler at du ikke er i stand til at gennemgå en arbejdsprøvning, så kan det være i kan få dispensationen i hus.

Hvis du derimod siger at du ikke ved om du kan, så skal hun/han nok sørge for du kommer i arbejdsprøvning - muligvis flere hvis de først skal finde dine skånebehov.

Der er rigtig mange der har brug for, personligt, at komme ud i en arbejdsprøvning, så de kan få prøvet krafter med sig selv, finde deres niveau timemæssigt, finde deres skånebehov i praksis osv. På den måde kan en arbejdsprøvning være genial!!

Men der er også nogen, mig selv incl, der ikke er i stand til at klare en arbejdsprøvning, og så bliver der først kamp til stregen, da 'nogen' (det er ikke et lovkrav) synes at klienterne SKAL i arbejdsprøvning....

Så det er meget vigtigt du finder den hest du vil satse på, og ser realistisk på din formåen...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension